<
НОВИНИ ДНЯ: Застосунок "Резерв+": у Міноборони розповіли, кому це треба та чи відображається там бронювання  Путін назвав справжню мету наступу на Харківщині  Якщо набридло солодке: рецепт лимонного печива, яке тане в роті  Наталка Діденко назвала області, в яких 20 травня буде найспекотніше  Оновлення даних у ТЦК для студентів: що змінилося  Єдина людина в Росії, яка планує стратегію війни: у Зеленського розповіли, хто насправді "керує парадом"  В Україні потепліє, але не без "сюрпризів": прогноз погоди на тижденьвсі новини дня
11.04.2021 845

Названа причина повільного відновлення після коронавірусу

Міжнародна команда дослідників з'ясувала причину повільного і складного одужання після важкого перебігу коронавірусної інфекції.

Результатами дослідження вчені поділилися на сайті Purdue Univesity.

Так, під час дослідження з'ясувалося, що SARS-CoV-2 запускає в клітинах легенів активацію не так давно відкритої системи комплементу - протипатогенного захисту, регульованого печінкою. Причому направляє її проти власних клітин організму. Вчені з'ясували, що система комплементу - сукупність певних білків, що виробляються печінкою для боротьби з патогенами, що передаються через кров - може працювати і всередині клітин, а не тільки в кровотоці.

Виявилося, що система комплементу запускається в альвеолах - невеликих структурах легень, через які здійснюється газообмін.

"Ми спостерігали, що SARS-CoV-2 викликає в них безпрецедентну експресію активованої системи комплементу. Це виявилося зовсім несподіваним, оскільки ми не думали про активацію цієї системи всередині клітин легенів", - прокоментувала результати співавтор роботи Маджид Каземян.

За її словами, система комплементу, яка розпочинається з печінки і кровотоку, захищає господаря від інфекцій, викликаних бактеріями, вірусами і грибами. В умовах присутності SARS-CoV-2 вона обертається проти нього і сприяє запаленню тканин, показали експерименти.

"Відкриття означає, що активація системи комплементу відбувається всередині епітеліальних клітин легенів, тобто локально", - каже Каземян.

Це ж, думку вченого, пояснює причину відсутності ефективності лікування, яке націлене на систему комплементу поза клітинами і в кровотоці.

"Ймовірно, слід розглянути можливість використання інгібіторів транскрипції гена комплементу або активувати білки системи комплементу, які будуть діяти внутрішньоклітинно", - пояснили автори.

Названа причина повільного відновлення після коронавірусу 5.00 5 1