НОВИНИ ДНЯ: Лукашенко висловився проти жіночого президентства: "Не дай Боже, у Білорусі оберуть жінку"  Війська Кім Чен Ина вже беруть участь у війні в Україні: деталі від США і Південної Кореї  В Україну йде значне похолодання, проте ненадовго: прогноз погоди на 15 листопада  До України йде потепління: синоптикиня розповіла, коли очікувати  Стало відомо, чому росіяни тепер менше запускають дрони-камікадзе "Ланцет"  В Україну йдуть дощі та мокрий сніг: прогноз погоди на четвер від Укргідрометцентру  В Україні 14 листопада очікується мокрий сніг, вночі до 2° морозувсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
учения, уикенд, Київ, люди, фотоконкурсы, дети, Киевщина, Порошенко, технологии, суд, медицина, Новый Год, туризм, выборы, женщины, самолеты, солдат, Париж, спорт, сборная Украины, Россия, Україна, Киев, выставки, Шахтер, мир, коронавирус, ДСНС, футбол, фотоподборки, Зеленский, дизайн, живопись, культура, фотопроект, митинги, Дмитрий Дятлов, город, зима, акции, Китай, ВСУ, #Євромайдан, церковь, политика, ВМС, пейзажи, традиции, стихийные бедствия, пляжи, Верховная Рада, Нацгвардия, военная техника, обстрелы, путешествия, автомобили, ЗСУ, праздники, экология, карантин, полиция, Львів, пандемия, НАТО, корабли, Донбасс, столкновения, искусство, архитектура, США, Крым, протесты, природа, Путин, Динамо, фестивали, война, марш, животные, Одесса, терроризм, общество, музыка, визиты, Александр Зубко, история, пожары, фотография, оккупация, соревнования, Бахмут, Польша, Майдан, портрет, мода, авиация, Війна, юмор, Сергей Смоленцев, передовая