НОВИНИ ДНЯ: США пропонують нову тристоронню зустріч з Україною та Росією — Зеленський  Як зустрічати Новий рік 2026: що вдягнути, приготувати і як прикрасити ялинку на щастя  Кредит поверне Путін: Зеленський розкрив деталі отримання 90 млрд євро від ЄС  Місячний гороскоп на 22–28 грудня: що рекомендується робити кожного дня тижня  "Мирної угоди не існує": Зеленський пояснив, чого очікує Україна  Гороскоп на 21 грудня для всіх знаків зодіаку: сьогодні все стане на свої місця  Зеленський: виборів на тимчасово окупованих територіях України не будевсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
11.03.2021   Київська обл., Україна   vechirniy.kyiv.ua

Янголи-охоронці: фоторепортаж із диспетчерської вишки в аеропорту «Бориспіль»

Окрім пілотів, які безпосередньо керують літаком, насправді авіарейси супроводжує ще велика команда спеціалістів. І це, насамперед, авіадиспетчери, які працюють над тим, щоб літаки успішно піднялись у небо, розминулись з іншими бортами та щасливо приземлились. Щоразу заступаючи на зміну, вони без перебільшення розділяють із екіпажем відповідальність за життя пасажирів, а у кризових ситуаціях — допомагають знайти вихід із ситуації. В Америці їх називають Guardian Angels — Янголи-охоронці.
Авіадиспетчери аеродромної диспетчерської вишки Украероруху аеропорту Борисполя, звідки контролюють усі польоти, працюють у три зміни — ранкову, денну та нічну. Тоді один відсипний, і два вихідних. Такий графік не видуманий будь-ким, а регламентований рекомендаціями всесвітніх організацій. Оскільки робота напружена і відповідальна, то добрий відпочинок — дуже важливий фактор.
У кожній зміні до карантину нараховувались 12 осіб. Але позаяк, кількість польотів через пандемію скоротилась майже втричі — із 350/добу до 120/добу — зараз на зміну заступає лише половина складу. Перед зміною завжди відбувається інструктаж, під час якого розповідають про погодні умови, кількість рейсів, приліт особливих бортів та інші важливі фактори.
Оскільки мова йде про авіаційну безпеку, перед роботою кожен із диспетчерів проходить ретельний медогляд, де їм вимірюють пульс, температуру, а також запитують про загальне самопочуття. І лише після цього видають доступ до праці. Також раз у рік вони повинні отримати сертифікат від нарколога та психолога, а раз у два роки ВЛЕК — медичну сертифікацію авіаційного персоналу. Адже, сідаючи за пульт управління, вони беруть на себе велику відповідальність за життя екіпажу та пасажирів.
Щоб потрапити на диспетчерську вишку, на журналістів видання «Вечірній Київ» чекали ще кілька етапів погодження різних служб. Оскільки об’єкт режимний і мова йде про авіаційну безпеку, погодження візиту зайняло близько тижня. Дані спочатку перевіряла служба безпеки Украероруху. По своїх базах оцінювала журналістів і Служба безпеки України. Врешті, за день до запланованої дати візит на вишку таки погодили. Та це ще не все — на місці чекала ще процедура отримання одноденних перепусток, рамка металодетектора та ретельний обшук.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
ВСУ, Верховная Рада, уикенд, Зеленский, джаз, пожары, самолеты, дизайн, акции, Київ, люди, фотопроект, Бахмут, обстрелы, карантин, Одесса, солдат, природа, Карпаты, Динамо, Порошенко, Шахтер, путешествия, технологии, туризм, Донбасс, Нацгвардия, война, пейзажи, оккупация, военная техника, портрет, город, ВМС, Польша, Киевщина, автомобили, передовая, сборная Украины, юмор, выставки, животные, Путин, полиция, соревнования, Майдан, Новый Год, ДСНС, традиции, зима, марш, Україна, ЗСУ, спорт, фотоконкурсы, культура, история, пляжи, Россия, общество, Париж, выборы, живопись, Львів, коронавирус, фотоподборки, женщины, учения, архитектура, футбол, НАТО, стихийные бедствия, пандемия, музыка, Війна, политика, Александр Зубко, Велика Британія, Китай, США, суд, фотография, протесты, авиация, мир, Дмитрий Дятлов, церковь, Киев, искусство, дети, праздники, Сергей Смоленцев, #Євромайдан, медицина, корабли, мода, терроризм, столкновения, фестивали, митинги