Життя та Стиль
Автоклуб
Українці не хочуть здавати машини на утилізацію
Українці майже півроку платять утилізаційний збір під час купівлі іномарок, однак ще не здали на утилізацію жодної машини.
Про це повідомляє Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів.
На сьогоднішній день вже існує реєстр пунктів прийому автомобілів, що підлягають утилізації, - зареєстровано близько 400 таких точок. Вони є в кожному місті з населенням більше 50 тис. осіб.
"Якщо ви екологічно свідомі, то ви просто зв'язуєтеся з пунктом прийому і привозите свій старий автомобіль", - повідомив заступник директора департаменту екологічної безпеки Мінекології Олександр Семенець.
Проте, насправді все виявляється не так просто. В першу чергу, утилізувати машину можна лише після того, як вона знята з реєстрації, а процедура ця досить клопітна. По-друге, більшість пунктів прийому машин на утилізацію існують лише на папері.
"Навіть якщо такі пункти десь існують, то там сидить "дядя Вася", отримує зарплату і чекає, що хто-небудь коли-небудь привезе йому свою машину, - обурюється генеральний директор ВААІД Олег Назаренко. - А виділено на ці пункти майже 1 млрд грн".
Тим часом співавтор закону про утилізацію, нардеп Ярослав Сухий вважає, що з висновками не варто поспішати. За його словами, на те, щоб закон реально запрацював, потрібен як мінімум рік.
Водночас старі машини в Україні приймають у будь-якому пункті прийому металобрухту, і платять за них живі гроші. Середня ціна становить 2 грн за 1 кг ваги автомобіля, а якщо в машині є хоч одна робоча деталь, вона стає дорожчою.
"Утилізація автомобіля - прибутковий бізнес. Машина - це 76 % чорного металу і 23 % кольорового, навіть дорогоцінні метали є. Все це коштує грошей", - говорить Назаренко. Гендиректора ВААІД уточнює, що витрати на саму розбирання автомобіля копійчані, а прибуток від продажу металу і запчастин досить високий. Тому, за його словами, проблеми з утилізацією автомобілів в Україні немає, а значить, утилізаційний збір безболісно можна скасувати.
За повідомленням "Кореспонденту".