Бізнес
Ринки та компанії
У компанії «Хенкель» очікують на економічний спад у Східній Європі в 2015 році
Компанія «Хенкель» досягла цільових фінансових показників на 2014 рік. Обсяг продажів зріс на 0,4% до 16 428 мільйонів євро (органічне зростання: +3.4%). Операційний прибуток: збільшився на 2,9% до 2 588 мільйонів євро.
«2014 рік був успішним для компанії «Хенкель». Незважаючи на складну ринкову ситуацію і надзвичайно високу конкуренцію, ми досягли заявлених фінансових цілей і домоглися істотного прогресу в реалізації нашої стратегії на 2016 рік, – повідомив головний виконавчий директор компанії «Хенкель» Каспер Рорштед (Kasper Rorsted). – Всі три бізнес-підрозділи сприяли прибутковому органічному зростанню продажів для досягнення нашого успішного результату. Як і раніше, на ринках країн, що розвиваються, простежувались основні чинники зростання загальних показників компанії «Хенкель» завдяки органічному зростанню обсягів збуту на рівні майже 8 відсотків. Водночас, показники на ринках розвинених країн також продемонстрували незначне органічне зростання».
Прогнози-2015
Коментуючи 2015 фінансовий рік, пан Рорштед сказав: «Економічні умови все ще залишаються складними і вкрай нестабільними. У зв’язку з продовженням конфлікту між Росією та Україною ми очікуємо на економічний спад у Східній Європі в 2015 році, а також подальший тиск на російську економіку та валюту. Ми і надалі будемо адаптувати до ринкових умов свої процеси та організацію, щоб досягти більшої гнучкості та ефективності. Ми зосереджуємо увагу на реалізації своєї стратегії, щоб досягти амбітних цільових фінансових показників на 2016 рік».
«Ми очікуємо, що протягом всього 2015-го фінансового року органічне зростання продажів буде становити 3-5 відсотків. За нашими прогнозами, скоригована рентабельність обороту збільшиться приблизно на 16 відсотків, а скоригований прибуток на привілейовану акцію зросте приблизно на 10 відсотків» – повідомив пан Рорштед, підсумовуючи цільові фінансові показники на 2015 рік.
Досягнувши 16 428 мільйонів євро, обсяг продажів за 2014 фінансовий рік був дещо вищим в порівнянні з минулим роком. Після коригування для врахування негативного впливу курсових різниць в розмірі 4,0 відсотків, приріст обсягу продажів склав 4,4 відсотка. Органічне зростання продажів, за вирахуванням впливу курсових різниць і придбань/продажів, досягло значного показника на рівні 3,4 відсотка.
Органічне зростання продажів спостерігалось у всіх бізнес-підрозділах, з одночасним збільшенням ринкової частки компанії на відповідних ринках. Підрозділ «Миючі та чистячі засоби» продемонстрував високе органічне зростання продажів на рівні 4,6 відсотків. Органічне зростання продажів бізнес-підрозділу «Косметика» склало 2,0 відсотки, а підрозділ «Клейові технології» прозвітував про підвищення органічного обсягу продажів на 3,7 відсотка.
З врахуванням разових витрат, разових прибутків і затрат на реструктуризацію скоригований операційний прибуток зріс на 2,9 відсотка, з 2 516 мільйонів євро до 2 588 мільйонів євро завдяки успішній роботі всіх трьох бізнес-підрозділів компанії. Опублікований операційний прибуток (EBIT) склав 2 244 мільйонів євро порівняно з 2 285 мільйонів євро в попередньому році.
Фінансові результати
Фінансовий результат покращився на 64 мільйони євро, до -49 мільйонів євро. Така позитивна зміна головним чином обумовлена підвищенням чистого доходу від відсотків, частково, у зв’язку з погашенням пріоритетних облігацій в червні 2013 року і в березні 2014 року, а також погашенням інструментів з фіксованою процентною ставкою в березні 2014 року. Податкова ставка склала 24,3 відсотка порівняно з 25,2 відсотка в попередньому році.
Скоригований чистий прибуток за рік після відрахування відсотків міноритарних акціонерів збільшився на 7,5 відсотка в порівнянні з аналогічним показником за минулий рік, від 1 764 мільйонів євро до 1 896 мільйонів євро. Чистий прибуток за рік зріс на 2,3 відсотка, від 1 625 мільйонів євро до 1 662 мільйонів євро. Після відрахування відсотків міноритарних акціонерів на суму 34 мільйонів євро чистий прибуток за рік склав 1 628 мільйонів євро (аналогічний показник за минулий рік: 1 589 мільйонів євро).
Скоригований прибуток на привілейовану акцію (EPS) збільшився на 7,6 відсотка, з 4,07 євро до 4,38 євро. Опублікований прибуток на привілейовану акцію зріс з 3,67 євро до 3,76 євро.
