<
НОВИНИ ДНЯ: Рецепт курячого філе з шинкою та сиром у паніруванні  Міжнародні та державні свята в травні 2024 року: як працюватимуть та відпочиватимуть українці  Заморозки повертаються до України: де та коли буде "мінус"  В Україні побільшало мільйонерів: у Раді повідомили деталі  Сирна паска без випікання "Три шоколади": рецепт від відомої кухарки  2 травня вдень до 27° тепла, подекуди невеликий дощ  Журналісти знову отримають доступ до кулуарів Верховної радивсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

За часів війни з наближенням частин Вермахту до Києва у вересні 1941 року будівельно-монтажні роботи терміново згорнули, прохідницькі щити та деяке інше обладнання затоплено в підземних спорудах

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Війна, мир, зима, корабли, футбол, дети, политика, Россия, живопись, тест-драйв, Майдан, Верховная Рада, Одесса, передовая, Львів, столкновения, #Євромайдан, фотоконкурсы, история, визиты, животные, город, Сергей Смоленцев, медицина, митинги, праздники, Донбасс, Новый Год, уикенд, США, пейзажи, акции, суд, полиция, Александр Зубко, фотоподборки, солдат, Карпаты, пожары, природа, терроризм, карантин, протесты, фотография, стихийные бедствия, учения, пляжи, Дмитрий Дятлов, портрет, выборы, фотопроект, Крым, женщины, спорт, экология, технологии, Нацгвардия, юмор, самолеты, оккупация, культура, Путин, церковь, туризм, путешествия, люди, Порошенко, Китай, фестивали, Динамо, пандемия, НАТО, общество, марш, сборная Украины, война, дизайн, ВСУ, мода, Зеленский, Киевщина, авиация, искусство, традиции, соревнования, военная техника, Польша, обстрелы, Киев, архитектура, ЗСУ, музыка, автомобили, ВМС, ДСНС, Шахтер, коронавирус, парады, Бахмут, выставки

Fatal error: Uncaught exception 'ErrorException' with message 'fopen(/var/docker/www/kontrakt/cache/tags): failed to open stream: Permission denied' in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php:36 Stack trace: #0 [internal function]: RLSException::error_handler(2, 'fopen(/var/dock...', '/var/docker/www...', 36, Array) #1 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(36): fopen('/var/docker/www...', 'a') #2 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(47): RLSCache_File->writeTags() #3 [internal function]: RLSCache_File->__destruct() #4 {main} thrown in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php on line 36