НОВИНИ ДНЯ: За яких умов Росія погодиться на мир в Україні: експосол Британії пояснив  Бульбашка Путіна: чому диктатор щиро вірить у перемогу — FT назвало причину  Ціни злетять на 20%? Що насправді чекає на українців після нових податків для ФОПів  Генерала РФ підірвали за 16 км від Кремля: Sky News назвав це сигналом для США  У Путіна не знають, про який прорив у переговорах по Україні заявив Венс  Не пропустіть: дати колядування, щедрування та посівання за новим стилем 2025–2026  Зеленський про українську ППО: спочатку результат, потім - розмовивсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
11.03.2021   Київська обл., Україна   vechirniy.kyiv.ua

Янголи-охоронці: фоторепортаж із диспетчерської вишки в аеропорту «Бориспіль»

Окрім пілотів, які безпосередньо керують літаком, насправді авіарейси супроводжує ще велика команда спеціалістів. І це, насамперед, авіадиспетчери, які працюють над тим, щоб літаки успішно піднялись у небо, розминулись з іншими бортами та щасливо приземлились. Щоразу заступаючи на зміну, вони без перебільшення розділяють із екіпажем відповідальність за життя пасажирів, а у кризових ситуаціях — допомагають знайти вихід із ситуації. В Америці їх називають Guardian Angels — Янголи-охоронці.
Авіадиспетчери аеродромної диспетчерської вишки Украероруху аеропорту Борисполя, звідки контролюють усі польоти, працюють у три зміни — ранкову, денну та нічну. Тоді один відсипний, і два вихідних. Такий графік не видуманий будь-ким, а регламентований рекомендаціями всесвітніх організацій. Оскільки робота напружена і відповідальна, то добрий відпочинок — дуже важливий фактор.
У кожній зміні до карантину нараховувались 12 осіб. Але позаяк, кількість польотів через пандемію скоротилась майже втричі — із 350/добу до 120/добу — зараз на зміну заступає лише половина складу. Перед зміною завжди відбувається інструктаж, під час якого розповідають про погодні умови, кількість рейсів, приліт особливих бортів та інші важливі фактори.
Оскільки мова йде про авіаційну безпеку, перед роботою кожен із диспетчерів проходить ретельний медогляд, де їм вимірюють пульс, температуру, а також запитують про загальне самопочуття. І лише після цього видають доступ до праці. Також раз у рік вони повинні отримати сертифікат від нарколога та психолога, а раз у два роки ВЛЕК — медичну сертифікацію авіаційного персоналу. Адже, сідаючи за пульт управління, вони беруть на себе велику відповідальність за життя екіпажу та пасажирів.
Щоб потрапити на диспетчерську вишку, на журналістів видання «Вечірній Київ» чекали ще кілька етапів погодження різних служб. Оскільки об’єкт режимний і мова йде про авіаційну безпеку, погодження візиту зайняло близько тижня. Дані спочатку перевіряла служба безпеки Украероруху. По своїх базах оцінювала журналістів і Служба безпеки України. Врешті, за день до запланованої дати візит на вишку таки погодили. Та це ще не все — на місці чекала ще процедура отримання одноденних перепусток, рамка металодетектора та ретельний обшук.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Путин, марш, зима, путешествия, передовая, туризм, Київ, пандемия, Киев, мир, ДСНС, дети, суд, выборы, пейзажи, история, музыка, архитектура, юмор, митинги, авиация, Карпаты, Шахтер, Россия, Зеленский, ВСУ, портрет, спорт, Китай, животные, фотопроект, обстрелы, соревнования, политика, Верховная Рада, Динамо, военная техника, женщины, Донбасс, культура, визиты, джаз, карантин, НАТО, ЗСУ, технологии, Бахмут, пляжи, автомобили, общество, праздники, Дмитрий Дятлов, Війна, Львів, Сергей Смоленцев, Париж, ВМС, полиция, церковь, протесты, самолеты, искусство, Новый Год, коронавирус, футбол, терроризм, Україна, фотоподборки, выставки, учения, США, Александр Зубко, фестивали, Майдан, #Євромайдан, живопись, корабли, фотоконкурсы, природа, фотография, Киевщина, столкновения, уикенд, сборная Украины, Порошенко, оккупация, Нацгвардия, дизайн, стихийные бедствия, медицина, люди, Польша, Одесса, солдат, акции, традиции, война, город, мода, пожары