На щорічних загальних зборах компанії Правління, Наглядова рада та Комітет акціонерів компанії запропонує підвищити розмір дивідендів на привілейовану акцію на 7,4 відсотка до 1,31 євро (аналогічний показник за минулий рік: 1,22 євро), а також підвищити розмір дивідендів на звичайну акцію на 7,5 відсотка до 1,29 євро (аналогічний показник за минулий рік: 1,20 євро). Як і в попередньому році, коефіцієнт виплати дивідендів складе 30,0 відсотків.
Співвідношення чистого оборотного капіталу до обсягу продажів в черговий раз продемонструвало хороший низький показник на рівні 4,2 відсотка. Однак, переважно у зв’язку з негативним впливом курсових різниць і придбань, таке співвідношення було на 1,9 процентного пункту вищим в порівнянні з минулим роком.
Чиста фінансова позиція станом на кінець року становила -153 мільйони євро (у 2013 році: 959 мільйонів євро), і на неї, головним чином, вплинули виплати, пов'язані з придбаннями та дивідендами. Крім того, капітальні затрати зросли приблизно на 19 відсотків, до 517 мільйонів євро порівняно з 436 мільйонами євро в попередньому році. В країнах, що розвиваються, капітальні затрати збільшились на 30 відсотків в порівнянні з аналогічним показником за минулий рік, забезпечивши збалансований розподіл загальних інвестицій між розвиненими країнами і країнами, що розвиваються, у 2014 році.
Показники діяльності бізнес-підрозділів
В 2014 році бізнес-підрозділ «Миючі та чистячі засоби» продовжував тенденцію збільшення прибутків, демонструючи значне органічне зростання продажів на рівні 4,6 відсотка, у зв’язку з чим загальний показник зростання для даного підрозділу був значно вищим в порівнянні з невисокими показниками зростання на відповідних ринках. В номінальному вираженні обсяг продажів збільшився на 1,0 відсоток до 4 626 мільйонів євро.
Настільки значне органічне зростання продажів в 2014 році стосується, в першу чергу, ринків, що розвиваються, де темпи зростання сягнули двозначних цифр. В країнах Східної Європи також відмічалось вагоме зростання обсягів продажів, незважаючи на зростаючий рівень конкуренції в окремих країнах даного регіону. В регіоні країн Африки і Близького Сходу темпи зростання знову сягнули двозначних цифр, незважаючи на нестабільну політичну обстановку і продовження громадянської війни в Сирії. Обсяг продажів в країнах Латинської Америки значно зріс, головним чином завдяки успішному виведенню на ринок бренду «Persil» у 2011 році. В обсягах збуту в країнах Азії (за винятком Японії) також відмічалось велике зростання.
Обсяг продажів на зрілих ринках залишався дещо нижчим в порівнянні з попереднім роком, з різними результатами і показниками в залежності від регіону. Обсяг продажів у Північній Америці зменшився у зв’язку з негативним впливом на ринкову ситуацію жорсткої цінової та рекламної конкуренції. Однак, високі результати зростання обсягів збуту в країнах Західної Європи компенсували ще зменшення.
Скоригований операційний прибуток зріс на 4,8 відсотка до 749 мільйонів євро. Скоригована рентабельність обороту збільшилась на 0,6 процентних пункти, сягнувши рекордного показника на рівні 16,2 відсотка. Опублікований операційний прибуток склав 615 мільйонів євро порівняно з 682 мільйонів євро в попередньому році.
В 2014 році бізнес-підрозділ «Косметика» продовжив минулорічну тенденцію стійкого прибуткового зростання. Завдяки вагомому органічному зростанню продажів на рівні 2,0 відсотків загальний показник зростання для даного підрозділу знову став значно вищим в порівнянні з показниками зростання на відповідних окремих ринках. В номінальному вираженні обсяг продажів збільшився на 1,0 відсоток, з 3 510 мільйонів євро в попередньому році до 3 547 мільйонів євро.
Що стосується окремих регіонів, особливо високі показники відмічались на ринках, що розвиваються. В Азії (за винятком Японії) було досягнуто таких самих успіхів, як і в попередні роки, і органічне зростання продажів тут виражається двозначною цифрою, враховуючи значний успіх діяльності в Китаї. Незважаючи на політичну нестабільність, надзвичайно високі темпи росту відмічались в регіоні країн Африки і Близького Сходу, а також стабільно вагомі показники діяльності у Східній Європі. В країнах Латинської Америки обсяг збуту зменшився, в першу чергу, у зв’язку зі складною ситуацією на ринку Венесуели.
