НОВИНИ ДНЯ: Що зірки нам пророкують: гороскоп на 8–14 грудня 2025 року  Народні прикмети і забобони, що пов’язують декабрист із долею та енергетикою оселі  Гороскоп на 8 грудня: Овнам - нікуди не поспішати, Скорпіонам - поставити крапку  Кухонний апокаліпсис: який посуд краще негайно викинути  Хмарний тиждень попереду: детальний прогноз на найближчі дні  РФ різко змінила тактику ударів по Україні: що стало новою ціллю  Антирекорд з довіри: Мерц зіткнувся з падінням рейтингів та загрозою від АдН, - Bloombergвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Очевидці розповідають, що частини конструкції «Будівництва №1» використали під час спорудження тунелів першої черги Київського метрополітену на перегоні «Вокзальна» – «Університет» у післявоєнні роки

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
авиация, соревнования, Одесса, люди, суд, карантин, Сергей Смоленцев, Київ, музыка, пляжи, Львів, выборы, мода, фотопроект, женщины, технологии, общество, политика, Порошенко, Майдан, Війна, зима, джаз, путешествия, фотография, фестивали, Париж, спорт, учения, Нацгвардия, живопись, мир, пожары, протесты, терроризм, пейзажи, коронавирус, передовая, стихийные бедствия, Россия, НАТО, автомобили, пандемия, Зеленский, полиция, Польша, Бахмут, Путин, природа, традиции, оккупация, искусство, столкновения, Китай, архитектура, юмор, ЗСУ, ВМС, Киевщина, корабли, дети, Верховная Рада, #Євромайдан, медицина, военная техника, праздники, портрет, город, Киев, ВСУ, Динамо, война, фотоконкурсы, Новый Год, культура, фотоподборки, история, акции, ДСНС, Александр Зубко, экология, Донбасс, дизайн, туризм, животные, солдат, США, Україна, митинги, марш, самолеты, уикенд, обстрелы, футбол, церковь, Дмитрий Дятлов, выставки, Шахтер, сборная Украины, Карпаты