Прес-релізи
Фінанси
Поради щодо ефективного тайм-менеджменту — як завжди все встигати?
Що виділяє успішну людину із сірого натовпу, який постійно кудись поспішає? Звичайно ж, це вміння грамотно планувати свій час. Це стосується не лише робочих навантажень, а й годин відпочинку для відновлення сил. Такі люди, як правило, нікуди не поспішають, ні спізнюються. Вони не витрачають свій дорогоцінний час просто. Такий ефективний тайм-менеджмент дозволяє не лише успішно займатися роботою, а й повноцінно відпочивати та вести насичене життя. Саме поняття тайм-менеджменту має на увазі підвищення власної продуктивності праці.
Принципи ефективного тайм-менеджменту
Пропорційне розпорядження часом — те, чого прагнуть ділові люди. Людина хоче встигнути все, будь то робота, навчання або можливість провести годину в інтернет-казино. Звичайно ж неможливо буквально та повноцінно контролювати час, проте, можливо зробити наступне:
- врахувати поточні справи та час на розваги;
- розподілити;
- оперативно планувати власні часові ресурси.
Для цього варто детальніше розглянути основні засади цього методу. Важливо зрозуміти, що ефективний тайм-менеджмент, про який усі говорять не є будь-яким одним дієвим методом або технологією. Насамперед це розумний підхід до розпорядження власними тимчасовими ресурсами. До базових принципів планування належать:
- Планування всіх справу — кожну свою дію необхідно письмово зафіксувати, а також чітко усвідомити його пріоритетність.
- Формулювання бажаного результату заздалегідь. Декомпозиція мети – важливий момент, без якого використання будь-якого принципу буде безглуздим
- Розставлення пріоритетів — як вже було сказано вище, необхідно чітко розуміти, що саме вам необхідно зробити насамперед, а що можна залишити на потім. Найважливіші справи необхідно зробити першими і якнайшвидше.
Всі справи можна поділити на першорядні та другорядні. Експерти рекомендують відразу встановлювати хоча б орієнтовний термін. Варто провести аналіз та адаптувати результат в залежності від отриманого результату. При необхідності повторити аналіз свого розпорядку заново. Такий розподіл по-іншому називають Матрицею Ейзенхауера.
Якщо методи організації, описані вище, не допомагають, необхідно перейти до аналізу і знайти правильний індивідуальний підхід. Будь-яка матриця чи принцип – це справа адаптивна.
Грамотний розподіл власного часу
Вище були описані ази ефективного розподілу власних ресурсів. Проте, до продуктивним способом грамотного розподілу належать такі 3:
- правило Бейлі, або друга назва – правило трьох. Відповідно до правила, вам необхідно вибрати 3 найбільш важливі справи і зосередитися виключно на них.
- правило Чирілло, чи правило Помодоро. Отже, кожні 25 хвилин заняття важливою для вас справою, вам потрібно приділяти 5 хвилин на заняття будь-якою сторонньою справою. Після цього необхідно знову 25 хвилин вирішувати поточні завдання.
- часові блоки — для початку необхідно виписати усі справи на день. Після цього слід на календарі вказати проміжки часу для кожної справи.