НОВИНИ ДНЯ: Які крабові палички краще не купувати для салату  Путін дивно поводився на "великій" пресконференції: експерт вказав на хворобу "фюрера"  Кого погода в Україні потішить снігом на Різдво. Синоптики озвучили прогноз  Зеленський пообіцяв нові удари по військових обʼєктах в РФ  Імбирне печиво: чотири рецепти найпопулярнішого новорічного десерту  Зима знову скасовується? Якою буде погода 23 грудня  До України неочікувано прибув директор ЦРУ Білл Бернс: про що говорили із Зеленськимвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Наразі існують сучасні проекти будівництва тунелю під Дніпром в районі Києва, замість альтернативних проектів будівництва мостів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Китай, технологии, портрет, передовая, общество, суд, #Євромайдан, Бахмут, история, ДСНС, оккупация, война, Дмитрий Дятлов, Нацгвардия, дети, соревнования, мода, военная техника, фотоподборки, Путин, Порошенко, ЗСУ, Динамо, солдат, медицина, автомобили, Київ, город, искусство, авиация, пляжи, пандемия, полиция, США, Львів, животные, природа, футбол, Війна, ВСУ, путешествия, фотопроект, митинги, Зеленский, уикенд, Шахтер, Майдан, дизайн, женщины, церковь, сборная Украины, Александр Зубко, Крым, корабли, Верховная Рада, традиции, юмор, учения, мир, архитектура, праздники, ВМС, политика, Донбасс, музыка, марш, стихийные бедствия, самолеты, Киев, Сергей Смоленцев, фестивали, культура, Одесса, фотография, Україна, коронавирус, живопись, фотоконкурсы, Россия, обстрелы, пожары, терроризм, спорт, Париж, Киевщина, пейзажи, Польша, выборы, протесты, НАТО, выставки, Новый Год, туризм, карантин, экология, визиты, акции, столкновения, люди, зима