НОВИНИ ДНЯ: Дешевше не буває. Де в Україні зараз найнижчі ціни на квартири  Фінансовий гороскоп на тиждень: на кого зі знаків зодіаку чекає прибуток 23-29 грудня  Що зірки нам пророкують: гороскоп на 23-29 грудня 2024 року  Привіт морозам: в Україні змінюється погода  Антонов повідомив, на скільки готовий другий літак "Мрія"  Коли закінчиться війна в Україні: базовий прогноз МВФ  Синоптики дали прогноз на останній робочий тиждень груднявсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Очевидці розповідають, що частини конструкції «Будівництва №1» використали під час спорудження тунелів першої черги Київського метрополітену на перегоні «Вокзальна» – «Університет» у післявоєнні роки

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
визиты, сборная Украины, Париж, дизайн, Китай, Россия, фотоподборки, фотография, Александр Зубко, фестивали, ВМС, праздники, авиация, акции, Україна, мир, Верховная Рада, США, портрет, Київ, соревнования, фотопроект, фотоконкурсы, Польша, пляжи, Сергей Смоленцев, корабли, путешествия, Війна, Бахмут, самолеты, Киев, автомобили, уикенд, пандемия, Путин, природа, Дмитрий Дятлов, город, мода, ДСНС, футбол, пожары, митинги, терроризм, коронавирус, медицина, Майдан, Новый Год, традиции, политика, история, протесты, Крым, война, передовая, выборы, столкновения, общество, женщины, Львів, марш, #Євромайдан, архитектура, живопись, Киевщина, суд, Одесса, экология, технологии, оккупация, туризм, ЗСУ, искусство, Шахтер, Динамо, Зеленский, учения, НАТО, Нацгвардия, культура, выставки, полиция, военная техника, спорт, животные, пейзажи, музыка, дети, Порошенко, обстрелы, зима, церковь, ВСУ, солдат, юмор, Донбасс, карантин, люди, стихийные бедствия