НОВОСТИ ДНЯ: В Украину несется новый циклон: где завтра ждать дождей и ветра  Украина планирует запустить в космос семь спутников в течение пяти лет  Найближчим часом провакцинують осіб, що записалися в чергу - Шмигаль  Украина лидирует в выполнении задач для вступления в НАТО, - Таран  Ізраїль назвав умову припинення ударів у відповідь  Погода в Украине: синоптик рассказала, где в ближайшие дни похолодает, а какие регионы накроет циклон  Ракетный корабль России заметили возле украинского побережьявсе новости дня
11.04.2021 577

Названа причина повільного відновлення після коронавірусу

Міжнародна команда дослідників з'ясувала причину повільного і складного одужання після важкого перебігу коронавірусної інфекції.

Результатами дослідження вчені поділилися на сайті Purdue Univesity.

Так, під час дослідження з'ясувалося, що SARS-CoV-2 запускає в клітинах легенів активацію не так давно відкритої системи комплементу - протипатогенного захисту, регульованого печінкою. Причому направляє її проти власних клітин організму. Вчені з'ясували, що система комплементу - сукупність певних білків, що виробляються печінкою для боротьби з патогенами, що передаються через кров - може працювати і всередині клітин, а не тільки в кровотоці.

Виявилося, що система комплементу запускається в альвеолах - невеликих структурах легень, через які здійснюється газообмін.

"Ми спостерігали, що SARS-CoV-2 викликає в них безпрецедентну експресію активованої системи комплементу. Це виявилося зовсім несподіваним, оскільки ми не думали про активацію цієї системи всередині клітин легенів", - прокоментувала результати співавтор роботи Маджид Каземян.

За її словами, система комплементу, яка розпочинається з печінки і кровотоку, захищає господаря від інфекцій, викликаних бактеріями, вірусами і грибами. В умовах присутності SARS-CoV-2 вона обертається проти нього і сприяє запаленню тканин, показали експерименти.

"Відкриття означає, що активація системи комплементу відбувається всередині епітеліальних клітин легенів, тобто локально", - каже Каземян.

Це ж, думку вченого, пояснює причину відсутності ефективності лікування, яке націлене на систему комплементу поза клітинами і в кровотоці.

"Ймовірно, слід розглянути можливість використання інгібіторів транскрипції гена комплементу або активувати білки системи комплементу, які будуть діяти внутрішньоклітинно", - пояснили автори.

Названа причина повільного відновлення після коронавірусу 5.00 5 1