НОВИНИ ДНЯ: Як приготувати найніжніші та найсоковитіші відбивні: допоможе цей секретний інгредієнт  Коли Андрія Первозванного 2024 року: святкуємо за новим календарем, історія, традиції  Буде "особливість": синоптикиня розповіла, на яку погоду чекати в п'ятницю в Україні  Британська розвідка оцінила "могутність" Чорноморського флоту РФ після 1000 днів війни  Сало по-гуцульськи: стародавній рецепт ароматної закуски на зиму  Україну замете не на жарт. Які області засипле снігом найближчим часом  РФ за 10 днів втрачає стільки, як СРСР в Афганістані за 10 років – експертвсі новини дня
19.07.2021 747

"Укрзалізниця" підвищить вантажні тарифи. Чому це доб'є українські дороги

У Міністерстві інфраструктури планують істотно підвищити тарифи на перевезення вантажів залізницею. Такий крок може добити українські автотраси.

Якщо вартість перевезень у "Укрзалізниці" (УЗ) стане непідйомною для бізнесу, на дорогах з'являтиметься все більше фур. А ні для кого не секрет, що важкі вантажівки руйнують дорожнє покриття. Минулого року вони пошкодили 400 км вже відремонтованих доріг. Ремонт кожного кілометра обходиться приблизно в 11 млн гривень.

Ціни на вантажні перевезення пропонують підвищити так:

для позакласових вантажів (пісок, щебінь, сіль тощо) – на 25,9%;

для вантажів 1-го класу (вугілля, мінеральні добрива, цемент) – на 8% в цьому році і ще на 20,4% в наступному;

для вантажів 2-го класу (зерно) – на 8%.

За розрахунками "Укрзалізниці", це принесе компанії 10 млрд гривень уже в 2022 році. У Федерації роботодавців транспорту в цьому сумніваються – кажуть, що з 2015 року тарифи УЗ виросли удвічі, але очікуваної вигоди на залізниці так і не побачили.

Дворазове підвищення тарифів за останні шість років вже вдарило по стану автомобільних доріг.

"За цей період автомобільні перевезення, які за багатьма напрямками є конкурентами залізничним, виросли на 65 млн тонн, або на 50%. Тобто, клієнти біжать з української залізниці", – підрахував гендиректор Федерації роботодавців транспорту Володимир Гусак.

За даними "Укравтодору", перевантажені фури щороку ушкоджують близько 10% вже відремонтованих доріг, тобто майже 400 км. Це більше, ніж відстань від Києва до Полтави.

"Якщо буде масовий рух транспортних засобів в південних регіонах або в південні регіони з перевантаженням 60 і більше тонн при температурах 28 і більше градусів, то ніяка дорога з асфальтобетонним покриттям не витримає таке навантаження", – попереджає начальник управління експлуатації і безпеки руху "Укравтодору" Олег Федоренко у новинах "Сьогодні" на каналі "Україна".

Відремонтувати кілометр траси в середньому коштує 11 млн гривень. Відповідно, за 400 км, які пошкодили в минулому році, потрібно віддати близько 4,5 млрд гривень. І їх заплатить не залізна дорога, а українці з власних кишень – через податки.

 

Оценка материала:

5.00 / 1
"Укрзалізниця" підвищить вантажні тарифи. Чому це доб'є українські дороги 5.00 5 1
Бізнес / Ринки та компанії
19.07.2021 747
Еще материалы раздела «Ринки та компанії»