НОВИНИ ДНЯ: Зимове сонцестояння без морозів: яка погода буде на вихідних і коли прийде холод  Коли ставити ялинку 2026, щоб у домі були щастя та затишок: експерт назвала найкращі дати  Як декорації на "прямій лінії" Путіна викрили плани РФ щодо України: Sky News проаналізував  США і Європа підготували детальний план гарантій безпеки для України, - Bloomberg  Рішення, яке розлютить Путіна: чи вистачить сміливості у ЄС забрати заморожені мільярди Росії  Гороскоп на 18 грудня за картами Таро: Скорпіонам - різке прозріння, Ракам - уразливість  Танкери з російською нафтою застрягли біля Китаю через спад попиту Індії, - Bloombergвсі новини дня
Бізнес
Економіка
01.11.2016 1538

Скандальний тендер у "Південному" міг привести до обвалення причалів, - експерт

Офшорний скандал в порту "Південний", в ході якого уряд скасував тендер на днопоглиблення причалів №5 та №6, запобіг технічній катастрофі, - вважає експерт по питаннях гідротехніки Віктор Петросян - повідомляють Українські новини.

За його словами, без капітальної реконструкції причалів, заглиблюватися більш, ніж на 19 метрів не можна. Небезпека криється в тому, що конструкції радянських часів не розраховувалися на сучасні глибини та розміри суден.

"21 метр - це абсурд, оскільки, без будь-яких допоміжних заходів, зробити поглиблення на причалах 5 та 6 більше 20 метрів - це самогубство. Я б на це не йшов ні за яких обставин", - пояснив Петросян.

В ході першої хвилі днопоглиблення у "Південному" в 2012-2013 рр., профільний інститут "ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ" офіційно попередив портовиків про те, що причали вже руйнуються. В одному з листів, адресованих адміністрації порту "Південний" НДІ вказав про зсувах причальних стінок у бік акваторії, в деяких місцях - до 210 мм.

Експерти запевняють, що технологічно правильно спочатку реконструювати причали та потім проводити днопоглиблювальні роботи. В іншому випадку вкладені інвестиції - майже 1,2 млрд. грн., будуть викинуті на вітер. Про те, що причали зношені і потребують модернізації, знають і в адміністрації порту.

"Знос самих причалів становить 57%. Ми збираємося реконструювати причал №5, знос якого 30-50%", - розповів в Інтерв'ю "Інтерфакс-Україна" начальник адміністрації порту "Південний" Максим Широков. Раніше він також акцентував увагу на тому, що "запас" причалів 5 і 6 дозволяє копати дно не глибше 19 метрів. "Більшого конструкція не дозволяє. Якщо копати глибше - причал може "поплисти", - підкреслив чиновник.

За розрахунками "ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ" також зазначив, що біля причалу №5 допускається поглиблення до 17,0 м, біля причалу №6 - до 18,0 м. При цьому глибина 21 м. взагалі може бути досягнута не ближче 35 м. до лінії кордону причалів. "Перебори по глибині не допускаються. Для оцінки подальшого збільшення глибин необхідно виконати комплекс інженерно-геологічних вишукувань і на їх основі розробити проектне рішення", - йдеться в перевірочних розрахунках НДІ №89725.

Експерти галузі відзначають, необхідну інженерно-геологічне обстеження не було проведено. Саме тому днопоглиблення до 21 м. біля причалів 5 і 6 - це даремно витрачені 1,2 млрд. грн., а також ризик обрушити причали. Ліквідація катастрофи та будівництво нових конструкцій коштуватиме державі значно дорожче.

Довідка: Прем'єр-міністр Володимир Гройсман доручив скасувати скандальний тендер у порту "Південний". Тендер став предметом розслідування з боку Міністерства інфраструктури, правоохоронних органів, АМКУ. Однією з причин скасування тендеру стали офшорні власники переможця тендеру - "Ян Де Нул Україна".

screen1

screen2

screen3

Оценка материала:

5.00 / 1
Скандальний тендер у "Південному" міг привести до обвалення причалів, - експерт 5.00 5 1
Бізнес / Економіка
01.11.2016 1538
Еще материалы раздела «Економіка»