НОВИНИ ДНЯ: Чехія передасть українським воїнам удвічі більше снарядів, ніж було оголошено спочатку  Фінансовий гороскоп на квітень 2024 року  В Україні у четвер прогнозують потепління до +20°  Лукашенко зламав версію Путіна про "втечу" терористів до України  Загроза наступу РФ на Харків: місцевий депутат про сили РФ у Бєлгородській та Курській областях  Синоптики потішили прогнозом погоди в Україні: наскільки потепліє  У Повітряних силах розповіли, чому росіяни зменшили інтервали між атаками на Українувсі новини дня
Життя та Стиль
Автоклуб
 Ольга Вилик 26.07.2013 11403

Зоряний час для дизеля: чи стали дешевшими дизельні версії іномарок за бензинові

Введення у квітні спецмита на бензинові моделі авто, які одним махом зробили машини дорожчими в середньому на 10–15%, підштовхнуло українців полюбити дизель ще більше.

«Якщо в 2011-му році дизельні версії займали 31% від загальних продажів Citroеn, у 2012-му році цей показник зріс до 45%, то за підсумками перших п’яти місяців 2013 ця цифра вже становить близько 50%. Ми очікуємо, що незабаром дизельні версії займуть до 70% загального продажу автомобілів Citroеn, як це відбувається в Європі», — прогнозує директор представництва «Сітроен Україна» Лоїк Сібрак. У перспективі модельний ряд дизельних авто в українських салонах розширюватиметься. Їхні поставки планують почати навіть ті автодилери, які раніше принципово не завозили дизель до України. «На цьому етапі Honda не поставляє в Україну автомобілі з дизельними двигунами, та в наших планах розпочати такі поставки до 2015 року. Швидше за все, першою дизельної моделлю стане популярний кросовер Honda CR-V», — повідомляє їхня прес-служба.

Динамічні малятка

Дизельних версій малолітражок із об'ємом менш ніж 1 л в салонах не знайдеш. Автодилери їх просто не завозять. Своє рішення вони пояснюють кількома причинами. По-перше, дизельні автомобілі коштують дорожче, ніж бензинові. А спецмита, які ввели в Україні на бензинові моделі іномарок, на малолітражки не поширюються. У підсумку ціна, наприклад, дизельної версії Citroen С1 з об'ємом двигуна 988 куб. см, була б на порядок вищою, ніж у бензинової моделі. А для покупців цього класу авто різниця в ціні в кілька тис. грн принципова. По-друге, аргумент, що дизельні авто витрачають менше палива, тут теж не спрацьовує. Продавці іномарок підрахували: переплачувати за дизельні моделі до 16 тис. грн економічно вигідно, якщо автомобіліст проїжджає на рік не менш ніж 40 тис. км. Для міських «крихіток» такий пробіг радше виняток, ніж правило.

І все ж, тим, хто підшуковує для себе машину А- або В-класу з дизельним мотором, обрати є з чого. Наприклад, дизельний Renault Logan з об'ємом двигуна 1,5 л і 84 «кіньми» під капотом коштуватиме всього на 1 тис. грн дорожче за свого бензинового брата-близнюка (119,7 тис. грн). При цьому в дизелі буде встановлено систему АВС, а у бензиновій моделі — ні. «Якщо бензиновий Logan по місту братиме 9–10 л, то дизельний — всього 5,5–6 л», — запевняє продавець Renault Микола Богданов. За його словами, наразі Renault Logan немає в наявності на складі. Найближча поставка дизельної моделі запланована на 1 серпня. Щоб її замовити, слід укласти договір із продавцем і внести передоплату у розмірі 5 тис. грн. Ціна майбутнього авто фіксується у гривні на момент укладання договору.

Дизельні авто класів А і В


27_ua_1

З автомобілями Peugeot справи йдуть інакше. «Остаточна ціна на автомобіль під замовлення не фіксується. Вона може змінюватися в залежності від курсу долара, зміни розміру мит, що стягуються, та політики імпортера. Тож краще брати ті автомобілі, які є в наявності», — радить менеджер із продажу столичного автосалону Peugeot Володимир Кудряшев. Але в наявності авто В-класу Peugeot 208 поки немає. Тільки за кілька днів очікуються авто в сірому кольорі, які зараз розмитнюються на кордоні. Наступні поставки Peugeot 208 в чорному, бронзовому і синьому кольорах заплановані на 16 і 18 серпня. Щоб забронювати один із цих автомобілів, слід внести передоплату у розмірі 10% заявленої вартості. Гра коштує свічок: бензинова модель Peugeot 208 з двигуном 1,6 л і автоматичною коробкою передач дорожча за свого механічного дизельного побратима на 10 тис. грн.

