Життя та Стиль
Суспільство
У початковій школі змінять систему оцінювання
Міносвіти затвердило рекомендації з оцінювання результатів навчання школярів 1-4 класів.
Відповідний наказ і текст рекомендацій опубліковано на сайті МОН в понеділок, 26 липня.
"Однією із ключових змін в оцінці є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів на уроках / курсі запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня / учениці із предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка, крім оцінного судження про досягнення, може ще називати рівень результату навчання", - сказано в повідомленні.
Рекомендації вводять поняття "вербальна оцінка" (оцінне судження) і "рівнева оцінка" (оцінне судження із зазначенням рівня результату).
І вербальну, і рівневу оцінку можна висловлювати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення і позначати буквами - "початковий" (П), "середній" (С), "достатній" (Д), "високий" (В).
Водночас результати оцінки особистісних досягнень учнів у 1-4 класах рекомендовано висловлювати вербальною оцінкою, об'єктивні результати навчання в 1-2 класах - вербальною оцінкою, в 3-4 класах - або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.
Нова система дозволяє забезпечити об'єктивність і точність результату оцінювання та покликана допомогти формувати оцінні судження і визначати рівень результату навчання, пояснили в Міністерстві.
Крім того, оцінка - це конфіденційна інформація, яка є доступною тільки для учня / учениці і його / її батьків (або осіб, які їх замінюють). Рекомендовано враховувати, що формулювання оцінки починається з перших днів навчання в школі і триває постійно.