Життя та Стиль
Суспільство
Нацрада обіцяє покарати телеканали за «російськомовну» новорічну ніч
Нацрада з питань телебачення та радіомовлення провела моніторинг ефіру українських телеканалів 31 грудня 2021 року та 1 січня 2022 року і виявила там велику кількість російськомовного продукту, і налаштована відповідно реагувати на це.
Як повідомляє кореспондент Укрінформу, таке питання обговорювалося засіданні регулятора.
«Суспільство пішло далеко вперед і випередило своє телебачення, яке досі вважає, що радянщина досі в голові у глядачів», – сказала голова Нацради Ольга Герасим’юк.
За словами члена Нацради Максима Онопрієнка, кількість російськомовного контенту обурює не тільки регулятора, а й глядачів. «Ми розчаровані та серйозно обурені такою кількістю російськомовного наповнення українських телеканалів у період новорічних свят. І це позиція не лише Нацради та суспільства. Стільки невдоволення глядачів та скарг ми не отримували вже давно», – сказав він.
Онопрієнко зазначив, що регулятор бачить, які саме канали є порушниками, але поки що не готовий їх назвати. До каналів точно вживатимуться передбачені законодавством заходи. «Але моніторинг дуже об'ємний і дуже ґрунтовний, тому нам необхідно ще трохи часу для того, щоб усі цифри перевірити та детально звести по всіх відсотках мовне наповнення. Але обов'язково усі ознаки порушень будуть оприлюдненні та розглянуті під час найближчих засідань, і Національна рада вживатиме відповідних заходів», – сказав представник регулятора.
«Проте вже зараз зрозуміло, що наявність такої кількість російськомовного контенту 31 та 1 числа насправді неприйнятна. І тут, напевно, питання, навіщо все це було? І питання моральної сторони до керівників та редакцій телеканалів, бо в умовах російської агресії напевно вже час поважати свою аудиторію і не намагатися «згодовувати» їм радянські фільми та попсу і російськомовний контент», – сказав Онопрієнко.
За словами першого заступника голови Нацради Валентина Коваля, найвищі рейтинги у цей період часу мали телеканали «1+1» та «Україна», які показували продукт власного виробництва.
«Вони перемогли у цей день. Виходить так, що ті канали, які зробили ставки на радянські фільми, вони точно програли. Більш це помітно на каналі СТБ, де (були – ред.) взагалі не притаманні цьому каналу програми, і його глядач взагалі, напевно, був мало готовий до перегляду кінофільму «Дівчата». Тому СТБ опинився у шістці на передостанньому місці. Канал «Інтер», для якого радянські фільми є більш традиційними, притаманними і які очікує його аудиторія, трохи піднявся у цей день. Напевно, час вже звернутися до власного національного продукту, до власного виробництва, до сучасних фільмів. На «Новому каналі», де вчергове можна було побачити «Гаррі Поттера» або «Брюса Всемогутнього», не дуже спрацювало», – розповів Коваль.
На думку членів Національної ради з питань телебачення та радіомовлення, телеканалам варто було б показати своїм глядачам якісніший контент.