А ось на вартості KIA Venga заощадити не вдасться: їхня дизельна версія дорожча за бензинову на 16 тис. грн. Крім того, дизель дорожчий і в обслуговуванні. «Кожне ТО власнику дизельного авто коштуватиме на 350 грн більше, ніж бензинової машини. А ось міжсервісний інтервал у них однаковий — 15 тис. км пробігу», — розповідає продавець KIA Сергій Зуєв. За його словами, зараз в Україні є моделі Venga чорного, білого, темно-сірого, бронзового і піщаного кольорів.

Доступні середньокласники

Найпопулярніші дизельні версії авто в середньому класі — С і D. Їх вважають за краще купувати, навіть якщо вони дорожчі за бензинові версії. По-перше, активна їзда дозволяє економити на витраті пального й переплата за дизельний двигун окупається щонайбільше за два роки. По-друге, дизельну модель часто можна купити тут і зараз, а «бензин» доведеться замовляти заздалегідь і чекати іноді по 3–3,5 місяці. «Сьогодні в Україні є машини Fiat Linea в синьому, бордовому та сріблястому кольорах. Стартова ціна — 137,9 тис. грн, плюс 2 тис. грн доплати за металік. Можна замовити й інший колір, але поставки авто доведеться чекати близько трьох тижнів», — розповідає продавець салону Fiat Оксана Устинова. За її словами, ідентичну бензинову версію Linea сьогодні можна купити значно дешевше — за 114,9 тис. грн. Так дешево, бо салон ще розпродає машини, ввезені в Україну до 14 квітня (до введення спецмита). Авто нової поставки буде вже дорожчим приблизно на 15%. Переплата за «дизель» окупиться протягом декількох років за рахунок істотної економії на пальному. «Бензинова модель бере по місту з кондиціонером близько 8–8,5 л, в дизеля — це буде 6 л», — запевняє продавець.

Дизельні авто класів С і D


27_ua_2

А ось у Peugeot різниця в ціні між бензиновими й дизельними версіями мінімальна — всього близько 400 грн. «Якщо розглядати ціни, то однозначно вигідніший дизель. Дизельний Peugeot 308 дорожчий, ніж бензиновий, всього на 400 грн. При цьому витрата палива в першого істотно менша. 308-й «дизель» по місту бере близько 6 л, а в аналогічного авто з бензиновим двигуном витрата по місту буде 9–9,5 л», — розповідає продавець салону Peugeot Сергій Мельников.

Несуттєва різниця в ціні між «бензином» і «дизелем» і в Citroen. Їхній флагман в D-класі, Citroen DS4, в бензиновому виконанні коштує від 260 тис. грн, а дизель — від 263 тис. грн. При цьому витрата пального в міському режимі у 1,6-літрового «бензину» становить 10,6 л на 100 км, а в дволітрового «дизеля» — 7,4 л. Тільки от авто з дизельним мотором можна обрати в салоні та одразу купити, а бензинові моделі привезуть покупцеві тільки під замовлення.

«Зараз приходить до України тільки дизель, і його моментально розбирають. Найближча поставка буде в другій половині серпня. Тоді приїдуть машини в кольорі чорний металік, коричневий металік та білий перламутр. Заявлена дата поставки — 23 серпня, але можуть привезти на тиждень раніше», — повідомив нам менеджер із продажу Citroen Олександр Ільїн. За його словами, щоб замовити авто, слід внести передоплату у розмірі 5 тис. грн.

