<
НОВИНИ ДНЯ: Україні потрібно поповнити армію новими людьми: Годжес пояснив навіщо  Путін веде Росію до неминучого самознищення: що на це вказує вже зараз  Кожен водій має робити це перед виїздом, інакше – штраф  "У нас є надлишки". У Конгресі США закликали терміново передати Україні касетні бомби  Салат із курячим філе, омлетними млинцями та огірками: оригінальний рецепт  Графік проведення НМТ у 2024 році. Як проходитиме та що варто знати випускникам  Перший в Києві. Міноборони заявило про відкриття нового Центр рекрутингу до ЗСУвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ззовні тунель настільки заріс, що влітку його не видно за деревами

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
традиции, дизайн, Новый Год, военная техника, парады, праздники, соревнования, фотография, архитектура, дети, самолеты, суд, ДСНС, зима, корабли, мода, Зеленский, пандемия, путешествия, протесты, Путин, Порошенко, женщины, портрет, оккупация, фестивали, люди, авиация, Донбасс, животные, #Євромайдан, США, технологии, природа, война, Дмитрий Дятлов, Сергей Смоленцев, Польша, город, пляжи, уикенд, мир, живопись, фотопроект, терроризм, спорт, учения, столкновения, солдат, экология, передовая, Одесса, Майдан, искусство, Шахтер, карантин, фотоконкурсы, митинги, ЗСУ, стихийные бедствия, тест-драйв, Війна, музыка, Киев, визиты, политика, история, коронавирус, Россия, ВСУ, Карпаты, выборы, Нацгвардия, Бахмут, церковь, обстрелы, Львів, НАТО, культура, пейзажи, туризм, футбол, юмор, общество, Верховная Рада, акции, Динамо, полиция, ВМС, фотоподборки, выставки, Крым, Александр Зубко, пожары, марш, сборная Украины, автомобили, Киевщина, Китай, медицина

Fatal error: Uncaught exception 'ErrorException' with message 'fopen(/var/docker/www/kontrakt/cache/tags): failed to open stream: Permission denied' in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php:36 Stack trace: #0 [internal function]: RLSException::error_handler(2, 'fopen(/var/dock...', '/var/docker/www...', 36, Array) #1 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(36): fopen('/var/docker/www...', 'a') #2 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(47): RLSCache_File->writeTags() #3 [internal function]: RLSCache_File->__destruct() #4 {main} thrown in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php on line 36