НОВИНИ ДНЯ: Перед Різдвом усе зміниться: якою буде погода 23 грудня і коли прийде холод  Точка неповернення: з 22 грудня стартує енергетичний зсув, який змінює долю всіх знаків зодіаку – що чекає саме на вас  Буданов оцінив перспективи співпраці України зі США в епоху Трампа  Лукашенко будує для Росії унікальний збройовий завод, - ЗМІ  Трамп готує масштабні імміграційні рейди у 2026 році, попри критику, - Reuters  В Україні Різдво буде з морозом: синоптикиня попередила про зміну погоди  Різдвяний дідух: що він символізує та чому його треба ставити у Святвечірвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Польша, полиция, Донбасс, животные, Новый Год, фотоподборки, передовая, сборная Украины, Зеленский, столкновения, искусство, Майдан, Львів, Крым, Порошенко, портрет, фотопроект, женщины, праздники, политика, коронавирус, путешествия, Сергей Смоленцев, учения, Китай, пейзажи, общество, джаз, Нацгвардия, #Євромайдан, карантин, корабли, война, туризм, пожары, люди, Александр Зубко, город, автомобили, пляжи, авиация, выставки, Париж, ВМС, традиции, история, протесты, выборы, дизайн, фотоконкурсы, Путин, фотография, НАТО, зима, солдат, ДСНС, военная техника, уикенд, Киевщина, спорт, обстрелы, музыка, стихийные бедствия, Київ, Россия, США, культура, технологии, Дмитрий Дятлов, живопись, мода, суд, футбол, Україна, Шахтер, ЗСУ, пандемия, дети, фестивали, Одесса, церковь, самолеты, соревнования, терроризм, оккупация, Війна, визиты, Киев, мир, митинги, акции, ВСУ, Бахмут, юмор, Динамо, медицина, архитектура, Верховная Рада, природа, марш