НОВИНИ ДНЯ: Експерт-міжнародник пояснив, чому Путін не піде на переговори щодо закінчення війни  Сніжитиме хвилями. Синоптики дали прогноз на новий робочий тиждень в Україні  У Києві очікується сильні пориви вітру: прогноз погоди на 2 листопада  Синоптик розповіла про погоду на перший день листопада в Україні  В Україні 31 жовтня переважно без опадів, вдень до +13°  Гарбузово-шоколадна помадка: цікавий та простий рецепт  Цукати з гарбуза: рецепт корисних солодощіввсі новини дня
04.11.2023 516

Борги понад 20 мільярдів: Укрексімбанк просить почати процедуру банкрутства авіакомпанії МАУ

Державний Укрексімбанк 31 жовтня звернувся до Господарського суду Києва із заявою про визнання банкрутом авіакомпанію «Міжнародні авіалінії України» (МАУ), яка була найбільшою в Україні до початку повномасштабного вторгнення рф.

mau_tails_kbp_04.11.23

31 жовтня, Господарський суд Києва зареєстрував позов Укрексімбанку про визнання банкрутства авіакомпанії МАУ. Про це повідомляє українське видання Forbes. Пише minfin.

Загальний борг МАУ за підсумками 2022 року — 20,5 млрд грн, свідчать дані «Опендатабот».

Розпродаж майна

Останні місяці триває розпродаж майна компанії. Зокрема, на аукціонах державного підприємства СЕТАМ станом на 26 жовтня вже пішли з молотка логотип авіакомпанії (за $3300) та левові частки у двох найцінніших активах — хендлінговій компанії «Інтеравіа» (за близько $1 млн) та ремонтній «МАУтехнік» (за $5). Їх придбали маловідомі власники.

Майно МАУ розпродають дешевше ринку, що може свідчити про підготовку до оголошення про банкрутство авіакомпанї вже до кінця цього року, повідомили Forbes кілька співрозмовників, що працювали топменеджерами авіакомпанії останні кілька років.

Що цьому передувало

З осені 2022-го МАУ не здійснила жодного рейсу через несплату рахунків. У березні профільне видання Avianews зафіксувало передачу літаків із флоту МАУ до парку іншого перевізника — «Роза Вітрів» (Windrose). У інтерв'ю LIGA.net у серпні 2020 року СЕО «Роза Вітрів» Володимир Каменчук підтверджував співпрацю зі структурами Коломойського.

Останні кілька років між акціонерами авіакомпанії МАУ Ароном Майбергом та Ігорем Коломойським тривав корпоративний конфлікт, який проявився у грудні 2021 року. Тоді Арон Майберг розказав Forbes про невдалі спроби звільнити Євгена Дихне. У вересні 2022 року Дихне пішов із авіакомпанії по закінченні трирічного контракту.

Після цього посаду президента МАУ обійняв колишній фінансовий директор аеропорту Бориспіль Кирило Звонарьов. А вже на початку лютого 2023 року авіакомпанію очолила головна фінансистка Ганна Борисоннік — яка, за інформацією кількох джерел Forbes, повʼязана зі структурами неформальної групи «Приват», що належить Ігорю Коломойському.

Навесні 2023 року Майберг вийшов із засновників МАУ, а також пішов з наглядової ради авіаперевізника, повідомив він Forbes в жовтні 2023 року. Відтак компанія залишилася під контролем Коломойського.

2 вересня 2023 року СБУ, БЕП та Офіс генпрокурора вручили Коломойському підозру за статтями 190 та 209 Кримінального кодексу: шахрайство та легалізація (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом. Згодом Коломойський отримав ще 2 підозри: про виведення з Приватбанку загалом 15 млрд грн. Відтоді він у СІЗО.

Оценка материала:

5.00 / 2
Борги понад 20 мільярдів: Укрексімбанк просить почати процедуру банкрутства авіакомпанії МАУ 5.00 5 2
Бізнес / Ринки та компанії
04.11.2023 516
Еще материалы раздела « Ринки та компанії»