Політика
Світ
У росіян посилилася депресія через мобілізацію
У Росії після оголошення мобілізації на війну в Україні 21 вересня збільшилася кількість звернень до фахівців щодо депресії.
Про це повідомляє РБК.
За словами опитаних фахівців, після початку повномасштабного вторгнення 24 лютого серйозного зростання кількості звернень не було: перші два тижні отримували запити «що робити» і «як упоратися з тривогою», але потім кількість звернень помітно знизилася.
Крім того, що росіяни загалом не надто переживали через початок повномасштабної війни, невелике зростання звернень до психологів у лютому-березні пов'язують також із стрибком валютного курсу та санкціями – люди боялися витрачати заощадження на психологів.
А ось після 21 вересня різко зросла кількість клієнтів, які скаржилися на порушення сну та нерозуміння, як жити далі та будувати плани на майбутнє, повідомили у психологічному центрі «Псі-Про». У службі «Допомагаючи іншим – допомагаєш собі» кажуть, що така тенденція намітилася ще у липні-серпні, коли почала зростати кількість дзвінків від тих, хто говорив, що перебуває в депресії.
«У багатьох почали виявлятися апатія, астенія, неможливість щось робити, що також є наслідком депресивного стану», – кажуть у центрі «Елементарно». Восени до цього центру стали частіше звертатися клієнти з ІТ-сфери, фінтеху, у тому числі ті, хто виїхав із країни.
У сервісі психологічної допомоги YouTalk назвали найчастішими темами звернень після початку мобілізації тривожний стан та порушення сну, депресію, знижений настрій та занепад сил, складні рішення. У цьому частота запитів, що з депресивним станом, зросла на 50% щодо періоду до оголошення мобілізації.
У сервісі онлайн-психотерапії «Ясно» зазначають, що з 24 лютого найпоширенішим приводом звернутися до психотерапевта стала тривожність (її відзначили в анкеті 63% нових клієнтів сервісу), хоча раніше у топі запитів традиційно лідирували проблеми у відносинах. Така динаміка трималася до квітня, потім поступово знизилася (до 57% у серпні та на початку вересня) і різко підскочила (до 62%) після 21 вересня. Аналогічна ситуація зі стресом. Так, у січні на нього скаржилися 46% нових користувачів "Ясно". З 24 лютого цей показник підскочив до 51%, а влітку знизився до рекордних для цього року 44% і піднявся до 48% після оголошення мобілізації.