НОВИНИ ДНЯ: СБУ уразила два російські літаки Су-27 на аеродромі Бельбек  Території в обмін на мир: Буданов зробив заяву  Сили оборони уразили військовий корабель РФ і не тільки  Посол Ізраїлю у РФ розповів, що може швидко зруйнувати путінську економіку  Зеленський зробив несподівану заяву про своє президентство: за яких умов можливі вибори  У Путіна та Сі є розбіжності, але їх об’єднує спільне прагнення: аналітик назвав, яке саме  Не пропустіть: державні свята в Україні 2026 року з точними датами — чи будуть додаткові вихідні днівсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
11.03.2021   Київська обл., Україна   vechirniy.kyiv.ua

Янголи-охоронці: фоторепортаж із диспетчерської вишки в аеропорту «Бориспіль»

Окрім пілотів, які безпосередньо керують літаком, насправді авіарейси супроводжує ще велика команда спеціалістів. І це, насамперед, авіадиспетчери, які працюють над тим, щоб літаки успішно піднялись у небо, розминулись з іншими бортами та щасливо приземлились. Щоразу заступаючи на зміну, вони без перебільшення розділяють із екіпажем відповідальність за життя пасажирів, а у кризових ситуаціях — допомагають знайти вихід із ситуації. В Америці їх називають Guardian Angels — Янголи-охоронці.
Авіадиспетчери аеродромної диспетчерської вишки Украероруху аеропорту Борисполя, звідки контролюють усі польоти, працюють у три зміни — ранкову, денну та нічну. Тоді один відсипний, і два вихідних. Такий графік не видуманий будь-ким, а регламентований рекомендаціями всесвітніх організацій. Оскільки робота напружена і відповідальна, то добрий відпочинок — дуже важливий фактор.
У кожній зміні до карантину нараховувались 12 осіб. Але позаяк, кількість польотів через пандемію скоротилась майже втричі — із 350/добу до 120/добу — зараз на зміну заступає лише половина складу. Перед зміною завжди відбувається інструктаж, під час якого розповідають про погодні умови, кількість рейсів, приліт особливих бортів та інші важливі фактори.
Оскільки мова йде про авіаційну безпеку, перед роботою кожен із диспетчерів проходить ретельний медогляд, де їм вимірюють пульс, температуру, а також запитують про загальне самопочуття. І лише після цього видають доступ до праці. Також раз у рік вони повинні отримати сертифікат від нарколога та психолога, а раз у два роки ВЛЕК — медичну сертифікацію авіаційного персоналу. Адже, сідаючи за пульт управління, вони беруть на себе велику відповідальність за життя екіпажу та пасажирів.
Щоб потрапити на диспетчерську вишку, на журналістів видання «Вечірній Київ» чекали ще кілька етапів погодження різних служб. Оскільки об’єкт режимний і мова йде про авіаційну безпеку, погодження візиту зайняло близько тижня. Дані спочатку перевіряла служба безпеки Украероруху. По своїх базах оцінювала журналістів і Служба безпеки України. Врешті, за день до запланованої дати візит на вишку таки погодили. Та це ще не все — на місці чекала ще процедура отримання одноденних перепусток, рамка металодетектора та ретельний обшук.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
животные, марш, юмор, искусство, мода, передовая, музыка, Динамо, терроризм, Київ, обстрелы, НАТО, стихийные бедствия, Одесса, Верховная Рада, путешествия, карантин, Нацгвардия, пандемия, Донбасс, ДСНС, ВСУ, спорт, самолеты, Порошенко, столкновения, фотопроект, технологии, Війна, культура, экология, политика, сборная Украины, #Євромайдан, митинги, Львів, война, Новый Год, выставки, история, общество, оккупация, пляжи, США, полиция, пейзажи, туризм, солдат, праздники, Киев, фестивали, дети, ЗСУ, пожары, автомобили, люди, джаз, архитектура, Польша, дизайн, Україна, фотоподборки, фотография, церковь, мир, Бахмут, Париж, Зеленский, соревнования, город, женщины, учения, уикенд, протесты, Майдан, фотоконкурсы, Россия, коронавирус, зима, авиация, суд, живопись, военная техника, Дмитрий Дятлов, выборы, футбол, акции, портрет, Путин, Киевщина, Александр Зубко, Китай, природа, медицина, ВМС, традиции, корабли, Сергей Смоленцев, визиты, Шахтер