У Hyundai дизельні моделі істотно дорожчі за бензинові. Вартість їхнього бестселера Hyundai i30 з бензиновим мотором стартує від 147 тис. грн, тоді як ідентична модель дизельної версії коштуватиме 165 тис. грн. Що цікаво, Hyundai i30 зараз взагалі немає в наявності. За словами продавців автосалонів, всі машини стоять на митниці. «Імпортер не хоче платити гроші за розмитнення. Він завіз автомобілі на кордон, вони там стоять і не розмитнюються. Буде клієнт — машину розмитнять і доставлять йому протягом 10 днів. Для цього покупець має внести 10% передоплати і укласти з нами договір. Ціна фіксується у гривні на момент укладення договору», — пояснює продавець Hyundai Дмитро Білоусов. За його словами, зараз стоять на митниці в очікуванні свого покупця Hyundai i30 в червоному, сріблястому, чорному, коричневому й темно-сірому кольорах.

Деякі моделі автомобілів назавжди зникли з українських автосалонів після квітневого митного струсу. Наприклад, корейський середньокласник Kia Optima. Остання поставка — 12 машин. Їх усіх уже продано. Більше поставок не буде. Optima не можна купити навіть під замовлення. Чіткої відповіді на запитання «Чому?» дилер не дає. «Зараз корейці не постачають цю модель до України», — пояснює Сергій Зуєв.

Економні проходимці

Дизельні кросовери та позашляховики


27_ua_3

Дизельні кросовери та позашляховики майже у всіх дилерів зрівнялися в ціні з бензиновими версіями після підняття у квітні спецмита на імпорт іномарок. «Раніше дизель коштував значно дорожче, ніж бензин, і для того, щоб почати економити, людині потрібно було проїхати 60–100 тис. км на своєму авто. Зараз покупець дизеля починає економити одразу. Ціна дизельного Volkswagen Touran — близько 272 тис. грн, а бензинового — близько 276 тис. грн. При цьому витрата пального в дизеля на 2 л менша на кожні 100 км», — розповідає продавець Volkswagen Володимир Казаков.

Схожа цінова ситуація і в KIA. Їхній дизельний кросовер KIA Sportage не тільки зрівнявся в ціні з бензиновою версією, а навіть став дешевшим. Бензиновий Sportage коштує 230 тис. грн після введення спецмита, а ціна на дизельну версію стартує з 209 тис. грн. Тож бензинові Sportage останнім часом взагалі перестали завозити до України. Тільки під замовлення», — зазначає Сергій Зуєв. За його словами, щоб зробити замовлення, слід внести передоплату у розмірі 6 тис. грн, оформити замовлення й підписати договір. За тиждень автомобіль обраного кольору й комплектації вже буде в покупця. Зараз доступні машини в білому, чорному, апельсиновому, темно-сірому та сріблястому кольорах.

Крім того, автодилери регулярно влаштовують акції, щоб збільшити продаж своїх аж ніяк не дешевих кросоверів. «У липні на Renault Duster діє знижка у розмірі 5 тис. грн. Також у цьому місяці є у продажу лімітовані версії Duster, в яких додатковий набір функцій іде у подарунок. Наприклад, комплектацію Ambiance зараз доповнено протитуманними фарами й кондиціонером вартістю 7,95 тис. грн, які в липні йдуть у подарунок», — розповідає Микола Богданов.

Якщо в салоні немає потрібної комплектації або кольору авто, теоретично його можна замовити. Термін доставки залежатиме від автодилера: від 4 днів до 4 місяців. Та продавці нових автівок радять із цим не зв'язуватися, а обирати з того, що представлено в салоні. «Якщо обирати машину з замовного прайс-листа, вона коштуватиме дорожче. Щонайменше на 15 тис. грн», — попереджає менеджер із продажу Ford Світлана Логінова. За її словами, після введення спецмита на імпорт авто дилер перестав постачати до України позашляховик Ford Kuga, тож у салоні доступні тільки його дизельні версії. «Вибір Kuga зараз обмежений — є передньопривідний автомобіль на механіці в білому кольорі», — повідомляє Логінова. До речі, міжсервісний інтервал в автомобілів Ford більший, ніж у всіх інших іномарок — 20 тис. км пробігу в порівнянні зі стандартними 15 тис. км. Крім того, вартість ТО для «бензину» й «дизеля» однакова — близько 1,2–1,3 тис. грн.

Оценка материала:

5.00 / 2
Зоряний час для дизеля: чи стали дешевшими дизельні версії іномарок за бензинові 5.00 5 2
Життя та Стиль / Автоклуб
 Ольга Вилик 26.07.2013 11403
Еще материалы раздела «Автоклуб»