Прес-релізи
Інше
Отраслевая позиция к неофициальной версии проекта Типовых правил размещения наружной рекламы
Ассоциация наружной рекламы Украины (далее – Ассоциация) является органом саморегулирования и единственной Всеукраинской общественной организацией, которая открыта для всех представителей рынка, защищает интересы всей отрасли в правовой сфере независимо от статуса проекта регуляторного акта или действующего нормативно-правового акта, а также принимает активное участие в обсуждении отраслевых вопросов на рабочих группах и общественных слушаниях.
19 декабря 2012 г в Государственной службе Украины по вопросам регуляторной политики и развития предпринимательства (Госпредпринимательство) состоялось первое заседание Рабочей группы, с участием экспертов Ассоциации, где обсуждался вопрос о целесообразности разработки новой редакции Типовых правил размещения наружной рекламы.
В процессе обсуждения вопроса эксперты Ассоциации при поддержке других участников рабочей группы высказали свою твердую позицию о преждевременности разработки новой редакции типовых правил до внесения изменений в ст.16 Закона о рекламе и приведения ее в соответствие с разрешительным Законом.
Позиция Ассоциации мотивировалась:
- отсутствием в профильном законе важных для отрасли институтов и сроков, что может привести к необратимым процессам в целом для отрасли и рейдерскому поглощению каждого участника рынка;
- отсутствием срочной необходимости в модернизации действующей редакции типовых правил, которые сейчас действуют в части, не противоречащей разрешительному Закону.
По результатам обсуждения было принято решение сопровождать законопроект № 8569, которым вносятся изменения в Закон «О рекламе» (принят в первом чтении), и после этого инициировать разработку новой редакции Типовых правил.
Однако, несмотря на резолюцию рабочей группы, одним из членов рабочей группы была инициирована версия новой редакции Типовых правил, которая запущена им в режиме онлайн для обсуждения участниками рынка. По информации Ассоциации, в ряде городов (Херсон, Николаев, Одесса) состоялись так называемые «общественные онлайн обсуждения», на которых рассматривался не только проект Типовых правил для населенных пунктов, но и проект закона о рекламе в редакции псевдоразработчика, составленного на базе законопроекта, прошедшего первое чтение.
Данный факт свидетельствует о беспрецедентной юридической безграмотности псевдоразработчика.
Ассоциация не принимает участие в онлайн обсуждении проекта и считает его на сегодня нереалистичным.
Ассоциация призывает всех участников рынка наружной рекламы не принимать всерьез псевдо-общественные обсуждения проекта, которые не имеют под собой правовой платформы.
Вниманию операторов наружной рекламы предлагается для ознакомления правовой анализ псевдопроекта Типовых правил, который сегодня продвигается как «полезный» для рекламного рынка.
СУТТЄВІ ЗАУВАЖЕННЯ
станом на 06 лютого 2013 р. до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження типових правил розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах» (далі – Проект постанови та/або – Проект ТП) , який надіслано до ВОГ «Асоціація зовнішньої реклами України» координатором регіональних громадських експертних груп при Держпідприємництві для громадського обговорення у режимі он-лайн.
Нормативно-правові акти, які використовуються у процесі правового аналізу:
Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»- (далі – Дозвільний закон)
Закон України «Про рекламу» - (далі – Закон про рекламу)
Закон України «Про місцеве самоврядування в України» - (далі – Закон про місцеве самоврядування)
Закон України «Про благоустрій населених пунктів» - (далі – Закон про благоустрій)
Господарський кодекс України
Проект постанови містить наступну преамбулу: «Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та статті 16 Закону України «Про рекламу» Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Типові правила розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах (додаються)..».
Аналіз Проекту ТП свідчить про те, що його положення суперечать не тільки двом законам, що наведені у преамбулі Проекту постанови, але й іншим нормам чинного законодавства України.
1. У порушення абзацу 13 частини 1 статті 1 Дозвільного закону розробником у Проекті ТП змінено склад та повноваження робочого органу, який є дозвільним центром, що складається з представників регіональних, місцевих дозвільних органів та державного адміністратора, які діють за принципом організаційної єдності щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів.
Згідно Проекту ТП «Робочий орган - відділ, управління, інший структурний підрозділ, що спеціально утворено або на який покладено сільською, селищною, міською радою, функції щодо регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами», до основних повноважень якого належить:
а) прийняття рішень(п.п.2.3., 8.1.):
- щодо надання дозволу чи про відмову у його наданні;
- про демонтаж самовільно встановлених рекламних конструкцій;
- про скасування дозволу;
б) внесення змін у дозвіл у випадках, передбачених ст.4, 5, 7;
в) продовження строку дії дозволу ст.6;
г) розгляд заяв на розміщення соціальної реклами та інформації соціального характеру (ст.15).
2. По тексту Проекту ТП робочий орган зі статусом виконавчого органу ради (ст.11 Закону про місцеве самоврядування) з незрозумілих причин трансформується розробником в «орган виконавчої влади», що є неприпустимим з правової точки зору (див.ст..2 «Організації роботи органів виконавчої влади щодо видачі дозволів», п.п.3.6.,11.4., додаток 1).
3. Пункт 3.7. Проекту ТП виписано з порушенням вимог статті 16 Закону про рекламу, який не містить у переліку погоджувальних органів (осіб) власника території, будинку або споруди, на яких заявлене місце для розташування засобу зовнішньої реклами.
4. Підстава для переоформлення дозволу, що наведена у статті.5 Проекту ТП, відсутня у Законі про рекламу, у зв’язку з чим, суперечить вимогам частини 8 статті 4-1 Дозвільного закону.
5. Стаття 6 Проекту ТП «Порядок продовження строку дії дозволу» суперечить статті 4-1 Дозвільного закону, у зв’язку з тим, що інститут продовження дії дозволів відсутній у Законі про рекламу.
6. Пункт 9.2. Проекту ТП містить відстані між рекламними засобами, які відсутні у Законі про рекламу, що є порушенням частини 5 статті 16 цього Закону.
7. Стаття 11 Проекту ТП «Схема розміщення рекламних конструкцій» суперечить вимогам Закону про благоустрій, у частині порядку впровадження схем.
8. Стаття 12 Проекту ТП «Реєстр рекламних конструкцій» вступає у протиріччя з вимогами статті 6 Дозвільного закону «Реєстр документів дозвільного характеру».
9. Стаття 13 Проекту ТП «Порядок демонтажу рекламних засобів» та всі інші норми проекту, що пов’язані з таким демонтажем, суперечать вимогам статті 16 Закону про рекламу та статтям 238, 239 Господарського кодексу України (ГК). Згідно припису частини другої статті 238 ГК, адміністративно-господарські санкції можуть встановлюватись виключно законами.
10. Стаття 15 Проекту ТП «Порядок розміщення соціальної реклами та інформації соціального характеру» суперечить статті 12 Закону про рекламу щодо термінології та порядку впровадження розміщення такої реклами.
11. Пункт 1.1. Проекту ТП встановлює, що «Типові правила регулюють відносини, що виникають у зв’язку з розміщенням зовнішньої реклами…». Але у супереч вимогам частини 6 статті 9 Закону про рекламу, а також наведеного пункту Проекту ТП розробником включаються до проекту термін «вивіска чи табличка з інформацією …», які не є рекламою і розміщення яких не може регулюватись нормативно-правовим актом спрямованим на регулювання рекламної діяльності, зокрема зовнішньої реклами.
Оценка материала:
Отраслевая позиция к неофициальной версии проекта Типовых правил размещения наружной рекламы06.02.2013 16:10 788