Політика
Росія
Найсильніший спад за 16 років. Основна торговельна артерія Росії не виправдала сподівання Кремля
Російська залізниця переживає найглибший спад з часів кризи 2008−2009 років, і ця тенденція все ще зберігається.
Як йдеться в матеріалі Bloomberg, АТ РЖД — державний російський перевізник — затвердило скорочення інвестиційної програми на 30% на 2025 рік через високі відсоткові ставки. Пише biz.nv.ua. Про це повідомляють Контракти.UA.
Збільшення вантажоперевезень, пов’язаних із війною проти України, лише поглиблює наявні проблеми з перевезеннями, а санкції ускладнюють перерахунки за кордон. Одночасно і постійні логістичні труднощі сповільнюють транспортування таких товарів, як вугілля та алюміній.
«Залізничний сектор переживає найгірший спад з часів кризи 2008−2009 років, і тенденція досі зберігається, — зазначили експерти з московського дослідницького центру MMI. — Ми вважаємо, що це пов’язано з потребами армії, яка має пріоритет у навантаженні мережі, а також із погіршенням проблем із рухомим складом».
Як йдеться в матеріалі, залізничні мережі Східного полігону, що з'єднують Москву з Далекосхідним регіоном, стали «основною торговельною артерією країни», проте їхньої пропускної здатності недостатньо для задоволення зростаючого попиту.
«Ми бачимо проблеми Східного полігону», — заявив міністр транспорту країни-агресора Роман Старовойт, зазначивши, що, незважаючи на збільшення вантажопідйомності, інфраструктурні обмеження все ще існують.
«Інвестиції в розвиток залізничного сектора скорочуються, і РЖД вже розглядають можливість зменшення загальної інвестиційної програми до 7,9 трильйона рублів до 2030 року. Ці економічні труднощі позначаються на вантажоперевезеннях, зокрема на експорті вугілля та алюмінію.
Компанії, зокрема Rusal, найбільший виробник алюмінію за межами Китаю, стикаються з проблемами в постачанні продукції через обмежену пропускну спроможність залізниць, що призвело до накопичення величезних обсягів алюмінію на заводах у Сибіру», — йдеться в матеріалі.
Раніше повідомлялося, що російські залізниці третій рік поспіль фіксують скорочення вантажоперевезень Росією на тлі санкцій, які вдарили по експорту, і зростаючих складнощів з управлінням рухом поїздів.
У листопаді 2024 року навантаження на мережі РЖД впало на 5,8% рік до року, до 95,6 млн тонн, а накопиченим підсумком за 10 місяців просіло на 4,4%.
Перевезення вугілля — основного вантажу РЖД, на який припадає близько третини всіх перевезень, — скоротилися на 6,2% після того, як вугільники зіткнулися з обвальним падінням експорту і були змушені скоротити видобуток до мінімуму з пандемії 2020 року.
Навантаження чорних металів зменшилося на 9,9% - також слідом за продажами металургів на експорт. Перевезення лісу, які торік впали на 14,2% після того, як країни ЄС ввели ембарго на поставки з Росії, скоротилися ще на 1,7%. Навантаження будівельних вантажів стало меншим на 14,4%, цементу — на 4,7%, зерна — на 3,3%, хімічних вантажів — на 2,9%, нафти і нафтопродуктів — на 1,1%.
Оценка материала:
Найсильніший спад за 16 років. Основна торговельна артерія Росії не виправдала сподівання Кремля26.12.2024