НОВИНИ ДНЯ: Важкий період закінчується: 3 знаки зодіаку відчують полегшення після 5 грудня  Зарплати військовим не підвищать, але будуть контракти з покращеними умовами, - Шмигаль  Росіяни переоцінили свої сили і зазнають втрат: у ЗСУ розповіли про ситуацію у Куп'янську  Моді приймає Путіна з почестями: що означає для України поїздка "фюрера" до Індії  Врожай в Україні зростає, але експерти б’ють на сполох — що заважає прибутку від його продажу  Прогноз погоди на 5 грудня: похолодання та нічний мороз  Половина європейців вважають Трампа ворогом Європивсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ззовні тунель настільки заріс, що влітку його не видно за деревами

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Польша, авиация, пейзажи, Одесса, живопись, Париж, традиции, музыка, фотоконкурсы, ВСУ, Динамо, терроризм, передовая, оккупация, Велика Британія, Майдан, Россия, Верховная Рада, Україна, Війна, Новый Год, медицина, пляжи, Киев, столкновения, военная техника, коронавирус, США, Донбасс, Китай, выборы, церковь, Порошенко, пандемия, митинги, пожары, фотопроект, животные, Путин, мода, стихийные бедствия, джаз, общество, Київ, люди, фотография, путешествия, автомобили, Зеленский, НАТО, культура, история, война, технологии, полиция, туризм, зима, акции, дизайн, Сергей Смоленцев, сборная Украины, Киевщина, спорт, самолеты, ДСНС, выставки, Дмитрий Дятлов, женщины, Бахмут, праздники, мир, Александр Зубко, солдат, портрет, ЗСУ, обстрелы, архитектура, фестивали, природа, дети, футбол, Нацгвардия, марш, Карпаты, #Євромайдан, Шахтер, суд, искусство, учения, город, юмор, ВМС, соревнования, протесты, фотоподборки, корабли, Львів, уикенд, политика, карантин