НОВИНИ ДНЯ: Росія цілеспрямовано б’є по Одещині: Зеленський зробив жорстку заяву щодо відповідальних за ППО  У Волгоградській області РФ вийшов з ладу магістральний газопровід  СБУ уразила два російські літаки Су-27 на аеродромі Бельбек  Мотивація попри війну: Соціологи пояснили, що допомагає українцям не втрачати сенс життя  Гроші будуть, але не російські: ЄС виділив Україні кошти, задіявши "план Б"  До України йдуть морози — прогноз погоди на Різдво  США і Європа підготували детальний план гарантій безпеки для України, - Bloombergвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
фотопроект, Александр Зубко, Россия, Майдан, США, ВМС, традиции, Динамо, Китай, технологии, пляжи, фотоподборки, Париж, дизайн, военная техника, обстрелы, дети, #Євромайдан, Київ, НАТО, Війна, полиция, юмор, животные, фотоконкурсы, пожары, Киев, Зеленский, экология, карантин, суд, путешествия, футбол, медицина, туризм, архитектура, природа, мир, выставки, солдат, авиация, сборная Украины, джаз, Польша, столкновения, Крым, протесты, фестивали, живопись, корабли, искусство, Одесса, ВСУ, война, Сергей Смоленцев, Шахтер, Дмитрий Дятлов, музыка, Бахмут, коронавирус, пандемия, портрет, терроризм, Киевщина, Путин, Порошенко, учения, люди, политика, соревнования, женщины, стихийные бедствия, Верховная Рада, Донбасс, спорт, акции, выборы, общество, уикенд, передовая, Новый Год, мода, культура, Нацгвардия, история, праздники, ЗСУ, Львів, самолеты, ДСНС, пейзажи, марш, Україна, автомобили, церковь, оккупация, город, фотография, зима, митинги