<
НОВИНИ ДНЯ: Рецепт легендарної паски від Дарії Цвєк: це щось неперевершене  В Україні утримається суха погода, вдень до +23°  РФ не запрошена на саміт миру, але процес без неї немислимий – заява Швейцарії  США попередили, що Грузія ризикує зв'язками з НАТО та ЄС через закон про іноагентів  В частині України втримається справжнє травневе тепло: прогноз погоди на 3 травня  Проблема хрущівок в Україні. Які варіанти рішення розглядають у парламенті  "Пасха" чи "Великдень", "куліч" чи "паска": як говорити правильновсі новини дня
Життя та Стиль
Столиця
14.08.2021 842

Від бароко до сучастності

У рамках фестивалю Bouquet Kyiv Stage відкрилася виставка «Катарсис», яка об’єднує барокові скульптури Йоганна-Георгія Пінзеля, його учня Франциска Олендзького і роботи сучасного художника Олександра Животкова.

Виставка «Катарсис», відкрилася 11-го серпня у київській галереї «Хлібня» у просторі «Софії Київської». Попри те, що виставка відкрилася раніше – як передчуття фестивалю, – вона є основним візуальним акцентом цьогорічного Bouquet Kyiv Stage і налаштовує глядачів на особливий діалог між минулим і майбутнім. Безперервний шлях від учня до вчителя і від вчителя до учня. Діалог між майстрами, який триває крізь століття.

«У цьому виставковому проєкті представлено скульптури майстрів пізньобарокового мистецтва другої половини XVIII сторіччя Йоганна-Георгія Пінзеля, його учня Франциска Олендзького та роботи сучасного українського художника Олександра Животкова.

lon14.082

Роботи цих авторів розмежовані віками, але їх поєднує вибір медіуму — це експресивна різьба по дереву, а також глибока змістовна емоційність», – розповідає Тетяна Волошина, мистецтвознавиця, арт-директорка Stedley Art Foundation і кураторка виставки «Катарсис».

«Спочатку, - розповідає Тетяна Волошина, - планували поєднати в одному просторі Пінзеля і Животкова. Проте в процесі роботи над виставкою вирішили відкрити глядачам нове ім’я – Франциска Олендзького, якого вважають учнем Пінзеля. Його скульптури широкий глядач побачить вперше – досі вони ніколи не експонувалися».

«Нас запросили в запасники Львівської національної галереї, і коли ми приїхали туди і побачили роботи Франциска Олендзького, то зрозуміли, що вони ідеально підходять для нашої виставки, –  розповідає Тетяна Волошина.

Олендзький — чудовий пізньобароковий майстер. Його роботи — це монументальні фігури янголів та алегоричних постатей, які колись були частинами вівтарної зони у костелах. Це така супермонументальна експресивна пластика. Стримані, вишукані роботи, які вражають».

На виставці представлені скульптури з музею Пінзеля у Львові — «Свята Анна» і «Голова ангела». Франциска Олендзького — алегорична фігура з дитиною та дві  фігури янголів. І роботи Олександра Животкова останніх років, зокрема з проєкту «Київ 2014», присвяченого подіям на Майдані.

«А ще експонується велика інсталяція «Древо Життя» Животкова, його роботи з серії «Врата» і серії, присвяченій текстам з «Книги Екклезіаста».

Відвідувачі також побачать «Оранту», яку митець створив на самому початку локдауна. І нам здається, це дуже буде цікаве трактування. Таким чином створено певний омаж до простору «Софії Київської» і діалог між її Орантою і «Орантою» Животкова. Ми наблизили їх одна до одної», – розповідає кураторка виставки.

Усі роботи надзвичайно важкі й великі — близько 2,5 метри. На тлі білих стін «Хлібні» скульптури теплого охристого відтінку створюють враження сакрального простору й наповнюють його спокійним урочистим настроєм.

У своєму кураторському тексті до виставки Тетяна Волошина пояснює, що серед трактувань катарсису можна виділити катарсис пафосу та катарсис рефлексії.

lob14.083
У першому випадку катарсис – це момент емоційної кульмінації, це майже стан афекту. Саме в таку мить крайнього емоційного напруження зображені фігури Йоганна-Георгія Пінзеля та Франциска Олендзького. Ці скульптурні твори мали пробуджувати у парафіян костелів емпатійне співчуття християнським святим.

За катарсисом пафосу слідує катарсис рефлексій – очищення душі від пристрастей і пов’язаних з ними страждань, а відтак і досягнення  моральної рівноваги та спокою. Це вже – про роботи Животкова, крізь які проглядається весь складний та насичений життєвий шлях людини, а не моменти емоційних екстремумів.

«Для тих, хто мандрував і бачив італійське барокове мистецтво, буде цікаво подивитися на риси, властиві для нашої школи бароко, для скульптур Пінзеля і  Олендзького – трактування форми, пластики, ці риси облич, – говорить Тетяна Волошина. -

Мистецтво Животкова – не фігуративне. Це є дуже цікаве поєднання саме такої прірви між баченням мистецтва 17 сторіччя і сучасного».

Крім того, цьогорічний Bouquet Kyiv Stage 27 серпня відкриватиме масштабне синтетичне дійство «Пінзель – Животков. Поєдані музикою» у виконанні дитячого хору «Щедрик» та Антона Дегтярьова, музиканта електронного дуету Ptakh_Jung.

Під час виступу музикантів на великому LED-екрані глядачі побачать проекції робіт з дерева Йогана-Георга Пінзеля і Олександра Животкова і те, як змінюється їх сприйняття під впливом музики.

Організатори виставки «Катарсис» – Дом «Майстер Клас», Stedley Art Foundation, Національний заповідник «Софія Київська» та Львівська Національна галерея.

Виставка працюватиме у «Хлібні» з 11 серпня 2020-го по 5 лютого 2021-го.

 lob14.084

Підготувала Анна Лобановська

Оценка материала:

5.00 / 1
Від бароко до сучастності 5.00 5 1
Життя та Стиль / Столиця
14.08.2021 842
Еще материалы раздела «Столиця»