НОВИНИ ДНЯ: "Потрібно або діяти, або заткнутися": Трамп про переговори США з Україною та Росією  Сендвіч із люля-кебабом: цікавий рецепт та оригінальний спосіб приготувати ковбаски  Стародавній рецепт паски: так великодню випічку готували наші бабусі — з газети 1913 року  Треба бути гнучкими: як Трамп пояснив раптову зміну своєї політики щодо тарифів  Apple вивіз з Індії 600 тонн "айфонів", щоб обійти мита Трампа, - Reuters  До України йде тепло з півдня Європи: синоптик потішив прогнозом  Трамп загалом підняв мита для Китаю до 145%. Білий дім пояснив, як це сталосявсі новини дня
20.02.2025 477

Реальні збитки пасажирського сегменту УЗ сягнули 23 млрд гривень, - ЦТС

З року в рік розрив між отриманими доходами від продажу квитків та витратами "Укрзалізниці" зростають, і наразі наближаються до критичного показника.

_vantazhniy_vagon_facebook__com_ukrzaliznytsia_7642ef9a16eee00e31decdba6ff526ae_650x410_20.02.25

Про це пише РБК-Україна з посиланням на Центр транспортних стратегій. Про це повідомляють Контракти.UA.

Наразі реальні збитки пасажирського сегменту перевищують 22-23 млрд грн, а бізнес, за рахунок якого покривають ці збитки, вже не має запасу міцності і не здатний витягувати на собі цей тягар. Тож потрібно якомога швидше реформувати пасажирський сегмент.

"До початку поаномасштабного вторгнення збитковість сегменту варіювалась на рівні 13 млрд грн. Але в останні роки ситуація погіршилась: у 2023 році прямі чисті збитки оцінювались вже в 15 млрд. Показники минулого року поки не оголошувались, але, виходячи з відкритих даних, можна робити припущення про збитковість біля 17-18 млрд грн. "Паперові" збитки доповнюються прихованою «субсидією» на плату за доступ до інфраструктури, яка наразі на справляється, але стане обов’язковим елементом витрат. З врахуванням цього чинника, реальні збитки пасажирського сегменту перевищують 22-23 млрд грн", - вказує видання.

Пасажирські перевезення "Укрзалізниці" вже багато років працюють за моделлю, яка себе повністю вичерпала, підкреслили в ЦТС. Основна проблема - хронічна збитковість, яка тягне вниз не лише пасажирський сектор, а й вантажні перевезення та всю залізничну інфраструктуру країни. У цьому підході немає ані економічної логіки, ані перспектив для розвитку.

"Головне завдання - пасажирські перевезення "Укрзалізниці" мають бути конкурентоздатними та самоокупними. Швидкісні Інтерсіті та міжнародні маршрути приносять дохід, але їхніх прибутків недостатньо, щоб покрити навіть свої інвестиції в модернізацію, адже дохід просто розмивається на підтримку збиткових приміських та міжміських перевезень. Вантажний же сегмент, який вимушено субсидіює пасажирські перевезення, вже не має того запасу міцності, що був до війни і не може самотужки нести цей тягар на собі", - наголошують у Центрі.

Правильна цінова політика, гнучкий підхід, додавання швидкості і комфорту здатні перетворити пасажирське перевезення в прибутковий сегмент, зауважив у коментарі ЦТС міністр інфраструктури України 2016-2019 рр Володимир Омелян.

"Першочерговим завданням є зміна самого підходу до управління пасажирським сегментом на рівні Наглядової ради та менеджменту. Потрібне запровадження чіткої бізнес-стратегії з визначеними KPI: скорочення загальної збитковості та підвищення доходів у перспективних сегментах. Що ж стосується соціальних перевезень, то тут мають працювати інші механізми: якщо держава чи органи влади надають пільгу, вони мають обов'язково компенсувати перевізнику недоотриманий дохід від перевезення", - резюмує Центр.

Нагадаємо, раніше експерти та бізнес-асоціації звинуватили Укрзалізницю у бажанні використати монопольне становище та підвищити тариф на вантажні перевезення на 37%. Як заявили в Американській торговельній палаті (ACC), крім тарифів, УЗ збирається збільшити вартість робіт і послуг, які пов’язані із перевезеннями, а також ставки плати за користування вагонами та контейнерами.

У свою чергу бізнес-спільнота попередила про критичну загрозу, яку становить це рішення для економіки України. У Дунайському пароплавстві заявили про зупинку флоту у разі підвищення тарифу, а завод АрселорМіттал Кривий Ріг попередив про ризик закриття заводу, де працює 20 тисяч людей.

Оценка материала:

5.0 / 3
Реальні збитки пасажирського сегменту УЗ сягнули 23 млрд гривень, - ЦТС 5.00 5 3
Бізнес / Ринки та компанії
20.02.2025 477
Еще материалы раздела « Ринки та компанії»