Політика
Росія
У Росії назвали причину аварії військового літака Іл-112В
Катастрофа російського дослідного військово-транспортного літака Іл-112В сталася через руйнування тяги елерона крила, який згорів під час пожежі двигуна; та в ширшому сенсі це стало наслідком поспіху під час введення зразка у дію.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє "Коммерсантъ" із посиланням на дані розслідування експертів Мінпромторгу РФ і Міждержавного авіаційного комітету (МАК).
"Причиною трагедії більшість фахівців вважають непідготовленість до польотів першого експериментального зразка військового-транспортного літака і можливий поспіх з його введенням у дію", - йдеться у повідомленні.
Якщо ж говорити про технічні деталі, то критичну ситуацію на борту спровокувала пожежа двигуна, при цьому в неконтрольований бічний крен, що перейшов у перекидання, машина пішла через обрив зруйнованої вогнем тяги правого елерона. За даними видання, через кілька хвилин після зльоту у внутрішніх порожнинах гондоли та правого крила Іл-112В виникла потужна "гасова" пожежа, причини якої поки що не з'ясовані.
Екіпаж оперативно почав гасити загоряння, проте пінна атака не впоралася з вогнем, оскільки обидві системи пожежогасіння Іл-112В були орієнтовані в першу чергу на двигуни, а пожежа вже перекинулася на крило. На 45-й секунді після початку пожежі тяга елерона, що йде всередині, (алюмінієва трубка на шарнірах, що утримує правий елерон в опущеному положенні) досягла критичної температури, втратила пружність і "потекла". Через руйнування тяги елерона машина почала кренитися вправо, перекинулася і впала на землю.
Тож, єдиний льотний зразок російського Іл-112В встиг піднятися в повітря 23 рази, зробивши при цьому 22 посадки. Найбільше претензій фахівці висували до двигунів транспортного літака ТВ7-117СТ, випущених АТ "ОДК-Климов" (входить в "Ростех"). "Однак, незважаючи на всі проблеми, що виникли, експериментальний екземпляр вирішили показати спочатку на Міжнародному авіакосмічному салоні (МАКС), який пройшов у липні, а потім - приурочити показ до Міжнародного військово-технічного форуму "Армія-2021", який відбувся 22-28 серпня. Поспіх, як вважають експерти, і створив умови для катастрофи, але чи стане ця думка офіційним висновком комісії Мінпромторгу, поки що не ясно", - пише газета.
Турбогвинтові двигуни ТВ7-117СТ, випущені "ОДК-Климов", встановлені на пасажирському Іл-114-300, який наразі також проходить випробування. За даними ОАК, зараз випробувальні польоти Іл-114 припинені до з'ясування причин катастрофи Іл-112В.
Як повідомлялося раніше, дослідний зразок російського легкого транспортного літака Іл-112В 17 серпня зазнав катастрофи в районі підмосковного аеродрому "Кубинка". Інцидент стався під час тренувального польоту під час заходу на посадку в районі аеродрому "Кубинка" у лісосмузі. Було видно, як літак загорівся, потім спікірував вниз, після чого пролунав вибух. В аварії загинули 3 російських льотчиків-випробувачів.