НОВИНИ ДНЯ: Кремль пропонує "не нападати" на Одесу і Миколаїв, видаючи це як "поступку": ISW про тактику Путіна  США пригрозили Європі вийти з ряду механізмів НАТО та назвали важливу умову, - Reuters  День святого Миколая в Україні: етнографиня розповіла про давні традиції та їхню виховну роль  У Польщі масово розганяють міф про «небезпечну українську їжу»: подробиці  Коли та як святкуємо День святого Миколая  Знайшов "винних": Путін зробив цинічну заяву про припинення війни в Україні  Інвестори не купилися. Міжнародний форум у Москві закінчився провалом, - розвідкавсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
26.03.2021   Єгипет   Reuters, BBC

Ever Given і 400 млн доларів затримок на годину: Суецький канал заблоковано на декілька тижнів

23 березня 400-метровий контейнеровоз Ever Given - одне з найбільших суден у світі - який прямував з Китаю до Роттердама, сів на мілину та заблокував рух через Суецький канал - судно стоїть поперек русла: ніс та корма застрягли на протилежних берегах. Причиною аварії наразі вважають порив вітру з подальшою відмовою системи електропостачання.
З обох боків чекають проходу 185 суден, серед яких 35 контейнеровозів і 17 нафтових танкерів, з вантажем на 9,6 млрд доларів. Це 400 млн доларів затримок на годину на ключовому морському каналі між Заходом та Сходом. За даними експертів видання Lloyd's List, західним трафіком Суецького каналу щодня перевозили товарів на 5,1 млрд доларів, східним - ще на 4,5 млрд доларів.
Попри всі намагання розблокувати судно, прохід може залишатися перекритим кілька тижнів. Земснаряди очищають носову частину судна від піску та мулу, а буксири і суднові лебідки намагаються його посунути. У четвер власник контейнеровозу Ever Given, японська фірма Shoei Kinsen, вибачилася за наслідки інциденту для інших суден, які очікують проходу через канал. Компанія повідомила, що робить все можливе разом з місцевою владою та операторами судна, щоб вирішити проблему, але попередила, що це надзвичайно складно.
Проблемний контейнеровоз Ever Given зафрахтувала тайванська компанія Evergreen Marine (іноді назви судна та фірми плутають). Він довжиною з чотири футбольні поля (400 метрів) - це один з найбільших вантажних океанських транспортів у світі. 200 000-тонне судно може перевозити 20 тис. контейнерів за раз.
"Про що ми зараз думаємо? Чи стали судна занадто великими? Про скидання контейнерів за борт, затримку транзитів через перевантаження терміналів та ще не забуваємо про довгу чергу суден у багатьох портах, які чекають на причал", - поділився поточними думками Джон Монро, власник фірми, яка проводить консультації щодо перевезень океанами.
Канал, який відділяє Африку від Близького Сходу та Азії - один з найбільш жвавих торгових шляхів у світі, через нього проходить близько 12% світової торгівлі. Ним транспортують нафту, а також багато споживчих товарів, таких як одяг, меблі, запчастини для виробництва і автомобілів.
BIMCO, міжнародна асоціація з морських перевезень, прогнозує, що затримки будуть лише зростати. Окрім тисяч заповнених контейнерів заблоковані також безліч пустих - які потрібні для експорту.
Якщо затримки короткі, то більшість компаній беруть їх на себе за час транзиту. Однак якщо Суецький канал буде заблокований ще кілька днів або навіть тижнів, це стане ударом для світових каналів постачання, яка вже постраждали від пандемії коронавірусу.
"Якщо виявиться, що це триватиме невизначений час, то судна почнуть йти навколо Африки, що додасть від семи до дев'яти днів маршруту", - пояснює Алан Баер, президент логістичної фірми OL USA. -Коли вантаж вже на судні, то його відравник чи отримувач мало що можуть зробити, щоб вплинути на очікуваний час прибуття".
А значить деякі компанії будуть думати про більше дорогі перевезення авіацією або ж скористаються послугами залізниці. Дві найбільші компанії з морських перевезень Maersk та Hapag-Lloyd вже кажуть про те, що вони розглядають маршрут в обхід Суецького каналу. Єгипетська адміністрація каналу каже, що робить все для того, щоб забрати з мілини мегаконтейнеровоз - його намагаються зсунути буксирами, спеціальними суднами драгерами та важкою землерійною технікою.

Флотилія буксирів намагається перемістити судно вагою у 200 000 тонн

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Динамо, соревнования, фестивали, Сергей Смоленцев, выборы, медицина, Донбасс, военная техника, пандемия, футбол, Велика Британія, Майдан, Польша, суд, общество, ЗСУ, протесты, Шахтер, Россия, Верховная Рада, акции, самолеты, Александр Зубко, традиции, история, пейзажи, обстрелы, Дмитрий Дятлов, пожары, ВСУ, Китай, фотопроект, Війна, город, марш, животные, ДСНС, сборная Украины, портрет, столкновения, Киев, природа, автомобили, живопись, солдат, Бахмут, карантин, спорт, уикенд, музыка, мир, авиация, корабли, технологии, Україна, мода, Порошенко, архитектура, митинги, полиция, оккупация, дизайн, коронавирус, передовая, Путин, пляжи, Париж, Львів, визиты, туризм, #Євромайдан, джаз, дети, Київ, люди, США, НАТО, Новый Год, Зеленский, Нацгвардия, политика, фотоконкурсы, Киевщина, стихийные бедствия, выставки, праздники, искусство, ВМС, путешествия, учения, женщины, фотоподборки, зима, церковь, война, культура, терроризм, Одесса, юмор, фотография