НОВИНИ ДНЯ: В Україні засекретили дані про кількість СЗЧ та дезертирства: причина  ISW розкрив блеф Путіна про “неминучу перемогу”: які реальні успіхи та втрати армії РФ цього року  Місячний гороскоп: що можна і чого не можна робити 11–12 грудня  В Україну йде похолодання: чого чекати від погоди завтра й коли може бути мороз  По Воронежу завдано ракетного удару: росіяни бідкаються на перебої зі світлом і водою  Приходить відчуття полегшення: 3 знаки зодіаку відчують щастя, якого давно не відчували, вже після 10 грудня  Мирна угода щодо України стає дедалі ближчою — The Washington Postвсі новини дня
Політика
Росія
05.10.2025 318

“Канібалізм” в авіації РФ: "Аерофлот" купує літаки на запчастини

Головний російський авіаперевізник купує вантажні Boeing для розбирання на запчастини, що свідчить про руйнівний вплив санкцій на цивільну авіацію РФ.

c46abdcea02d6a5485a5c5a4bb59b35b_05.10.25

Міжнародні санкції та вимушений «канібалізм» літаків продовжують знищувати цивільну авіацію Російської Федерації. З наявними темпами деградації вже за кілька місяців її авіапарк може зменшитись більш ніж удвічі в порівнянні з довоєнним. Пише ТСН. Про це повідомляють Контракти.UA.

Про це повідомила Служба зовнішньої розвідки України (СЗРУ).

Як доказ критичної ситуації на авіаринку, російська вантажна компанія «Волга-Днепр» та авіагігант «Аерофлот» уклали угоду про передавання восьми вантажних літаків Boeing, які планують використати як донори запчастин. Це дозволить «Аерофлоту» деякий час підтримувати технічний стан та продовжувати експлуатацію наявних бортів.

Літаки на розбирання замість польотів

Контракт передбачає фінансовий лізинг шести літаків Boeing 737-800BCF та двох Boeing 747-400 дочірнім компаніям «Аерофлоту» — перевізникам «Победа» та «Россия». Загальна сума цієї угоди становить близько 130 мільйонів доларів США, а фінансування забезпечить Фонд національного добробуту РФ.

На початку 2022 року російський авіаційний сектор мав в експлуатації приблизно 1500–1800 пасажирських літаків західного виробництва. Сьогодні ця кількість значно скоротилася, оскільки міжнародні обмеження повністю заблокували доступ до літаків та необхідних запчастин.

«Авіаперевізники РФ змушені ставити повітряні судна „на землю“ або закуповувати запчастини „сірими“ неофіційними схемами без гарантії якості та безпеки,» — повідомляє СЗР.

Деградація та скорочення авіапарку

Укладений контракт між «Волга-Днепр» та «Аерофлотом» став першим зафіксованим випадком на російському ринку, коли пасажирський авіаперевізник придбав вантажні літаки виключно аби розшматувати їх на комплектувальні. Раніше для «латання» техніки застосовувалося розукомплектування власних, але справних, авіалайнерів, запаси яких, ймовірно, вичерпались.

У середньостроковій перспективі така практика «канібалізму» неминуче призведе до зменшення загальної кількості літаків, збільшення вартості авіаперевезень та подальшої деградації усієї російської цивільної авіації. В українській розвідці прогнозують, що якщо поточні умови залишаться незмінними, вже наступного року авіапарк Росії може скоротитися більш ніж удвічі.

Нагадаємо, західні санкції також змушують Росію зменшити випуск військових літаків через брак західних компонентів унаслідок дії санкцій. Цей факт також суттєво обмежує спроможності країни-агресорки з ремонту наявних літаків та підтримання їхньої експлуатації.

Оценка материала:

5.00 / 2
“Канібалізм” в авіації РФ: "Аерофлот" купує літаки на запчастини 5.00 5 2
Політика / Росія
05.10.2025 318
Еще материалы раздела «Росія»