На зрілих ринках органічне зростання продажів було дещо негативним. Однак, позитивних показників зростання у бізнес-підрозділі «Косметика» було досягнуто в країнах Західної Європи, незважаючи на сповільнення розвитку і, в деяких випадках, скорочення ринку. З іншого боку, обсяги продажів в добре розвинених країнах Азійсько-Тихоокеанського регіону і Північної Америки були нижчими в порівнянні з попереднім роком.
У 2014 році бізнес-підрозділ «Клейові технології» знову продовжив тенденцію прибуткового зростання, і показник органічного зростання продажів тут склав 3,7 відсотка, перевищивши загальний ринковий показник. Опублікований обсяг продажів склав 8 127 мільйонів євро, що трохи перевищує минулорічний показник на рівні 8 117 мільйонів євро.
Високі показники органічного зростання продажів знову ж таки були досягнути завдяки успішним результатам діяльності ринків, що розвиваються. В регіоні країн Африки і Близького Сходу обсяги продажів збільшились на десятки відсотків, продемонструвавши найвищі показники для даного підрозділу. В Азії (за винятком Японії) відмічались дуже хороші показники зростання обсягу продажів, і в регіоні країн Латинської Америки теж були продемонстровані вагомі показники зростання обсягу продажів. Органічне зростання обсягу продажів в країнах Східної Європи будо загалом вагомим, незважаючи на складну політичну ситуацію, що впливає на діяльність в окремих країнах цього регіону.
Органічне зростання продажів на зрілих ринках перевищило рівень попереднього року. Незважаючи на те, що обсяг продажів в Північній Америці не досяг рівня показника за попередній рік, на зрілих ринках Азійсько-Тихоокеанського регіону відмічались значні показники зростання. Динаміка діяльності в регіоні країн Західної Європи була позитивною.
Регіональні показники
В умовах надзвичайно високої ринкової конкуренції обсяг продажів в країнах регіону Західної Європи збільшився на 2,6 відсотка, до 5 724 мільйонів євро. Органічне зростання обсягу продажів склало 1,7 відсотка. Завдяки цьому компанії вдалось компенсувати наслідки спаду в країнах Південної Європи. Обсяг продажів в регіоні країн Східної Європи зменшився в порівнянні з аналогічним показником за минулий рік до 2 854 мільйонів євро у зв’язку зі значною девальвацією російського рубля та інших валют в цьому регіоні, а також конфліктом між Росією та Україною. Однак, органічне зростання обсягу продажів тут склало 4,5 відсотка, переважно, завдяки результатам діяльності в Туреччині і Росії. Незважаючи на негативний вплив курсових різниць і політичні та соціальні проблеми в деяких країнах, обсяг продажів в регіоні країн Африки і Близького Сходу збільшився в номінальному вираженні на 4,9 відсотка, до 1 133 мільйонів євро. Органічне зростання продажів тут склало 16,9 відсотка, враховуючи успішні результати діяльності у всіх бізнес-підрозділах.
На обсяг продажів в Північній Америці негативно вплинула, переважно, жорстка цінова і рекламна конкуренція в сегменті товарів масового споживання. Досягнувши 2 884 мільйонів євро, обсяг продажів в цьому регіоні був на 1,5 відсотка нижчим в порівнянні з показником за попередній рік. Органічне зменшення обсягу продажів склало 2,9 відсотка. Обсяг продажів в регіоні країн Латинської Америки на рівні 1 029 мільйонів євро був нижчим, ніж в попередньому році у зв’язку з негативним валютним впливом. Однак, органічне зростання обсягу продажів склало тут 4,4 відсотка, зокрема, завдяки зростанню обсягу продажів у Мексиці. Обсяг продажів в країнах Азійсько-Тихоокеанського регіону збільшився в порівнянні з аналогічним показником за минулий рік на 6,0 відсотків, до 2 676 мільйонів євро. Органічне зростання обсягу продажів склало тут 8,2 відсотка. Такому високому показнику діяльності сприяло збільшення обсягу продажів більш, ніж на десять відсотків, в Китаї і особливо успішні показники діяльності в Індії.
У зв’язку з негативним впливом курсових різниць обсяг продажів на ринках, що розвиваються, у Східній Європі, Африці і на Близькому Сході, в Латинській Америці та в Азії (за винятком Японії) збільшився лише в незначній мірі в порівнянні з аналогічним показником за минулий рік, до 7 249 мільйонів євро. Однак, тут відмічалось дуже вагоме органічне зростання продажів на рівні 7,8 відсотка, досягненню якого посприяли результати діяльності у всіх трьох бізнес-підрозділах. Таким чином, основним чинником органічного зростання продажів в 2014 році знову стали результати діяльності на ринках, що розвиваються. Частка прибутку від діяльності на ринках, що розвиваються, залишилась незмінною, склавши 44 відсотки.
Оценка материала:
У компанії «Хенкель» очікують на економічний спад у Східній Європі в 2015 році05.03.2015