НОВИНИ ДНЯ: Гроші самі йдуть у руки: 3 знаки зодіаку, яких чекає великий фінансовий успіх після 9 грудня  Трамп зробив заяву про необхідність виборів президента в Україні  В Росії розбився військовий транспортний літак Ан-22 "Антей"  Коли Путін погодиться на перемир’я: Годжес назвав умови  Путін поєднав два наративи, щоб змусити Україну і Захід до поступок — ISW  Купівля та оренда квартир в Україні значно подорожчає: у яких містах ціни підскочать найбільше  У США назвали умову відмови Трампа від участі у завершенні війни в Українівсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

За часів війни з наближенням частин Вермахту до Києва у вересні 1941 року будівельно-монтажні роботи терміново згорнули, прохідницькі щити та деяке інше обладнання затоплено в підземних спорудах

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
медицина, искусство, полиция, столкновения, Верховная Рада, город, туризм, праздники, мода, соревнования, архитектура, #Євромайдан, традиции, фестивали, Велика Британія, история, корабли, митинги, Сергей Смоленцев, Новый Год, война, Шахтер, Киевщина, ДСНС, Майдан, Карпаты, авиация, фотография, сборная Украины, пляжи, передовая, Львів, военная техника, учения, юмор, Россия, ВМС, пандемия, женщины, природа, акции, футбол, Киев, оккупация, джаз, дизайн, Україна, США, дети, путешествия, общество, зима, суд, терроризм, Зеленский, фотоподборки, Париж, Війна, фотопроект, выборы, обстрелы, церковь, фотоконкурсы, мир, стихийные бедствия, Путин, Дмитрий Дятлов, музыка, Нацгвардия, коронавирус, солдат, технологии, выставки, Порошенко, Китай, живопись, культура, уикенд, пожары, портрет, пейзажи, ВСУ, Польша, Бахмут, НАТО, Одесса, автомобили, Динамо, протесты, люди, спорт, политика, карантин, марш, животные, ЗСУ, Донбасс, Александр Зубко, самолеты, Київ