<
НОВИНИ ДНЯ: В Україні об'єднують університети. Навіщо це роблять і хто підпаде під укрупнення  Тепле, проте не спекотне: синоптикиня розповіла, чого чекати від погоди цього літа  Перед вихідними в Україні будуть дощі та грози: де знадобиться парасолька   На 26 квітня в Україні прогнозують дощі та грози  В Україні 26 квітня дощі та грози, на південному сході прогріє до 26°  Частину областей накриють дощі, попереджають про грози й туман: погода на 26 квітня  Прогноз погоди на 26 квітня: де знову очікуються сильні заморозкивсі новини дня
Бізнес
Економіка
08.06.2016 1223

Реформи та виважена інформаційна політика – запорука створення сприятливого бізнес-клімату в Україні

6 червня 2016 року за ініціативи Американської торгівельної палати та компанії «Емвей Україна» відбулася щорічна конференція щодо розвитку підприємництва в Україні «Успішне ведення малого і середнього бізнесу: як зробити так, щоб вдалося?»

Подія стала майданчиком для обговорення майбутнього українського малого і середнього бізнесу за участю експертів – підприємців, представників державних установ, галузевих асоціацій і громадських об’єднань. Цього року дискусія розгорнулася навколо ключових бар’єрів – як з боку держави, так і всередині самого бізнес-середовища, які стоять на шляху створення і розвитку власної справи.

В рамках конференції генеральний директор «Емвей Україна» Томаш Мурас представив результати шостого Глобального дослідження Amway про підприємництво (AGER 2015), в якому вперше визначено індекс підприємницького настрою, а також вивчено питання страху зазнати невдачі як комплексного фактору, що стримує розвиток підприємництва.

Кілька цікавих фактів:

  • Індекс підприємницького настрою (Amway Entrepreneurial Spirit Index, AESI) в Україні склав 34, при цьому серед українців помітний гендерний дисбаланс: у чоловіків показник дорівнює 40, у жінок – всього 28. Загальний середньосвітовий показник становить 51. Індекс розраховується як сукупна оцінка за трьома параметрами: бажаність (наскільки респонденти прагнуть відкрити свою справу), здійсненність (наскільки респонденти вважають себе готовими до початку підприємницької діяльності) і стійкість до соціального тиску (наскільки респонденти можуть протистояти своєму соціальному оточенню, яке намагається їх відрадити).
  • 63% українців у віці до 35 років хочуть відкрити свій бізнес, а Індекс підприємницького настрою в цій групі дорівнює 50 – це максимальний показник серед усіх вікових груп в Україні.
  • Власна справа для українців – це в першу чергу можливість додаткового доходу (31%), тоді як у світі на першому місці серед очікувань – незалежність від роботодавця, можливість бути керівником для себе (48%).
  • Головною рисою портрета підприємця в Україні є схильність керувати (78%), тоді як у світі на першому місці бажання вивчати нове (84%).
  • Ключовими факторами страху невдачі серед українців є фінансові зобов’язання/банкрутство (41% порівняно із 45% у 2013), загроза економічної кризи (26% порівняно із 23% у 2013) і правові наслідки (19% порівняно із 20% у 2013).

Томаш Мурас, генеральний директор ТОВ «Емвей Україна»: «Результати дослідження показують, що, незважаючи на економічну нестабільність і слабку державну підтримку бізнесу, молоде покоління налаштоване позитивно. Страх невдачі серед українців значно знизився і складає 69% порівняно із 77% у 2013 році та середньосвітовим 70%. Нам необхідно ще працювати над послабленням страху невдачі та більш позитивним сприйняттям бізнесу, оскільки українці наразі вбачають у ньому лише інструмент заробляння грошей, їм не вистачає чіткого бачення, як і навіщо робити свою справу та яку користь можна цим принести».

IMG_1936

Про результати роботи державного сектору над покращенням бізнес-клімату повідомила Ксенія Ляпіна, голова Державної регуляторної служби України: «Сьогодні ми вже можемо запропонувати легкий шлях започаткування бізнесу – реєстрація підприємства займає не більше кількох годин, а от умови для бізнес-діяльності ще потребують більш глибоких реформ. При цьому найскладніше для нас питання – це кредитування. Однак високий показник страху невдачі – це не лише результат непростих умов ведення бізнесу, але й індикатор незнання громадянами тих можливостей, які вже є в них сьогодні. Тому, крім реформ, для подолання цього страху ми маємо більше уваги приділяти інформаційній політиці і більше розповідати про існуючі бізнес-можливості».

Під час конференції було проведено дві панельні дискусії: на тему регулювання бізнесу «Податки, перевірки, регуляторна політика або Чого остерігаються підприємці» та на тему культури ведення підприємницької діяльності, прозорості і відповідальності самих підприємців «Культура бізнесу в Україні: проблеми формування і розвитку або Чому ми ігноруємо цю складову?». Учасники дискусій виокремили пріоритетні завдання для подолання страху невдачі і заохочення розвитку підприємницької діяльності в Україні:

  • Зниження адміністративного тиску на бізнес, стабільне податкове законодавство, а також спрощення державного контролю за бізнесом і трансформація органів контролю – вони мають не карати, а допомагати.
  • Створення інституцій для підтримки підприємництва, які забезпечуватимуть інфраструктуру для реалізації підприємницького потенціалу.
  • Впровадження європейського (компетентнісного) підходу до навчання, що спрямований на розвиток підприємницьких якостей і навичок (проактивність, ініціативність, комунікативні навички тощо), починаючи зі  школи.
  • Формування правильної системи цінностей, аби підприємництво виконувало не тільки економічну, а й інші свої функції – соціальну, творчу, інноваційну.
  • Об’єднання зусиль навчальних інституцій, бізнесу та влади у створенні середовища, сприятливого для розвитку МСБ.

IMG_1875

Андрій Гундер, президент Американської торгівельної палати в Україні, підсумував: «Необхідно виробити єдину стратегію розвитку малого і середнього бізнесу, яка б стала фреймом для усіх учасників процесу – держави, підприємців, бізнес-консультантів, представників освітньої сфери, інвесторів. Наявність стратегії покращить рівень координації між сторонами та рівень ефективності наших дій. Американська торговельна палата активно працює над покращенням умов для ведення бізнесу в Україні. Серед гучних досягнень минулого року – зниження єдиного соціального внеску до 22%».

Автор: Ольга Вілик

Оценка материала:

5.00 / 1
Реформи та виважена інформаційна політика – запорука створення сприятливого бізнес-клімату в Україні 5.00 5 1
Бізнес / Економіка
08.06.2016 1223
Еще материалы раздела «Економіка»