НОВИНИ ДНЯ: На чотири знаки Зодіаку чекає доленосний переворот найближчим часом: хто вони  Чи будуть вибори під час війни: історик оцінив шанси і позицію українців  На які компроміси Україна може піти на переговорах з Росією: результати опитування  Китай прагне лідерства на ринку золота, придбавши бразильські родовища  Комуналка в Україні дорожчає: за що платять українці 2025 року і що найбільше б’є по гаманцю  В Україні кардинально зміниться погода: прогноз на 15 грудня  Зеленський прокоментував можливі вибори в Україні: що сказаввсі новини дня
Бізнес
Нерухомість
06.08.2025 470

Усі власники житла мають оформити цей документ: про що йдеться

Усі власники житла мають оформити цей документ: про що йдеться

1652971186-9834_06.08.25_1

Розповідаємо, де і як оформити необхідні документи. Пише УНІАН. Про це повідомляють Контракти.UA.

Власний будинок або квартира - це не тільки місце для проживання, а й хороша інвестиція у своє майбутнє. Тому дуже важливо, щоб усі документи були правильно оформлені.

Це захистить від шахраїв, спроб відібрати житло або інших непередбачених проблем. У будь-якому разі саме документи будуть ключовим аргументом навіть під час судових розглядів.

Сьогодні розглянемо, які документи підтверджують право власності на квартиру в Україні та як їх оформити.

Як підтвердити право власності на нерухомість

Насамперед варто зазначити, що реєструють право власності в Держреєстрі прав на нерухоме майно. Це така база даних держави, в якій фіксують усі права на нерухомість та іншу інформацію.

Щоб подати документи, потрібно звернутися до нотаріуса або в ЦНАП (Центр надання адмінпослуг). При цьому до Центру можна або прийти самому, або подати документи через "Дію". До відповідного пакета входять:

  • заява про держреєстрацію права власності;
  • техпаспорт на квартиру;
  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • документ, що підтверджує право власності (договір дарування, купівлі-продажу або спадковий, документ від забудовника на об'єкт);
  • виписка з Держреєстру прав на нерухомість;
  • квитанція про сплату держмита.

Якщо жодних заперечень щодо права власності не буде, його внесуть до реєстру. Сама процедура займає всього кілька робочих днів, а її вартість залежатиме від регіону, способу реєстрації (нотаріус/ЦНАП) і складності справи. Після цього видають свідоцтво про право власності.

Що зараз підтверджує право власності на квартиру офіційно? Це витяг із відповідного держреєстру. У ньому вказуються власники і вся необхідна інформація. Щоб отримати документ, потрібно звернутися в ЦНАП, до нотаріуса або скористатися Он-лайн будинком юстиції (портал від Мін'юсту).

Якщо квартира була приватизована, то для підтвердження прав на неї потрібно свідоцтво про приватизацію. Якщо ж майно було вам передано від родичів, то - свідоцтво про право на нерухомість у спадок.

Наостанок, розглянемо варіант, за якого будинок було придбано до 2013 року. У цьому випадку у власника на руках можуть бути держакти на землю або старі свідоцтва. Хоча вони вважаються дійсними, важливо обов'язково внести дані про майно до реєстру.

Крім того, документи можна буде відновити, використовуючи інформацію про власника та адресу самої нерухомості.

Оценка материала:

5.00 / 3
Усі власники житла мають оформити цей документ: про що йдеться 5.00 5 3
Бізнес / Нерухомість
06.08.2025 470
Еще материалы раздела «Нерухомість»