НОВИНИ ДНЯ: До України суне антициклон: як зміниться погода вихідними  Подоляк: угода про мир з Росією неможлива, лише примус її до миру  Лавров образився на "дружні країни": відмовилися заправляти його літак  Маск почав дратувати оточення Трампа. NBC News дізнавсь причину  Сніг та хуртовини. Синоптик розповіла, коли в Україні чекати негоду  Лукашенко висловився проти жіночого президентства: "Не дай Боже, у Білорусі оберуть жінку"  Війська Кім Чен Ина вже беруть участь у війні в Україні: деталі від США і Південної Кореївсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
протесты, Сергей Смоленцев, Киев, люди, Париж, зима, медицина, ВСУ, экология, Путин, акции, карантин, пандемия, Карпаты, культура, военная техника, учения, обстрелы, терроризм, юмор, Зеленский, Війна, пляжи, Крым, марш, искусство, фотопроект, общество, спорт, США, архитектура, Динамо, Китай, Шахтер, Одесса, дизайн, соревнования, мода, самолеты, традиции, портрет, коронавирус, путешествия, война, фотоподборки, туризм, Новый Год, полиция, выставки, дети, Киевщина, пейзажи, передовая, митинги, церковь, фестивали, сборная Украины, технологии, #Євромайдан, женщины, Верховная Рада, музыка, Польша, стихийные бедствия, Порошенко, природа, праздники, Майдан, Нацгвардия, Россия, футбол, Бахмут, оккупация, корабли, фотоконкурсы, фотография, животные, ВМС, Дмитрий Дятлов, автомобили, Київ, Александр Зубко, мир, солдат, город, суд, Львів, ДСНС, Україна, история, пожары, НАТО, живопись, столкновения, политика, ЗСУ, уикенд, авиация, выборы, Донбасс