<
НОВИНИ ДНЯ: Зеленський звернувся до лідерів країн ЄС: треба переграти Путіна в рішучості  Оладки з капустою: рецепт від Євгена Клопотенка  Розкрита одна з таємниць виникнення життя на Землі – дослідження  Виробник Iris-T анонсував передачу Україні ще однієї ЗРК найближчими тижнями  Російські кораблі створюють загрозу в Балтійському морі — очільник МЗС Швеції  Рецепт ніжного "Наполеону" з вишнею  Церковний календар на травень 2024 року: дата Великодня та інших важливих релігійних святвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
пожары, военная техника, авиация, Крым, выставки, фотоконкурсы, женщины, портрет, медицина, Киевщина, Сергей Смоленцев, ЗСУ, соревнования, природа, карантин, Александр Зубко, США, церковь, Львів, суд, война, передовая, протесты, общество, зима, фотография, НАТО, Польша, животные, столкновения, полиция, корабли, экология, коронавирус, мода, ДСНС, Одесса, визиты, спорт, ВСУ, футбол, юмор, марш, учения, Новый Год, стихийные бедствия, живопись, Динамо, #Євромайдан, Майдан, Шахтер, митинги, Карпаты, Донбасс, культура, парады, туризм, Верховная Рада, Китай, пейзажи, сборная Украины, пандемия, Бахмут, фотопроект, обстрелы, политика, Нацгвардия, технологии, Путин, люди, история, автомобили, дети, фотоподборки, город, терроризм, дизайн, Дмитрий Дятлов, Россия, Порошенко, показы, выборы, архитектура, ВМС, пляжи, фестивали, Киев, акции, самолеты, искусство, мир, Зеленский, музыка, праздники, Війна, оккупация, путешествия, солдат, уикенд, традиции

Fatal error: Uncaught exception 'ErrorException' with message 'fopen(/var/docker/www/kontrakt/cache/tags): failed to open stream: Permission denied' in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php:36 Stack trace: #0 [internal function]: RLSException::error_handler(2, 'fopen(/var/dock...', '/var/docker/www...', 36, Array) #1 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(36): fopen('/var/docker/www...', 'a') #2 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(47): RLSCache_File->writeTags() #3 [internal function]: RLSCache_File->__destruct() #4 {main} thrown in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php on line 36