НОВИНИ ДНЯ: Без грошей ЄС економічний колапс України є питанням кількох місяців — The Telegraph  Найбільше падіння за п'ять років: інвестиції в економіку Росії обвалилися  "Переговори потім": Сирський назвав єдину умову для діалогу з РФ  Найбільше з Башкортостану. ЗМІ підтвердили загибель понад 150 000 росіян в Україні  Українські F-16 могли отримати ракети для найдешевшого збиття "Шахедів", - ЗМІ  Яка реальна кількість окупантів воює проти України: Сирський озвучив шокувальні цифри  Іноземці можуть служити в ЗСУ за новими правилами: деталі змінвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
фотоконкурсы, пейзажи, природа, НАТО, живопись, передовая, ЗСУ, коронавирус, Київ, полиция, акции, дизайн, Бахмут, музыка, Париж, Шахтер, медицина, джаз, военная техника, пожары, дети, Зеленский, история, война, Верховная Рада, автомобили, футбол, терроризм, столкновения, Китай, церковь, политика, мода, путешествия, учения, протесты, праздники, солдат, выставки, Польша, Нацгвардия, авиация, ВМС, город, уикенд, обстрелы, туризм, митинги, США, Александр Зубко, соревнования, спорт, Путин, животные, корабли, стихийные бедствия, зима, Війна, сборная Украины, суд, технологии, Донбасс, Киев, Порошенко, общество, традиции, Крым, культура, ДСНС, самолеты, марш, фотопроект, фотография, Україна, выборы, Сергей Смоленцев, Львів, портрет, Дмитрий Дятлов, Одесса, фотоподборки, мир, Россия, искусство, юмор, пляжи, Динамо, карантин, архитектура, #Євромайдан, люди, Киевщина, женщины, фестивали, Новый Год, Майдан, визиты, пандемия, оккупация, ВСУ