Бізнес
Ринки та компанії
Введення спецмита на іноземні авто відображає інтереси українського олігарха - ВААІД
Представництво Європейського Союзу в Україні після консультацій з Брюсселем заявило, що введення спецмита встановлює додаткові торгівельні бар’єри у дуже чутливому секторі та матиме вкрай руйнівний вплив на експорт автомобілів з ЄС. Представництво ЄС також закликало Україну переглянути та відкликати своє рішення, оскільки йому бракує належного юридичного обґрунтування.
«Будь-яка країна має право в рамках СОТ підвищувати мита, і протекціонізм не заборонений, тільки в такому випадку країна повинна бути готова до введення іншими країнами у відношенні будь-якої її експортної групи таких же протекціоністських заходів, а це для України метал, хімія, сировина та сільське господарство. Іншими словами позитивний ефект від спецмит буде тільки для автоскладальників, а враховуючи неповний цикл виробництва авто - ефект мінімальний, не кажучи про різке зниження надходжень від імпорту, зате будь-які мита на укр. експортний товар це втрати ринків, зниження виручки / надходження валюти в країну, безробіття, яка за масштабами набагато більше ніж те, яке можливе внаслідок простою автоскладальних цехів, - йдеться у заяві Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД). – Порівнювати Україну з Росією безглуздо, так як підходи при введенні підвищених мит в Росії були зовсім інші, вони спочатку домовилися з основними великими автовиробниками, налагодили виробництво якісних авто в країні, і вже потім закрили кордони. Щось ми не бачимо з боку Україна діалогу з провідними автоконцернами, тому спецмито – це просто лобіювання інтересів одного приватного підприємства під прикриттям гасла турботи про національного виробника».
Нагадаємо, що 14 березня 2013 Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі опублікувала повідомлення про введення спецмита на імпорт авто в розмірі 6,46% на автомобілі з об'ємом двигуна більше 1000 кубічних сантиметрів, але не більш як 1500 кубічних сантиметрів, і 12,95% на автомобілі з об'ємом двигуна більше 1500 кубічних сантиметрів, але не більш 2200 кубічних сантиметрів. Спочатку «Укравтопром» просив комісію ввести спецмито 33,4% на автомобілі з об'ємом двигуна 1000-1500 кубічних сантиметрів і 47% на автомобілі з об'ємом двигуна 1500-2200 кубічних сантиметрів.
Повний текст заяви ВААІД подано нижче
Оценка материала:
Введення спецмита на іноземні авто відображає інтереси українського олігарха - ВААІД20.03.2013