НОВИНИ ДНЯ: Чи потрібно солити салат "Олів'є": навіть досвідчені кулінари не завжди знають відповідь  Сніг і штормовий вітер: синоптикиня назвала дату значного погіршення погоди в Україні  Кадрові рішення Трампа віщують проблеми для Путіна: полковник описав суть  Мирний план Трампа: у Кремлі вже панікують через погрози від нового американського президента  Україну очікує різка зміна погоди: синоптик Птуха попередила про снігопади та мороз  Оренда з початку року подорожчала в середньому на 500 гривень: де в Україні найдорожче житло  Світ наблизився до глобальної війни: експерт назвав причини всі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Очевидці розповідають, що частини конструкції «Будівництва №1» використали під час спорудження тунелів першої черги Київського метрополітену на перегоні «Вокзальна» – «Університет» у післявоєнні роки

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Киев, Верховная Рада, праздники, пляжи, Париж, пандемия, оккупация, учения, карантин, ДСНС, Дмитрий Дятлов, акции, Бахмут, выборы, природа, Карпаты, Динамо, солдат, Александр Зубко, дизайн, Сергей Смоленцев, зима, автомобили, сборная Украины, передовая, Путин, суд, Россия, культура, полиция, ВМС, Крым, Зеленский, митинги, живопись, искусство, женщины, уикенд, Порошенко, фотопроект, стихийные бедствия, фотоконкурсы, Війна, музыка, соревнования, Львів, #Євромайдан, терроризм, Одесса, обстрелы, история, Донбасс, фотоподборки, Нацгвардия, общество, медицина, корабли, технологии, визиты, столкновения, Польша, фотография, путешествия, выставки, война, спорт, Киевщина, архитектура, футбол, Новый Год, Київ, традиции, Китай, туризм, пожары, портрет, люди, юмор, военная техника, ЗСУ, самолеты, ВСУ, Майдан, Україна, город, авиация, Шахтер, мир, марш, США, пейзажи, протесты, мода, фестивали, политика, животные, церковь, коронавирус, НАТО, дети