НОВОСТИ ДНЯ: Морозець уночі та «плюс» удень: синоптики дали прогноз на останні дні жовтня  До «червоної» зони переведуть ще п'ять областей – Ляшко  Антициклон принесет в Украину резкую смену погоды: синоптики обновили прогноз  Firefly Aerospace планує побудувати модуль для висадки на Місяць до вересня 2023 року  Астрономи показали одну з наймолодших знайдених екзопланет  США налаштовані агресивно реагувати на російські кібератаки – Білий дім  Швидко й дешево: НБУ презентував концепцію системи миттєвих платежіввсе новости дня
18.09.2021 1039

Астрономи зафіксували, як чорна діра «з’їдає» зірку

Вчені побачили чорну діру середньої ваги в момент поїдання зірки: хаос, що утворився під час цього процесу, допоміг астрономам зробити важливе відкриття.

630_360_1565760120-873_18.09.21

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Science Alert.

Так, науковці виявили, що пожирала цю зірку чорна діра дуже рідкісного типу – проміжної маси. Більше того, такі об'єкти вважають своєрідною «загубленою ланкою еволюції» чорних дір.

Такі діри знаходяться між легкими, вагою із зірку, і надмасивними чорними дірами. Вчені вважають, що такі об'єкти можуть бути поширені у Всесвіті, але з якихось причин їм вдається уникати прямого спостереження.

Межі між чорними дірами проміжної маси і надмасивними чорними дірами на даний момент визначені не дуже точно. Разом з тим, вважається, що чорні діри проміжної маси більші, ніж звичайна зірка і чорна діра зоряної маси (до 100 сонячних мас), але менші, ніж надмасивні чорні діри (в мільйони і мільярди разів більші за Сонце).

«Той факт, що нам вдалося зловити цю чорну діру, коли вона пожирала зірку, дає чудову можливість спостерігати те, що інакше було б цілком непомітним», - сказала астроном Енн Заблудофф із Університету Арізони.

На даний момент вченим вдалося виявити лише кілька подібних об'єктів, але, ймовірно, що їх набагато більше. Зазвичай чорні діри невидимі, але вони видають себе, коли до них наближається об'єкт на зразок зірки.

Астрономи зафіксували, як чорна діра «з’їдає» зірку 5.00 5 1