<
НОВИНИ ДНЯ: Мобілізація до 25 років: чи планують в Україні ще більше знизити вік мобілізованих  "Дружба" Китаю і Росії може сколихнути світ: Financial Times про наслідки їхнього економічного співробітництва  В Україні знову теплішає: якою буде погода 17 травня  У рейтингу областей України щодо вартості оренди житла змінився лідер  Які мінімальні пенсії в Україні 2024 року: від чого залежить розмір, скільки отримують українці  Чи реально мобілізуватися на цивільну посаду в армії: в Міноборони відповіли  Погода в Україні зміниться: синоптик розказала, до чого готуватисьвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Ми відвідали частину залишків південного тунелю – «титул №6» на Жуковому острові та острові Водників: наземна ділянка тунелю завдовжки близько 200 метрів, яка переходить у підруслову ділянку, довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
традиции, учения, музыка, Сергей Смоленцев, люди, женщины, парады, ЗСУ, мода, футбол, природа, экология, Донбасс, юмор, портрет, терроризм, культура, визиты, выборы, фотография, зима, туризм, технологии, Нацгвардия, Китай, фотопроект, дизайн, Майдан, пандемия, Верховная Рада, Шахтер, Крым, живопись, общество, Александр Зубко, Війна, путешествия, самолеты, Польша, корабли, НАТО, США, военная техника, #Євромайдан, оккупация, фотоконкурсы, Динамо, политика, ВМС, передовая, обстрелы, Зеленский, Киев, фотоподборки, искусство, ВСУ, акции, автомобили, Порошенко, дети, Одесса, марш, солдат, пожары, спорт, авиация, Россия, Дмитрий Дятлов, митинги, Путин, стихийные бедствия, сборная Украины, архитектура, Карпаты, пляжи, полиция, протесты, соревнования, тест-драйв, коронавирус, праздники, Бахмут, Львів, медицина, Новый Год, история, карантин, фестивали, церковь, город, уикенд, пейзажи, суд, ДСНС, Киевщина, столкновения, животные, война, выставки, мир

Fatal error: Uncaught exception 'ErrorException' with message 'fopen(/var/docker/www/kontrakt/cache/tags): failed to open stream: Permission denied' in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php:36 Stack trace: #0 [internal function]: RLSException::error_handler(2, 'fopen(/var/dock...', '/var/docker/www...', 36, Array) #1 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(36): fopen('/var/docker/www...', 'a') #2 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(47): RLSCache_File->writeTags() #3 [internal function]: RLSCache_File->__destruct() #4 {main} thrown in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php on line 36