НОВИНИ ДНЯ: Навіть не потрібно розігрівати духовку: смачний чизкейк без випікання, який здивує гостей  Ціни на житло у 2024: які міста дорожчають, а які – втрачають вартість  Погода в Україні на Новий рік - чого очікувати 31 грудня та 1 січня  Трамп планує продовжувати постачання зброї Україні, - FT  Три лайфгаки, які в рази прискорять процес приготування голубців  Температура в Україні впаде до "мінусів": де та коли буде мороз  Скільки і як правильно зберігати сирі яйця: дієтичні, столові, миті і немитівсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Зеленский, фотография, Україна, пожары, ДСНС, НАТО, Путин, оккупация, авиация, акции, терроризм, марш, столкновения, Новый Год, протесты, Дмитрий Дятлов, женщины, стихийные бедствия, экология, Париж, карантин, Китай, Майдан, праздники, Нацгвардия, путешествия, выставки, #Євромайдан, Одесса, живопись, пандемия, война, Порошенко, традиции, самолеты, политика, культура, искусство, Киев, мир, корабли, выборы, фестивали, архитектура, Крым, музыка, солдат, обстрелы, Львів, Александр Зубко, спорт, портрет, город, Донбасс, технологии, футбол, пляжи, Киевщина, животные, полиция, Шахтер, уикенд, дизайн, фотоконкурсы, коронавирус, визиты, церковь, ЗСУ, Польша, история, Київ, туризм, соревнования, митинги, пейзажи, Сергей Смоленцев, фотопроект, зима, Бахмут, суд, общество, сборная Украины, Россия, природа, учения, Війна, передовая, Динамо, фотоподборки, мода, автомобили, юмор, ВМС, военная техника, дети, Верховная Рада, США, люди, ВСУ, медицина