НОВИНИ ДНЯ: Синоптики дали прогноз на останній робочий тиждень грудня  Міноборони допустило до експлуатації у ЗСУ дистанційний модуль ведення вогню: подробиці  Трамп може примусити Україну укласти мир з Росією – Financial Times  Зеленський провів перестановки серед послів: хто втратив та отримав посаду  Синоптики дали прогноз на 23 грудня в Україні  Візит спецпредставника Трампа до України вже готують, дата визначена, - МЗС  Грибна підлива: рецепт смачного додатку до страввсі новини дня
Життя та Стиль
Суспільство
10.04.2020 941

Уроки на ТВ: чому система не працює, хто в цьому винен і які наслідки?

Білі ведмеді в Антарктиді та Австралія в Атлантиці: ляпи вчителів на уроках по ТВ веселять користувачів мережі та засмучують батьків школярів. Чому їх так багато? Чому система – не працює? Аналіз ситуації від кандидата фізико-математичних наук та блогера Антона Сененка. І трохи інсайду.

Я дуже спокійно відреагував, коли вчителька на онлайн-уроці "Всеукраїнської школи онлайн" неправильно відняла 30,2 - 2,2, написавши у відповіді 18. Буває.

Коли я почув, що ця ж "школа" вчить, що в Антарктиді живуть білі ведмеді – я хіхікнув.
Це реально було смішно.

Я стерпів, коли замість Лівонської війни дітям мовили про Ліванську. Хоча тема війни у Лівані мені була більш цікава, до Лівонії воно не має стосунку.

Потім я довго не міг зрозуміти, до чого тут жарти про Австралію від Гольфстріму до Тихого Океану, поки не почув, що Австралію, виявляється, омиває Атлантичний Океан.

Там були питання і по хімії, і по одруківках на титулках, напевне ще щось, але терпець мені уривається на фізиці.

92660747_10222768359819574_7490304264212840448_n

92375996_10222768360259585_2645513736223195136_n

92237022_3089815567737571_1320396667618328576_n

Теза перша: прошу Вас, не висміюйте усіх вчителів та усю шкільну систему. І ось чому:

а) Організатор цього всього дійства – ОП. У період кризи люди не піднімаються до рівня своїх очікувань, а падають до рівня своєї компетентності. Це не я сказав, а хтось розумний.

Якщо конкурс на те, щоб начитувати матеріал онлайн проводився так само, як усі інші конкурси на усі інші смачні посади в країні – то це точно не показник, що всюди в державі отаке. Це показник якості нашого ОП. Який набирає підрядників на виконання завдання.

б) Лектори можуть помилятися. Це нормально. Тим більше на камеру. Тим більше без підготовки. Тому всі ляпи "наживо" можна пробачити. Мовити "Атлантичний" замість "Індійський" чи написати "18" замість "28" – дуже просто.
(Слайди, звісно, то геть інше. Якщо філологи вчать дітей, що білі ведмеді мешкають в Антарктиді, то так, це дуже вузький загальний кругозір вчителя. Хоча як філолог цілком може бути ок).

в) Основна претензія має бути саме до організаторів цього дійства, бо це ж таки записаний матеріал, що має бути перевірений експертами. Прорецензований. І у разі виявлення помилок повернутий на доопрацювання. Хто підбирав експертів? ОП?

Теза друга, основна: будь ласка, скажіть мені, скільки вартував цей проєкт державному бюджету України. Можна в лічку. Можна публічно. Без різниці. Я сумніваюсь, що це волонтерство, і три копійки.

Чому питаю? Якби помилки були різнопланові та одиночні – зрозуміти можна. Але тут просто система. Система не працює. Вибачте, але на мій хлопський розум це абсолютна профнепридатність людей, що залучені до організації та розроблення цього проєкту.

Наслідки з цього всього жахливі:

а) Принижені на всю країну конкретні вчителі, які, ще раз, можуть і мають право на помилки, оговірки тощо. Їх мали підтримати методично, перевірити, виправити.

б) Принижена на всю країну професія вчителя, яка і так нижче плінтуса. Останнє приниження, як ми пам'ятаємо, було з обіцянками 4 тисяч ... чого там, євро чи доларів? Вже забув.
Тільки лінивий зараз не обсмоктує школу. Шановні обсмоктувачі, нагадайте мені, будь ласка, які зарплати у вчителів, і подумайте, яким чином всі ці роки відбувався негативний відбір у професії?
З кого сміємося? З себе? До 2014-го року сміялися з солдат, до 2020-го з лікарів. Схоже, виникає уявлення про проблеми освіти?

в) Марнування цінних державних ресурсів у часи скрути. Так, звісно, не помиляється лише той, хто ніц не робить. От і цікаво дізнатися вартість тих помилок.

Автор: Антон Сененко

апдт. Отут підвезли інсайдів, в яких умовах працюють вчителі, і як їм не дають контролювати відзнятий матеріал


Дмитро Номіровський – математик, викладач КНУ ім. Т. Шевченка

Несколько инсайдов про уроки на ТВ.

Ошибки еще будут. И вероятно много. Это только первые ласточки пошли. А как иначе, если:

1) Учителей собрали в пожарном порядке, кого смогли найти. Без кастинга и проб. Большинство видят камеру первый раз в жизни.
2) Учителя работают, пока, во всяком случае, исключительно на своем энтузиазме, то есть даром.
3) От основной работы в школе учителей никто не освобождал. А там, как вы знаете, свое дистанционное образование 24/7.
4) Длительность проекта все время меняется. Вначале было 3 недели, потом 7, далее 8. Теперь, если не ошибаюсь, 10 недель. А каждое изменение – это изменения в планировании уроков. Это все, естественно, тоже на учителе.
5) Сценарии уроков, иллюстративные материалы, презентации учитель делает сам, без какой-либо помощи.
6) Корректоров и редакторов, ответственных за проверку этих материалов, в проекте просто нет.
7) Никакой возможности просмотреть и внести правки в уже смонтированное видео не существует. Почему? А потому, что монтаж идет в ночь перед эфиром на ТВ. Говорят, что продакшн не успевает делать раньше. Подозреваю, что итоговое видео вообще никто не успевает смотреть – сразу в эфир.

Я попробовал добиться просмотра своего первого урока. Дошел до продюсера. Получил от него по шапке, поскольку (цитата) «попадание в эфир более приоритетная задача чем удовлетворение чьих-либо интересов». «Чьи-либо интересы» – это он о моем желании сделать качественный продукт. Ошибки на моем первом уроке, кстати, избежать так и не удалось. Кто-то на этапе монтажа, не связавшись со мной, решил самостоятельно написать «правильный ответ: 50 коп» к простейшей задаче (см. мой предыдущий пост).

Понятия не имею, можно ли было в создавшихся условиях организовать процесс лучше. Вполне может быть, что и нет. Или так, или никак. Но раз уж так, то давайте перестанем удивляться, почему у учителя географии атлантический океан бороздит просторы большого театра.

Оценка материала:

5.00 / 1
Уроки на ТВ: чому система не працює, хто в цьому винен і які наслідки? 5.00 5 1
Життя та Стиль / Суспільство
10.04.2020 941
Еще материалы раздела «Суспільство»