НОВИНИ ДНЯ: Хмарно, місцями дощ і туман: якою буде погода в Україні 8 грудня  Пєсков натякнув на "нову можливість" завершення війни: що його вразило у стратегії США  Україна заморозила активи головного придністровського "олігарха", - ЗМІ  Ракети Taurus для України: чому у Німеччині затягують з рішенням  В Україні планують збільшити кількість військових капеланів  Чи будуть морози та сніг в Україні цієї зими — прогноз синоптикині  У Держдепі США засумнівалися у партнерстві з Євросоюзом: за що критикуютьвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Наземна ділянка тунелів частково затоплена водою, тому ми відправились туди на каяках, які періодично доводилося тягнути волоком через ліс

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
соревнования, ВМС, Киевщина, обстрелы, Париж, юмор, Верховная Рада, Киев, город, военная техника, Війна, люди, ДСНС, фотоподборки, автомобили, НАТО, Одесса, Дмитрий Дятлов, учения, Александр Зубко, путешествия, животные, ЗСУ, уикенд, пляжи, Майдан, Порошенко, мир, протесты, спорт, сборная Украины, война, футбол, Польша, пейзажи, оккупация, акции, туризм, зима, общество, джаз, выставки, Китай, искусство, выборы, передовая, Бахмут, Україна, традиции, Шахтер, терроризм, портрет, женщины, живопись, Крым, культура, корабли, США, марш, церковь, политика, пожары, суд, Путин, авиация, Київ, ВСУ, Сергей Смоленцев, стихийные бедствия, коронавирус, технологии, митинги, Зеленский, Динамо, Новый Год, музыка, карантин, фестивали, дети, медицина, природа, полиция, дизайн, фотография, Россия, Львів, самолеты, Карпаты, фотопроект, солдат, Нацгвардия, столкновения, пандемия, Донбасс, праздники, история, архитектура, #Євромайдан, фотоконкурсы, мода