НОВИНИ ДНЯ: Воєнний стан можуть скасувати достроково: у Раді назвали ключову умову  Трамп розлютився на Маска через секретний брифінг про Китай, - Axios  У Москві пригрозили Польщі: Дуда відреагував  Грають на бізнес-інстинктах Трампа: політолог про справжню мету переговорів для РФ  Ціни на м’ясо полізли вгору перед Великоднем: скільки коштує кілограм  Чи отримає податкова доступ до рахунків українців: що говорять у Раді  Рада дасть СБУ нові повноваження: чим займатиметься спецслужбавсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
полиция, стихийные бедствия, Александр Зубко, митинги, футбол, визиты, солдат, суд, пейзажи, туризм, Польша, Війна, люди, протесты, музыка, технологии, оккупация, архитектура, авиация, традиции, уикенд, Донбасс, мир, коронавирус, медицина, Нацгвардия, экология, пожары, ВМС, женщины, обстрелы, самолеты, ВСУ, история, общество, военная техника, дети, ЗСУ, Новый Год, церковь, Порошенко, терроризм, США, Зеленский, путешествия, война, корабли, культура, фотоконкурсы, спорт, праздники, Париж, автомобили, ДСНС, акции, портрет, соревнования, Россия, Львів, выставки, учения, выборы, природа, мода, пляжи, фотопроект, зима, юмор, Китай, Путин, Шахтер, столкновения, Дмитрий Дятлов, фотоподборки, Динамо, Верховная Рада, Одесса, политика, Киевщина, фестивали, передовая, животные, Киев, фотография, Майдан, марш, Київ, живопись, Карпаты, НАТО, карантин, пандемия, #Євромайдан, Україна, Сергей Смоленцев, сборная Украины, Бахмут, искусство, дизайн, город