НОВИНИ ДНЯ: Три знаки Зодіаку купатимуться в грошах найближчим часом: хто зірве куш  Удар по танкеру в Ростові-на-Дону: ЗМІ дізнались наслідки атаки  Рішення, яке розлютить Путіна: чи вистачить сміливості у ЄС забрати заморожені мільярди Росії  Зеленський заявив, що його звернення з Куп’янська вплинуло на переговори зі США  Зеленський назвав головну умову виборів в Україні  Як притягнути удачу 2026 року: поради від астрологині  Путін обізвав європейських політиків "свинями", - Reutersвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
акции, коронавирус, церковь, столкновения, юмор, НАТО, портрет, США, суд, обстрелы, автомобили, фестивали, Дмитрий Дятлов, пожары, Новый Год, Киев, футбол, женщины, пляжи, ЗСУ, Польша, мир, дети, Нацгвардия, Александр Зубко, Україна, уикенд, искусство, самолеты, выборы, митинги, история, пейзажи, зима, путешествия, джаз, фотография, Париж, традиции, передовая, #Євромайдан, фотоподборки, политика, Війна, оккупация, город, Бахмут, Львів, медицина, Путин, Верховная Рада, туризм, живопись, терроризм, протесты, дизайн, природа, корабли, война, фотоконкурсы, учения, ДСНС, спорт, пандемия, Київ, праздники, фотопроект, Порошенко, Одесса, Киевщина, общество, марш, культура, мода, военная техника, Велика Британія, Майдан, технологии, архитектура, Сергей Смоленцев, солдат, экология, животные, стихийные бедствия, Китай, Россия, люди, Шахтер, авиация, ВСУ, Динамо, полиция, карантин, выставки, Зеленский, музыка, сборная Украины, Донбасс, ВМС, соревнования