НОВИНИ ДНЯ: До України суне антициклон: як зміниться погода вихідними  Подоляк: угода про мир з Росією неможлива, лише примус її до миру  Лавров образився на "дружні країни": відмовилися заправляти його літак  Маск почав дратувати оточення Трампа. NBC News дізнавсь причину  Сніг та хуртовини. Синоптик розповіла, коли в Україні чекати негоду  Лукашенко висловився проти жіночого президентства: "Не дай Боже, у Білорусі оберуть жінку"  Війська Кім Чен Ина вже беруть участь у війні в Україні: деталі від США і Південної Кореївсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Київ, Шахтер, авиация, традиции, Россия, Париж, Одесса, терроризм, корабли, Порошенко, живопись, культура, ЗСУ, пляжи, Нацгвардия, суд, учения, фестивали, общество, мода, технологии, портрет, стихийные бедствия, коронавирус, Китай, столкновения, Війна, выставки, Киевщина, фотоподборки, Львів, архитектура, акции, Зеленский, спорт, оккупация, США, фотопроект, Крым, Александр Зубко, животные, Новый Год, Майдан, Верховная Рада, сборная Украины, природа, полиция, дизайн, Путин, мир, Україна, война, женщины, уикенд, передовая, искусство, НАТО, пожары, солдат, ВСУ, военная техника, Польша, церковь, политика, визиты, дети, выборы, Киев, митинги, самолеты, экология, музыка, соревнования, фотоконкурсы, обстрелы, карантин, город, марш, праздники, Дмитрий Дятлов, ВМС, футбол, автомобили, ДСНС, юмор, пандемия, Бахмут, пейзажи, Донбасс, туризм, путешествия, люди, история, Динамо, медицина, протесты, фотография, зима, #Євромайдан, Сергей Смоленцев