12.09.2017 449

Що робити з Угорщиною, а заодно з Польщею, Румунією і Молдовою, і усіма, кому не сподобався наш закон про освіту?

Богдан Яременко, дипломат: Я не освітянин, і не наважусь давати свої оцінки реформі освіти і новому закону. Підозрюю, що він, як і усе в нашій країні, не несе ознак вивершеності чи хоча би закінченості. Але це лише підозри. Висловлюсь лише щодо малесенького сегментику - реакції суміжних держав.


Перш за все, усіх, хто незадоволений Україною треба попросити стати в чергу. Росія перша, далі усі інші. Можуть кинути між собою жереб, можуть за алфавітом, за розміром своєї етнічної меншими на нашій території. Це абсолютно неважливо.
Ясно, що вони спробують усі і відразу, бо при усьому хаосі і бардаку в Україні тушка занадто велика навіть для невеликої групи гризунів.
З усіма і відразу ми можемо поговорити з ними в Раді Європи або в інших спеціалізованих міжнародних установах, що розуміються на питаннях прав нацменшин. Там усі бажаючі зможуть вийняти загнаний їм Україною ніж у задницю і в манері поважній і без орієнтованих на внутрішнього споживача істерик та патетики, пояснити, що в українському законі не відповідає яким нормам яких європейських чи міжнародних конвенцій, хартій і тд щодо прав корінних народів і національних меншин.
Про те, що їх не влаштовує індивідуально, ми поговоримо тоді, коли з’ясуємо чи порушила Україна своїм законом будь-що з норм європейського права. Якщо ні - то говорити на двосторонньому рівні ми будемо лише за умови ввічливого прохання, і якщо нам пообіцяють щось навзаєм.
Допоки шовіністичний угар наших сусідів і підказана румунами молдаванам хитрість не підуть на спад, ми можемо вдавати, що контузія після обстрілу росіянами ще не минула, і ми не усе чуємо.
А те, що в Угорщині і Польщі до влади дорвалися махрові шовіністичні кола, сумнівів немає. Не лише у мене, але і у багатьох в Брюсселі, Стразбурзі і тд.
Тому спокійно готуємось відстоювати свою позицію: вивчаємо їх аргументи і готуємо власні контраргументи.
З моєї точки зору в законі правильно проведено грань між зобов’язаннями України перед корінними народами і національними меншинами. І цілком логічно, що ми більше зобов’язуємось робити для недержавних народів, ніж для етнічних груп, які підтримуються своїми національними держави.
До речі, тут ще треба добре подумати, чи не відмовитися нам від щирої допомоги Угорщини (якою вона тепер має нахабство нам дорікати), бо у всі часи нашої незалежності їх допомога Україні була переважно допомогою угорській нацменшині. Так що, як би так угорці витягнувши зі спини нашого ножа не всадили його своєю ж рукою собі в інше місце.
Мені імпонує запропонований в законі підхід, коли корінним народам ми гарантуємо все і за кошт платників податків України, а іншим етнічним групам ми забезпечуємо достатні можливості, дозволяємо мати екстра за небюджетні кошти і допомагаємо. Це справедливо. Не думаю, що будь-хто з наших сусідів робить для українців більше.
Але несподівано гостра і суголосна реакція етнічних меншин в Україні з відповідними національними державами свідчить наскільки погано і невміло Україна охороняє кордони національної освіти, і як невтішно виглядає робота з організаціями нацменшин.
Ми можемо виставити в чергу усі бажаючі посваритися з нами іноземні держави. Але нацменшини - це українські громадяни. І ігнорувати їх означає ігнорувати себе, а це було би великою помилкою. Тут уже Міносвіти мав би ставати у чергу поспілкуватися з відповідними організаціями.
Тому прийняли закон - хай буде. Але робота на цьому, судячи з усього, зовсім не закінчилась. І те, що не додумали освітяни, зараз мають тихо і ефективно доробити дипломати.
Автор: Богдан Яременко, голова ГО «Майдан Закордонних Справ»

 

Оценка материала:

5.00 / 2
Що робити з Угорщиною, а заодно з Польщею, Румунією і Молдовою, і усіма, кому не сподобався наш закон про освіту? 5.00 5 2
12.09.2017 449
comments powered by Disqus
Еще колонки: Колонки / Блоги
  • Адресуется среднему классу. Помните как это было? И всё закрутилось по новой Адресуется среднему классу. Помните как это было? И всё закрутилось по новой

    Вся эта надменность и вседозволенность. Всепоглощающее чувство собственного превосходства у тех, кто с трудом умеет грамотно изъясняться. Ложные идеалы, фальшивые ценности, силиконовые губы и повсеместное кидалово - как основа жизненных принципов оборзевших жлобов, именуемых себя “иллитой".

  • Кризис в отношениях Украины и Польши: ключевая ошибка Киева Кризис в отношениях Украины и Польши: ключевая ошибка Киева

    Около недели назад Министр иностранных дел Польши Витольд Ващиковский, прибывая во Львове оценил польско-украинские отношения, как плохие. После этого в украинских медиа была поднята тема совместной польско-украинской исторической политики, и возможно впервые она стала настолько массовой. Политики, как и граждане Украины, не совсем понимая, что послужило причиной конфликта, начали искать разные «политические» основания для объяснения произошедшему. Растерянность и данное поведение является следствием исторической «пропасти» в украинской образовательной системе.

  • Сусідські розбіжності: чим пожертвувати, а що відстоювати до кінця Сусідські розбіжності: чим пожертвувати, а що відстоювати до кінця

    Богдан Яременко, дипломат: Я боюсь, що ми (і влада, і експерти, і суспільство) не усвідомили, що проблеми з Сербією, Польщею, Угорщиною і менш помітні проблемочки з іншими державами і народами, з якими ми не маємо реальних причин для конфронтації, це не ізольовані випадки.

  • Итоги столетия: Россия без вождя и без цели Итоги столетия: Россия без вождя и без цели

    У президента России Владимира Путина были три главные задачи в рамках Миссии Национального Лидера (МНЛ). У него было много времени и неисчерпаемые ресурсы страны для выполнения своей миссии как Национального Лидера:

    Колонки / Блоги 07.11.2017 1158
  • Зачем вам, граждане, зубы мамонта: как в Украине умирают музеи Зачем вам, граждане, зубы мамонта: как в Украине умирают музеи

    Еще одно потребительское наблюдение. Я бы назвал его «Мда». Сначала личные впечатления, а потом – глобальный апокалиптический вывод.

    Колонки / Блоги 06.11.2017 4871