НОВИНИ ДНЯ: Путін слабкий, але знає, як грати з іноземними лідерами – ексрадник Трампа  П’яна вишня: рецепт надзвичайно смачного торта  Переведення годинників на зимовий та літній час: яке ставлення українців  Синоптик повідомив про потепління в Україні та де залишиться дощова погода на початку наступного тижня  У ТЦК звернулися з важливою заявою до 17-річних українців  Чи потрібно солити салат "Олів'є": навіть досвідчені кулінари не завжди знають відповідь  Сніг і штормовий вітер: синоптикиня назвала дату значного погіршення погоди в Українівсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Наразі існують сучасні проекти будівництва тунелю під Дніпром в районі Києва, замість альтернативних проектів будівництва мостів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
искусство, Карпаты, военная техника, НАТО, Київ, фотоконкурсы, общество, Шахтер, Польша, Китай, традиции, передовая, пейзажи, природа, мода, Війна, культура, город, туризм, автомобили, Порошенко, суд, митинги, акции, Україна, Крым, ЗСУ, фестивали, Верховная Рада, стихийные бедствия, Путин, ВСУ, Одесса, дети, Львів, выставки, Киевщина, марш, полиция, Нацгвардия, пляжи, война, пожары, самолеты, Новый Год, спорт, зима, выборы, корабли, футбол, авиация, оккупация, Майдан, архитектура, путешествия, Динамо, политика, технологии, обстрелы, США, соревнования, ВМС, женщины, история, учения, ДСНС, юмор, Дмитрий Дятлов, Бахмут, живопись, экология, дизайн, сборная Украины, карантин, коронавирус, праздники, Зеленский, музыка, столкновения, #Євромайдан, медицина, терроризм, протесты, солдат, Сергей Смоленцев, фотография, мир, пандемия, животные, церковь, фотоподборки, Россия, портрет, люди, уикенд, Александр Зубко, Париж, Донбасс, фотопроект, Киев