НОВИНИ ДНЯ: Зеленський назвав головну умову виборів в Україні  Як притягнути удачу 2026 року: поради від астрологині  Путін обізвав європейських політиків "свинями", - Reuters  Путін відкинув компроміси і відверто погрожує: CNN про те, як і чому Кремль знову зриває переговори  Чого найбільше бояться українці: соціологи назвали топпроблеми наприкінці 2025 року  Встигнути до Різдва: як зупинити метушню і спокійно підготуватись до свята  Путін хоче переконати всіх українців, що їм краще стати частиною РФ — експертвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
11.03.2021   Київська обл., Україна   vechirniy.kyiv.ua

Янголи-охоронці: фоторепортаж із диспетчерської вишки в аеропорту «Бориспіль»

Окрім пілотів, які безпосередньо керують літаком, насправді авіарейси супроводжує ще велика команда спеціалістів. І це, насамперед, авіадиспетчери, які працюють над тим, щоб літаки успішно піднялись у небо, розминулись з іншими бортами та щасливо приземлились. Щоразу заступаючи на зміну, вони без перебільшення розділяють із екіпажем відповідальність за життя пасажирів, а у кризових ситуаціях — допомагають знайти вихід із ситуації. В Америці їх називають Guardian Angels — Янголи-охоронці.
Авіадиспетчери аеродромної диспетчерської вишки Украероруху аеропорту Борисполя, звідки контролюють усі польоти, працюють у три зміни — ранкову, денну та нічну. Тоді один відсипний, і два вихідних. Такий графік не видуманий будь-ким, а регламентований рекомендаціями всесвітніх організацій. Оскільки робота напружена і відповідальна, то добрий відпочинок — дуже важливий фактор.
У кожній зміні до карантину нараховувались 12 осіб. Але позаяк, кількість польотів через пандемію скоротилась майже втричі — із 350/добу до 120/добу — зараз на зміну заступає лише половина складу. Перед зміною завжди відбувається інструктаж, під час якого розповідають про погодні умови, кількість рейсів, приліт особливих бортів та інші важливі фактори.
Оскільки мова йде про авіаційну безпеку, перед роботою кожен із диспетчерів проходить ретельний медогляд, де їм вимірюють пульс, температуру, а також запитують про загальне самопочуття. І лише після цього видають доступ до праці. Також раз у рік вони повинні отримати сертифікат від нарколога та психолога, а раз у два роки ВЛЕК — медичну сертифікацію авіаційного персоналу. Адже, сідаючи за пульт управління, вони беруть на себе велику відповідальність за життя екіпажу та пасажирів.
Щоб потрапити на диспетчерську вишку, на журналістів видання «Вечірній Київ» чекали ще кілька етапів погодження різних служб. Оскільки об’єкт режимний і мова йде про авіаційну безпеку, погодження візиту зайняло близько тижня. Дані спочатку перевіряла служба безпеки Украероруху. По своїх базах оцінювала журналістів і Служба безпеки України. Врешті, за день до запланованої дати візит на вишку таки погодили. Та це ще не все — на місці чекала ще процедура отримання одноденних перепусток, рамка металодетектора та ретельний обшук.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
ВСУ, полиция, фотоподборки, фотоконкурсы, фотопроект, столкновения, музыка, джаз, ВМС, Путин, Верховная Рада, пожары, митинги, Париж, мода, война, коронавирус, люди, общество, праздники, протесты, Китай, НАТО, животные, терроризм, Майдан, выставки, оккупация, пандемия, туризм, портрет, акции, обстрелы, передовая, ЗСУ, культура, технологии, архитектура, автомобили, Крым, футбол, традиции, самолеты, женщины, корабли, Київ, политика, медицина, искусство, уикенд, Польша, город, Россия, марш, Війна, ДСНС, Донбасс, мир, соревнования, Порошенко, природа, суд, пляжи, юмор, фестивали, сборная Украины, Киев, Новый Год, спорт, Львів, Зеленский, Сергей Смоленцев, Нацгвардия, авиация, Карпаты, Дмитрий Дятлов, церковь, зима, дизайн, учения, США, Александр Зубко, выборы, Одесса, Бахмут, живопись, карантин, фотография, Україна, Киевщина, #Євромайдан, военная техника, стихийные бедствия, Динамо, Шахтер, история, пейзажи, солдат, дети, путешествия