Політика
Україна
Законопроект про люстрацію влади ухвалено в першому читанні
Верховна Рада України в четвер прийняла за основу проект закону про очищення влади.
- Загроза наступу РФ на Харків: місцевий депутат про сили РФ у Бєлгородській та Курській областях
- Російських снайперів на Майдані не було: учасників Революції Гідності вбивали українські правоохоронці під впливом РФ – прокуратура
- Арахамія пропонує відправляти депутатів і держслужбовців на військові навчання разом з іншими українцями
За прийняття законопроекту в першому читанні проголосували 252 депутати з 299 зареєстрованих.
Згідно із законопроектом запропоновано визначити правові та організаційні засади проведення процедури очищення влади від осіб, визначених цим законопроектом, з метою утвердження в суспільстві верховенства права, законності, підвищення ефективності боротьби з корупцією.
Як повідомляє сайт Верховної Ради, метою законопроекту є відновлення довіри до влади і створення умов для розбудови нової системи органів влади у відповідності з європейськими стандартами.
Згідно із законопроектом запропоновано проведення відповідної процедури перевірки при вирішенні питання про можливість призначення особи, як суб'єкта перевірки, на посаду в органах влади, а також організацію процедури перевірки осіб, які є суб'єктами перевірки на відповідність певних законопроектів критеріям, з метою вирішення питання про можливість їх подальшого перебування на відповідній посаді.
Суб'єктами перевірки, згідно з проектом закону, є керівництво Верховної Ради України, центральних органів виконавчої влади, генеральний прокурор, глави СБУ, Національного банку України, Рахункової палати, народні депутати, посадові особи ВСУ, судді Конституційного Суду, члени Вищої ради юстиції, посадові особи правоохоронних органів, члени Центральної виборчої комісії, посадові особи інших органів державної влади, а також особи, які претендують на зазначені посади.
Суб'єктами, які не пройшли перевірку, є президент, керівники центральних органів виконавчої влади, правоохоронних органів, обласних, районні прокурори, прокурори в містах, які займали посади в період з 25 лютого 2010 року до 22 лютого 2014 року; керівництво адміністрації президента, а також керівництво територіальних підрозділів МВС і СБУ, які обіймали посади з 1 грудня 2013 року до 22 лютого 2014 року і не були звільнені у цей період за власним бажанням.
Крім того, такими, що не пройшли перевірку, вважаються особи, які до 19 серпня 1991 року працювали на керівних посадах Комуністичної партії, ЦК ВЛКСМ, були співробітниками КДБ, служили або співпрацювали зі спецслужбами інших країн.
Водночас суб'єктами, які не пройшли перевірку, вважаються особи, які не пройшли перевірку інформації у декларації про майно, доходи та витрати і не змогли довести законність джерел походження отриманих доходів.
«Організація проведення перевірки покладається на керівника (заступника керівника) відповідного органу державної влади (державного органу), де працює суб'єкт перевірки та/або який призначає суб'єкта перевірки (укладає з ним трудовий контракт (угода), або на посади в якому претендує кандидат, окрім випадків, встановлених цим законом», - йдеться в тексті проекту закону.
Організація перевірки осіб, які працюють на виборних посадах чи претендують на таку посаду, покладається на ЦВК.
Згідно з пояснювальною запискою, для забезпечення організації проведення перевірки керівник органу перевірки подаватиме на затвердження до Національного агентства України з питань державної служби через його територіальні органи на місцях проект плану проведення заходів із перевірки працівників органу перевірки, погоджений з територіальним органом центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної податкової політики.
Перевірці підлягають відомості щодо достовірності інформації, викладеної у деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру щодо суб'єкта перевірки та близьких йому осіб за три попередніх роки зайняття посад, доходами; залучення особи до відповідальності за корупційні правопорушення.
Проект закону передбачає, що Національне агентство України з питань державної служби для організації перевірок керівників, реалізації громадського контролю за проведенням перевірок та оскарження рішень органів перевірки створює центральну та територіальні комісії з перевірки, до складу яких обов'язково входять на громадських засадах з правом голосу не менше одного представника громадськості та одного представника ЗМІ.
Порядок формування таких комісій та регламент їхньої діяльності визначається Національним агентством України з питань державної служби. Члени центральної та територіальних комісій з перевірки призначаються строком на один рік без права повторного призначення. Центральна комісія із перевірки є органом перевірки для окремих категорій суб'єктів перевірки.
Крім того, згідно із законопроектом врегульовується питання підготовки і проведення перевірки, терміни проведення перевірки, затвердження результатів перевірки, наслідки проходження перевірки, порядок оскарження рішень органів перевірки, участі громадськості у перевірці.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна