НОВИНИ ДНЯ: Важкий період закінчується: 3 знаки зодіаку відчують полегшення після 5 грудня  Зарплати військовим не підвищать, але будуть контракти з покращеними умовами, - Шмигаль  Росіяни переоцінили свої сили і зазнають втрат: у ЗСУ розповіли про ситуацію у Куп'янську  Моді приймає Путіна з почестями: що означає для України поїздка "фюрера" до Індії  Врожай в Україні зростає, але експерти б’ють на сполох — що заважає прибутку від його продажу  Прогноз погоди на 5 грудня: похолодання та нічний мороз  Половина європейців вважають Трампа ворогом Європивсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
пляжи, Майдан, живопись, автомобили, культура, соревнования, военная техника, Китай, акции, выборы, Киевщина, столкновения, традиции, сборная Украины, Париж, ДСНС, ВСУ, фотопроект, природа, обстрелы, церковь, город, технологии, Війна, НАТО, Одесса, футбол, Сергей Смоленцев, стихийные бедствия, США, Львів, фотография, портрет, марш, история, фестивали, ВМС, Донбасс, мир, архитектура, люди, митинги, джаз, корабли, полиция, суд, пожары, Новый Год, дизайн, выставки, животные, солдат, мода, дети, политика, праздники, Верховная Рада, Россия, Динамо, медицина, Путин, Бахмут, туризм, Україна, терроризм, Київ, Дмитрий Дятлов, Карпаты, юмор, война, Александр Зубко, карантин, передовая, фотоподборки, общество, спорт, пейзажи, зима, Киев, Порошенко, Зеленский, пандемия, самолеты, музыка, женщины, #Євромайдан, учения, Шахтер, фотоконкурсы, коронавирус, Нацгвардия, искусство, ЗСУ, протесты, авиация, Велика Британія, уикенд, оккупация, путешествия, Польша