НОВИНИ ДНЯ: Візит спецпредставника Трампа до України вже готують, дата визначена, - МЗС  Грибна підлива: рецепт смачного додатку до страв  Синоптики розповіли, на яку погоду чекати в Україні 22 грудня  Погода знову вражає: якими будуть вихідні в Україні  Чи потрібні парасольки? Якої погоди чекати українцям на Різдво  На вихідних погода в Україні зіпсується  Вихідні будуть без морозів, але з опадами, вдень до +7°всі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Наземна ділянка тунелів частково затоплена водою, тому ми відправились туди на каяках, які періодично доводилося тягнути волоком через ліс

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
пожары, путешествия, акции, протесты, экология, фотоконкурсы, фестивали, Новый Год, Россия, Одесса, Порошенко, пейзажи, оккупация, культура, мир, люди, фотоподборки, Александр Зубко, марш, технологии, ДСНС, праздники, пляжи, искусство, авиация, автомобили, Україна, самолеты, церковь, Дмитрий Дятлов, уикенд, выборы, коронавирус, терроризм, дети, визиты, зима, город, война, общество, США, Карпаты, Війна, Китай, спорт, традиции, фотопроект, история, пандемия, Париж, ЗСУ, Путин, туризм, передовая, солдат, Сергей Смоленцев, суд, архитектура, Зеленский, дизайн, Львів, Київ, ВМС, Бахмут, живопись, соревнования, мода, Киев, Донбасс, Верховная Рада, карантин, фотография, ВСУ, футбол, музыка, Нацгвардия, столкновения, #Євромайдан, полиция, Динамо, юмор, корабли, военная техника, Майдан, Киевщина, митинги, портрет, выставки, Польша, Шахтер, медицина, учения, обстрелы, стихийные бедствия, сборная Украины, политика, животные, НАТО, природа, женщины