НОВИНИ ДНЯ: Добровільна чи обов’язкова? У Німеччині ухвалили нові правила служби в армії з 18 років  Гороскоп на 6 грудня за картами Таро: Овнам - несподіваний поворот, Ракам - сумніви  Закупівля американської зброї для України: Сибіга розкрив, скільки країн долучилися  Україну охоплять похолодання і нічні морози: прогноз погоди на 6-7 грудня  "Старий світ рухнув": Буданов зробив жорстку заяву в річницю Будапештського меморандуму  Морози і штормовий вітер: синоптикиня розповіла, якою буде погода 6-7 грудня  Трамп нарешті отримав премію миру, але є нюансвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
животные, выставки, Донбасс, оккупация, обстрелы, Киев, США, праздники, учения, Париж, ЗСУ, люди, юмор, сборная Украины, зима, политика, митинги, солдат, живопись, Бахмут, Крым, джаз, Дмитрий Дятлов, марш, архитектура, футбол, полиция, фотопроект, технологии, военная техника, ДСНС, коронавирус, Россия, мир, пляжи, Зеленский, передовая, природа, традиции, дизайн, культура, НАТО, Одесса, туризм, Нацгвардия, Польша, Путин, визиты, музыка, Александр Зубко, история, медицина, выборы, спорт, столкновения, фотография, церковь, фотоконкурсы, протесты, корабли, автомобили, Порошенко, ВСУ, Шахтер, портрет, дети, суд, Верховная Рада, фестивали, стихийные бедствия, Львів, мода, уикенд, пожары, Майдан, самолеты, Киевщина, Сергей Смоленцев, фотоподборки, город, Україна, путешествия, война, #Євромайдан, ВМС, Новый Год, Війна, пейзажи, терроризм, общество, пандемия, Київ, авиация, соревнования, карантин, Китай, акции, женщины, искусство, Динамо