НОВИНИ ДНЯ: США знімають санкції з білоруського калію  Spotify і Apple Music будуть блокувати російських артистів: процес уже стартував  "Троянський кінь Трампа": що Європу лякає в мирному плані США для України  Не стало легенди: Степан Гіга помер у Львові  Зеленський розкрив деталі переговорів про мир в Україні: що відбувається за лаштунками  У Путіна цинічно заявили, що "весь Донбас російський": деталі  Україна отримала від США проєкт щодо гарантій безпеки, - Зеленськийвсі новини дня
Прес-релізи
Бізнес
11.03.2025 963

"Дарниця" звинувачує аптеки у надприбутках і водночас називає аптечний бізнес неприбутковим

У своєму нещодавньому інтерв'ю членкиня ради директорів фармацевтичної компанії "Дарниця" Катерина Загорій представила дивовижно суперечливу позицію щодо аптечного бізнесу в Україні. З одного боку, вона стверджує, що "аптек надто багато", а з іншого – заявляє, що "бізнес аптечних мереж неприбутковий".

"Бізнес аптечних мереж неприбутковий. Інакше ми б самі купили аптечну мережу чи збудували власну", - каже Катерина Загорій.

Особливого відтінку у звинуваченні в надприбутковості інших гравців галузі додає визнання самої пані Загорій, що маржа "Дарниці" препаратах складає до 85%, а вартості її продукції за 3 роки повномасштабного вторгнення піднялися на 120%.

Керівниця «Дарниці» також критикує аптеки за використання генераторів під час блекаутів, викликаних російськими обстрілами: "Тими грошима, які споживач заніс в аптеку, він оплатив електроенергію, генератор, маркетинг і величезну кількість квадратних метрів". Вона не пояснює, як, на її думку, аптеки мають працювати без електроенергії і забезпечувати українців життєво необхідними ліками під час відключень світла.

Показово, і те, що з 1 березня понад 100 препаратів із переліку, визначеного Міністерством Охорони здоров’яУкраїни, мали стати дешевшими.Аптеки дотримуються нових обмежень щодо націнок на ліки, але це не призводить до здешевлення більшості препаратів – багато покупців так і не відчули обіцяного зниження цін.

Як пояснюють експерти, держава заборонила також "маркетингові договори", за якими аптеки могли робити пацієнтам додаткові знижки. В європейських країнах маркетингові договори дозволені. Більш того, Європа компенсує витрати на лікарські засоби через державні програми.

Законодавство ЄС, зокрема Директива 2001/83/ЄС, не забороняє маркетингові договори, а регулює етичні аспекти їх використання. Європейський досвід свідчить про доцільність забезпечення прозорості таких договорів, а не їх повної заборони.

Тепер кошти від маркетингових договорів не йдуть на користь пацієнта, а просто залишаються у виробників. Хоча після їх заборони логічним та правильним кроком мало б бути здешевлення відпускних цін саме виробниками.Тож виникає логічне запитання: чи справді виробникові, як віндемонструє, важливий пацієнт і зниження ціни на ліки?

Оценка материала:

5.00 / 2
"Дарниця" звинувачує аптеки у надприбутках і водночас називає аптечний бізнес неприбутковим 5.00 5 2
Прес-релізи / Бізнес
11.03.2025 963
Еще материалы раздела «Бізнес»