НОВИНИ ДНЯ: Деякі рішення Байдена щодо України можуть допомогти Трампу, - Bloomberg  У РФ стурбовані економічними витратами на продовження війни в Україні, - ISW  Як зберегти очищену картоплю, щоб вона не потемніла  На Марсі вода могла бути ще раніше, ніж вважалося: вчені дослідили найстаріший марсіанський метеорит  В Україну йдуть дощі та мокрий сніг: де і коли буде мокро  Погода в Україні різко зміниться: готуйтеся до снігу та морозів  Сніг на сході і заході: синоптик розповіла, яку погоду в Україні очікувати 26 листопадавсі новини дня
Життя та Стиль
Суспільство
27.04.2018 996

5 транспортних новацій, які потрібні мобільним громадянам

Вражає, наскільки зросла мобільність українців загалом та активнішої частини українського суспільства зокрема. Всього 6 років тому, коли УЗ перед Євро-2012 запускала Хюндаї, експрес на Львів заповнювався на 25-35% і не всі були впевнені, що він виживе. Зараз маємо 5(!) щоденних пар експресів між Львовом і Києвом, а квитки краще брати заздалегідь.


Дніпро, Запоріжжя, Харків, Одеса, Краматорськ - дефіцитні напрямки. Нічні потяги переповнені попри високі ціни на квитки. Переповнені потяги на Маріуполь і Ужгород. Лише за ніч всю країну перетинають нові залізничні експреси Костянтинівка-ІваноФранківськ чи Харків-Рахів. Автобусні лінії розширюють мережі, а з лібералізацією ринку цей ріст може стати вибуховим. На трасах відчутно більше автівок. Аеропорти дають щорічний приріст пасажиропотоку, який вимірюється десятками відсотків, а сукупна кількість пасажирів ставить рекорди, навіть попри втрату аеропортів Донецька, Луганська, Сімферополя і Севастополя.
Це зростання - наслідок якісних змін в діловому житті. Цінність часу стає вищою, динаміка відносин зростає. Це важливо не тільки для активних українців, результати зростання мобільності означають кращі можливості та кращі умови життя для всіх українців.
Дуже чекаю на 5 новацій:
 1. Що(одно/дво/три)годинний тактовий розклад залізничних експресів за основними напрямками (Київ > Львів, Харків, Дніпро, Одеса) разом з появою некиївських експресів (Харків-Краматорськ, Харків-Дніпро-Запоріжжя, Одеса-Львів чи Чернівці-Львів-Ужгород, наприклад). Для цього дуже важливо, щоб УЗ могла закупити пару десятків нових потягів-експресів. І мені як пасажиру дуже хотілося б бачити Хюндаї, або принаймні крісла/салони від Хюндаїв, якщо це будуть інші потяги. Не розбираюсь, може крюківські потяги і мають захований в нутрі подих геніальності, але на ту частину, якої торкаються пасажири, цей геній не дихав.
 2. Хотілося б нормального сервісу на вокзалах: працюючих ліфтів та ескалаторів всюди, де є зміна рівня, патрульної поліції з мандатом на безпеку (і без мандату на кришування тіньової ділової активності), мережевих (!) кафе та готелів, безкоштовного звичайного і платного широкосмугового інтернету, платних кімнат для переговорів, платних залів очікувань зі зручними розетками та чистими душовими кабінами, замість канделябрів та шкіряних диванів "па-багатаму." І наведення порядку з доступом легальних таксі на вокзали та аеропорти, хоча Уклон з Убером з часом і самі приб'ють гідру.
 3. Часті, щокількагодинні сполучення крупних міст з середніми містами та курортами рейковими автобусами на 100-150 місць. Львівська залізниця має прототип: експрес Львів-Чернівці, але місця там тільки (псевдо)першого класу - нема ні окремих сидінь (лави), ні столиків, нi wifi, а квитки починають продаватись лише за 10 діб до відправлення - плануйте як хочете.
 4. Збільшення кількості зупинок потягів у містах та інтеграція аеропортів з залізницею. Експреси на Захід та Південь з Києва мали б стартувати не з Дарниці, а з а/п Бориспіль. У Львові важливо інтегрувати ст. Скнилів та аеропорт. Крім того, в Києві було б добре подумати над зручним пішохідним сполученням станції Київ-Волинський із Жулянами. Потяги мали б робити більше зупинок по містах та передмістях. У Києві аж просяться Видубичі та більше Святошина і Дарниці, Ірпіня та Борисполя (міста). У Львові пора розконсервовувати ст Скнилів та вдихнути нове життя в ст Сихів.
 5. Часті (5-10 рейсів на день) сполучення літаками між Борисполем і крупними регіональними портами: Дніпром/Запоріжжям, Львовом, Одесою, Харковом. Мені особисто дуже бракує пізньовечірніх (виліт біля 23 год) рейсів з Києва в регіони та більшої кількості сполучень всередині дня. А за рік-два хотілося б бачити на стало цілорічні прямі рейси хоча б між Харковом, Львовом і Одесою.
Як казав класик: гіперлуптесь - поборете!
Автор: Євген Глібовицький, журналіст, політолог, експерт з довготермінових стратегій

Оценка материала:

5.00 / 1
5 транспортних новацій, які потрібні мобільним громадянам 5.00 5 1
Життя та Стиль / Суспільство
27.04.2018 996
Еще материалы раздела «Суспільство»