НОВИНИ ДНЯ: Після періоду заціпеніння та вигоряння: 5 знаків зодіаку, у яких розпочнеться біла смуга у січні  Закулісся переговорів: Forbes пояснив, чому Буданов розуміє реальні позиції США та РФ  Найпопулярніші імена в Україні 2025 року: як назвати дитину  "Сигнал на вихід для Мадуро": у Трампа пояснили перехоплення танкерів із нафтою Венесуели  Погода в Україні: 23 грудня ще тепло, а далі вдарять морози  Точка неповернення: з 22 грудня стартує енергетичний зсув, який змінює долю всіх знаків зодіаку – що чекає саме на вас  Буданов оцінив перспективи співпраці України зі США в епоху Трампавсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

За часів війни з наближенням частин Вермахту до Києва у вересні 1941 року будівельно-монтажні роботи терміново згорнули, прохідницькі щити та деяке інше обладнання затоплено в підземних спорудах

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
экология, Нацгвардия, юмор, суд, пожары, пляжи, пандемия, Киев, полиция, Львів, Париж, выставки, медицина, Шахтер, корабли, Дмитрий Дятлов, музыка, протесты, Зеленский, мир, церковь, Київ, Киевщина, город, обстрелы, Новый Год, портрет, соревнования, Крым, мода, митинги, футбол, Одесса, уикенд, животные, ВМС, Динамо, архитектура, джаз, выборы, передовая, оккупация, пейзажи, Війна, Александр Зубко, политика, автомобили, Китай, ДСНС, военная техника, ЗСУ, туризм, фестивали, Донбасс, Путин, женщины, США, Україна, самолеты, фотопроект, искусство, Порошенко, Россия, история, марш, НАТО, солдат, Бахмут, фотоконкурсы, акции, технологии, природа, война, Верховная Рада, культура, ВСУ, Польша, дети, путешествия, карантин, столкновения, дизайн, общество, праздники, живопись, #Євромайдан, фотоподборки, терроризм, сборная Украины, Майдан, традиции, учения, стихийные бедствия, люди, авиация, спорт, Сергей Смоленцев, коронавирус, зима, фотография