НОВИНИ ДНЯ: До України суне антициклон: як зміниться погода вихідними  Подоляк: угода про мир з Росією неможлива, лише примус її до миру  Лавров образився на "дружні країни": відмовилися заправляти його літак  Маск почав дратувати оточення Трампа. NBC News дізнавсь причину  Сніг та хуртовини. Синоптик розповіла, коли в Україні чекати негоду  Лукашенко висловився проти жіночого президентства: "Не дай Боже, у Білорусі оберуть жінку"  Війська Кім Чен Ина вже беруть участь у війні в Україні: деталі від США і Південної Кореївсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

За часів війни з наближенням частин Вермахту до Києва у вересні 1941 року будівельно-монтажні роботи терміново згорнули, прохідницькі щити та деяке інше обладнання затоплено в підземних спорудах

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
архитектура, солдат, туризм, уикенд, Новый Год, природа, война, выставки, полиция, митинги, Россия, Донбасс, соревнования, культура, музыка, юмор, Майдан, самолеты, Бахмут, живопись, корабли, Зеленский, церковь, Війна, Нацгвардия, общество, терроризм, Александр Зубко, военная техника, оккупация, Париж, экология, искусство, Одесса, праздники, Динамо, люди, фотоподборки, марш, сборная Украины, спорт, мир, путешествия, фотография, Дмитрий Дятлов, передовая, Сергей Смоленцев, Путин, фотоконкурсы, #Євромайдан, акции, США, Крым, Верховная Рада, фотопроект, коронавирус, мода, медицина, ВСУ, традиции, Київ, Китай, пожары, политика, стихийные бедствия, пляжи, Львів, женщины, пейзажи, Шахтер, город, ВМС, авиация, Порошенко, НАТО, история, портрет, дизайн, Киев, Україна, ЗСУ, учения, Киевщина, дети, футбол, обстрелы, фестивали, зима, пандемия, технологии, Польша, визиты, автомобили, суд, столкновения, животные, ДСНС, карантин, выборы, протесты