Прес-релізи
Авторинок
Різниця між дизельним паливом та соляркою: що потрібно знати водіям
Чим відрізняється дизель від солярки: особливості й порівняння.
Що таке дизельне паливо і солярка? Чи є між ними відмінності? Розповідаємо все, що треба знати водієві.
Дизель і солярка — це одна і та ж речовина чи ні? Докладно розібратися в тому, чим відрізняється солярка від дизельного палива, допоможуть експерти гуртового постачальника Lesgroup, які підготували ємний звіт про особливості зазначених нафтопродуктів, наведений нижче.
Солярка — це обивательська назва дизеля, що використовується в розмові. Між цими поняттями різниця полягає лише в самому слові, а насправді це один і той же нафтопродукт. Дизпаливо являє собою суміш летких рідких вуглеводнів маслянистого виду, одержувану шляхом фракційної перегонки сирої нафти. Це важча речовина, ніж бензин, і тому менш летюча. Це паливо кипить у діапазоні температур від 220 до 350 °C. Крім того, воно має властивість спалахувати при сильному тиску.
Ключові особливості дизельного палива та солярки
Щоб розібратися, чим відрізняється дизель від солярки (або чи немає відмінностей між ними), слід докладно розглянути основні характеристики нафтопродукту. Дизель отримують шляхом перегонки сирої нафти із застосуванням газойльових та гасових фракцій. У разі вакуумної перегонки атмосферного залишку говорять про гасомасляний склад. Однак якщо його одержують при крекінгу більш важких фракцій, то це крекінґ-дизельне паливо.
Якісні характеристики ДТ визначаються за допомогою градуювальної системи, яка використовує як зразок суміш вуглеводнів, званих цетаном (відповідає 100 градусам) та альфаметилнафталіном (нуль градусів). Якість дизельного палива, що використовується в автомобілях, має цетанове число дуже близьке до 50. Цікавим фактом є те, що дизель за якістю нічим не поступається бензину, хоча поширена думка про інше.
Одним із важливих фізичних характеристик дизпалива є його в'язкість. Вона визначає плинність та опір палива до потоку. Вимірюється в кінематичних одиницях і виражається в стоках або мм²/с. У порівнянні з бензином цей показник у дизеля вищий, що пов'язано з їх відмінностями у складі та хімічних властивостях. Висока в'язкість ДТ дозволяє забезпечити змащування паливної системи, включаючи форсунки та насоси, а також запобігає витоку палива через ущільнення. У холодних умовах дизельне паливо стає густішим і важче подається, тому в таких випадках застосовуються різні добавки до нього, що знижують цей параметр.
Сфера використання дизеля та солярки
Використання дизеля як дешевшого палива для автомобіля пов'язане з тим, що процес його виробництва простіше, ніж використовуваний для отримання бензину. Його легше очищати, і виходить пальне з температурою кипіння від 180 до 360 °C.
Цей продукт є найкращим паливом, яке використовується сучасними транспортними засобами, що перевозять товари дорогами. Отже, з міркувань маркетингу та потрапляння в ціновий ланцюжок дизель обкладається нижчою податковою ставкою, ніж бензин. Ця перевага є своєчасною у поточному економічному сценарії.
Чому дизель називають соляркою
У чому відмінність дизеля від солярки? Обидва слова позначають паливо, яке використовується у великовантажних або дизельних двигунах та для живлення систем опалення. Назва «солярка» виникла через те, що вона спочатку використовувалася як паливо для старих газових освітлювальних приладів.
Ще одна популярна версія з приводу плутанини з назвами одного й того ж паливного виду — схожість у вимові із ще одним представником хімічної промисловості — соляровою олією. Не потрібно плутатися у версіях та намагатися знайти істину. Сучасному водієві важливо засвоїти — дизель та солярка не мають жодних відмінностей, крім написання.