Фото і Відео
Фоторепортажі
17.03.2021   Київ, Україна   Олександр Зубко

100 років від дня народження El Gran Astor

11 березня 1927 року на світ з’явився композитор, який підніс музику танго від популярного жанру до класичної музики — видатний Астор Пьяцолла.
Золотою добою танго вважаються сорокові роки XX сторіччя. Тоді в Аргентині пісні та інструментальні п’єси виконували окремі співаки та великі оркестри, в кафе, кабаре, клубах, в парках та просто на вулиці, і танцювали під цю музику теж будь-де. З появою рок-н-ролу та політичними змінами в країні популярність жанру різко зменшилась. Саме в цей час Астор Пьяцолла став писати музику танго, спираючись на класичну освіту та загальну музичну ерудицію. Його стиль «танго нуево» виявився настільки революційним, що поділив публіку на два протилежних табори: гарячих прихильників та відчайдушних супротивників. В Аргентині композитору чинили усілякі перешкоди і неодноразово погрожували фізичною розправою. Офіційне визнання на батьківщині затягнулося на три десятки років, та і міжнародний успіх досить дорого давався Астору. Окремою його заслугою стало використання бандонеону для сольних партій, і маестро не лише їх писав, але й сам виконував. Він один з небагатьох композиторів, хто особисто зіграв майже усі свої твори.
Тож кінець лютого та весь березень в Україні відзначені значно більшою, ніж зазвичай, кількістю концертів, де виконується музика Астора Пьяцолли та танго загалом. Саме більшою кількістю, бо його музика постійно присутня в репертуарі як класичних, так і джазових колективів. Один з виступів, «Viva Piazzolla», безпосередньо у день народження, 11 березня, відбувся у Національному будинку органної та камерної музики, що у Києві. В усьому світі бандонеон лишається досить рідкісним інструментом, зокрема через те, що існує кілька варіантів конструкції, тож його успішно замінює акордеон або ж баян, як було і на цьому концерті — на баяні грав Андрій Дубій. Другим майже обов’язковим інструментом для жанру «tango nuevo» є скрипка, але от її не було. Натомість більшу частину творів було зіграно з флейтою Тамари Рой, а цей інструмент активно використовувався у танго ще у кінці XIX – початку XX сторічь, тож якоюсь мірою це було «повернення до витоків». У ті ж часи ж активно використовувалася гітара, що загалом типово для Латинської Америки. Цього вечора гітаристів виступало аж двоє, хоча грали вони по черзі: це були Андрій Шипунов та Дмитро Кушніров. Пізніше флейту та гітару у танго витіснили бандонеон та фортепіано, але на цьому концерті усі інструменти взаємодіяли. За фортепіано був Юрій Багмет. Єдиним «сталим» інструментом є контрабас, і на ньому грав Сергій Філіпович. Пісні ж прозвучало лише дві, їх виконувала Ольга Швидка. Свято безумовно вдалося, публіка вітала артистів стоячи та викликала на біс.
Текст та фото — Олександр Зубко

Тамара Рой флейта

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
ВСУ, пейзажи, Польша, Дмитрий Дятлов, Київ, суд, Донбасс, Китай, Україна, фотография, полиция, Киевщина, Майдан, терроризм, выборы, коронавирус, люди, соревнования, Киев, музыка, Париж, путешествия, авиация, солдат, традиции, мир, пожары, пляжи, Новый Год, самолеты, технологии, #Євромайдан, зима, животные, портрет, Путин, ЗСУ, протесты, медицина, уикенд, фотоподборки, выставки, пандемия, карантин, Динамо, церковь, искусство, дизайн, Війна, Бахмут, Нацгвардия, Сергей Смоленцев, общество, визиты, Зеленский, юмор, история, политика, Шахтер, Одесса, живопись, дети, Александр Зубко, мода, обстрелы, НАТО, передовая, фотоконкурсы, США, футбол, Львів, фотопроект, митинги, стихийные бедствия, война, ДСНС, Порошенко, марш, учения, фестивали, спорт, Верховная Рада, корабли, Россия, экология, Крым, туризм, праздники, культура, военная техника, столкновения, архитектура, автомобили, ВМС, природа, оккупация, женщины, город, акции, сборная Украины