НОВИНИ ДНЯ: Візит спецпредставника Трампа до України вже готують, дата визначена, - МЗС  Грибна підлива: рецепт смачного додатку до страв  Синоптики розповіли, на яку погоду чекати в Україні 22 грудня  Погода знову вражає: якими будуть вихідні в Україні  Чи потрібні парасольки? Якої погоди чекати українцям на Різдво  На вихідних погода в Україні зіпсується  Вихідні будуть без морозів, але з опадами, вдень до +7°всі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
мода, Сергей Смоленцев, коронавирус, пожары, Бахмут, Польша, Киевщина, соревнования, передовая, выборы, мир, Киев, люди, Україна, туризм, Майдан, ВМС, митинги, церковь, ДСНС, США, живопись, архитектура, фотопроект, терроризм, зима, Донбасс, дизайн, война, Шахтер, самолеты, сборная Украины, юмор, визиты, животные, полиция, Александр Зубко, искусство, история, авиация, столкновения, медицина, Львів, протесты, экология, уикенд, обстрелы, Россия, дети, Париж, выставки, НАТО, Порошенко, Верховная Рада, Київ, фестивали, Зеленский, пляжи, автомобили, пандемия, пейзажи, Дмитрий Дятлов, город, ВСУ, фотоконкурсы, ЗСУ, Китай, Путин, солдат, технологии, #Євромайдан, природа, карантин, традиции, фотоподборки, марш, спорт, культура, Нацгвардия, портрет, футбол, Війна, общество, корабли, учения, праздники, военная техника, оккупация, Динамо, акции, фотография, Крым, женщины, политика, Одесса, Новый Год, путешествия, стихийные бедствия, суд, музыка