<
НОВИНИ ДНЯ: Сильні заморозки накриють Україну: де буде "мінус"   Військовий облік українців за кордоном: як оновити свої дані для ТЦК та що загрожує у разі відмови  Скільки українців можуть отримати право на новий статус у Чехії  Коли пілоти, які вирушили на навчання до Британії, сядуть за штурвал F-16: відповідь Євлаша  Синоптики попереджають про сильні заморозки: де і коли суттєво знизиться температура  МВФ оцінив кількість населення України та дав прогноз на найближчі роки  Актив для інвестицій та платіжний інструмент. Що таке криптовалютавсі новини дня
10.06.2021 1355

Физики раскрыли тайну возникновения северного сияния

Впервые ученые раскрыли тайну возникновения северного сияния, воспроизведя процесс в лабораторных условиях.

Как передает Укринформ, об этом сообщает Science Alert.

Теперь ученые впервые продемонстрировали и подтвердили механизм ускорения частиц. Как и предполагалось, мощные электромагнитные волны, известные как волны Альфвена, ускоряют электроны вдоль силовых линий магнитного поля.

«Идея о том, что эти волны могут возбуждать электроны, создающие полярное сияние, возникла более четырех десятилетий назад, но это первый раз, когда мы смогли окончательно подтвердить, что это работает», — сказал физик Крейг Клетцинг из Университета Айовы.

По его словам, эти эксперименты позволили ученым провести ключевые измерения, которые показывают, что космические измерения и теория действительно объясняют основной способ создания северных сияний.

Такие волны были описаны шведским инженером-электриком Ханнесом Альфвеном еще в 1942 году, в его честь они и были названы. Эти волны - важный механизм переноса энергии и импульса в магнитогидродинамических системах, то есть они способны ускорять частицы.

Альфвеновские волны наблюдались в силовых линиях магнитного поля Земли, космические аппараты также наблюдали направленные на Землю альфвеновские волны над полярными сияниями.

Поэтому группа ученых во главе с физиком Джимом Шредером из Уитон-колледжа использовала Большое плазменное устройство (LAPD) в Калифорнийском университете в Лос-Анджелесе, чтобы ближе рассмотреть это явление.

«Этот сложный эксперимент требовал измерения очень небольшой популяции электронов, движущихся по камере LAPD почти с той же скоростью, что и альфвеновские волны», — сказал физик Трой Картер из Калифорнийского университета в Лос-Анджелесе.

Команда генерировала альфвеновские волны в плазме в LAPD, одновременно измеряя распределение электронов по скоростям в условиях, соответствующих формированию полярных сияний.

Ученые обнаружили, что альфвеновские волны передают энергию электронам в резонансе с волнами — скорость, аналогичная фазовой скорости волн.

Этот процесс известен как затухание Ландау: передача энергии от волны к частице ослабляет волну, что предотвращает возникновение нестабильности. Затем, сравнив свои результаты с модельным полярным сиянием, ученые смогли продемонстрировать, что скорость возбуждения электронов соответствует затуханию Ландау в реальных условиях.

Физики раскрыли тайну возникновения северного сияния 5.00 5 2
10.06.2021 1355
  • За безпечне користування Windows 10 із 2025 року потрібно буде платити За безпечне користування Windows 10 із 2025 року потрібно буде платити

Microsoft вже оголосила, що підтримка Windows 10 закінчиться 14 жовтня 2025 року. Після цього для безпечного користування операційною системою потрібно буде щороку платити.

• Науковий прорив: вчені наблизилися до створення синтетичного життя Науковий прорив: вчені наблизилися до створення синтетичного життя

Такий прорив дає можливість вченим вивчити найбільш ранні еволюційні стадії життя.

• ТОП-10 Медіа У Сфері Бізнесу: Рейтинг Найпопулярніших Сайтів В Україні За 2023 Рік ТОП-10 Медіа У Сфері Бізнесу: Рейтинг Найпопулярніших Сайтів В Україні За 2023 Рік

Про останні інновації та новини у сфері бізнесу, поради стосовно шляхів пошуку фінансів, про монополії, інвестиції, експорт та інші спеціалізовані теми можна прочитати на сторінках медіа про бізнес. В Україні налічуються десятки різноманітних сайтів, де журналісти відслідковують поточну ситуацію і публікують актуальні новини у даній сфері, експерти дають сотні порад, створюють рейтинги, бізнес-кейси та відео.

• Альтернатива Twitter. Соцмережа Bluesky стала доступною для всіх Альтернатива Twitter. Соцмережа Bluesky стала доступною для всіх

Після року закритого тестування Bluesky дозволила реєструватися всім. Раніше соцмережа допускала нових користувачів лише за допомогою коду-запрошення, щоб гарантувати, що технологія, яка підтримує мережу, зможе впоратися з трафіком.

• Гідролокація та підводні дрони Гідролокація та підводні дрони

Гідролокація та підводні дрони є важливими компонентами сучасних морських технологій, що знаходять застосування як у військових, так і в цивільних сферах. Гідролокація, яка використовує звукові хвилі для виявлення та визначення положення об'єктів під водою, є фундаментальною для підводної навігації, розвідки та мапування. В той же час, підводні дрони, здатні до самостійного виконання задач у водному середовищі, революціонізували підходи до дослідження океанів, оборонної стратегії та екологічного моніторингу. Ця стаття має на меті дослідити історію, технічні аспекти, а також сучасні застосування гідролокації та підводних дронів, з акцентом на їх використанні в Україні.