Політика
Світ
Як працюють «кримські» санкції навіть в далекому Занзібарі – на прикладі танкерів, що згоріли
Із зовсім вже непрофесійного інформаційного шуму навколо пожежі на танкерах в Чорному морі досі не було ясності у найважливішому питанні – чому (???) танкер-газовоз MAESTRO (вантажопідйомність 4000 т) брав скраплений газ з аналогічного за вантажопідйомністю танкера-газовоза CANDY (4000 т) у відкритому морі. В нас спочатку навіть думки такої не було: ми вважали, що може ділився паливом для двигуна чи продуктами або віскі.
Російські ЗМІ вкинули було версію, що оператор російського ж газового терміналу в порту Темрюк відмовився працювати з MAESTRO через те, що танкер під санкціями США (сирійський список). Однак, було спростування, та й це було б надто добре, щоб бути правдою – в РФ ігнорують всі санкції.
Однак, була ж якась причина для того, що судновласник віддав наказ, щоб MAESTRO забрав газ з CANDY, а останній, за логікою, повинен був після цього повернутися до Темрюка, щоб забрати газ, приготований для MAESTRO. Саме цей наказ судновласника обох танкерів призвів до катастрофи.
Але чому ж судновласник віддав такий наказ? До речі, в руках у слідчих РФ були обидва капітани танкерів, і вони звичайно все розповіли, але в ЗМІ РФ про це ані слова.
Ось що показало власне розслідування Моніторингової групи «Майдану закордонних справ», «Інституту чорноморських стратегічних досліджень» та BSNews.
11.10.2018 морська адміністрація Занзібару (це острів-автономія у складі Танзанії) відібрала в танкера «Маєстро» танзанійський прапор з таким формулюванням:
«Доводимо до відома, що ми отримали скаргу від Морської адміністрації України про те, що ваше судно MV. MAESTRO, IMO 8810700, який наразі ходить під прапором Танзанії, незаконно і порушуючи Резолюції ООН 68/262 та 71/205 від 2014 та 2016 років відповідно, заходило до морського порту Керчі у період із 29 січня до 2 лютого 2018 року.
Оскільки наша країна є членом ООН, Танзанія зобов'язана поважати територіальну цілісність України й утримуватися від будь-яких кроків, що можуть порушувати українську суверенність.
Тому 11 жовтня 2018 року Морська адміністрація Занзібару виключила ваше судно MV. MAESTRO, IMO 8810700 зі свого реєстру за порушення суверенності України.
Це означає, що судно більше не може здійснювати свою морську діяльність під прапором Танзанії».
Після цього танкер без прапору (а йому навіть у море не можна виходити, це гірше, ніж авто без номеру, його зобов'язані затримувати всі військові кораблі) ще раз зайшов в Темрюк 06.-13.12.2018, а потім – не ризикнув, бо як без прапору відкривати кордон та проходити портовий контроль, і почав перевалку в морі, і спалив сам себе і ще одного порушника. І ще 10 моряків, що не дивилися списки суден, на які не рекомендовано працевлаштування...
До речі, морська адміністрація Занзібару – Zanzibar Maritime Authority (ZMA), як можна побачити на фото документів, неодноразово попереджувала всіх, хто зареєстрований під прапором Танзанії, що не треба під ним ходити до окупованого Кримського півострову, бо Танзанія як член ООН поважає Резолюцію ООН 68/262 от 27.03.2014 про територіальну цілісність України (хоча й утрималася під час голосування).
Автор: Андрій Клименко, головред інтернет-видання BlackSeaNews
Оценка материала:
Як працюють «кримські» санкції навіть в далекому Занзібарі – на прикладі танкерів, що згоріли30.01.2019