НОВИНИ ДНЯ: Україну очікує різка зміна погоди: синоптик Птуха попередила про снігопади та мороз  Оренда з початку року подорожчала в середньому на 500 гривень: де в Україні найдорожче житло  Світ наблизився до глобальної війни: експерт назвав причини   Лише персонаж Fox News: у Пентагоні шоковані через кандидатуру нового очільника відомства – Politico  На вихідних трохи потеплішає, буде сонячно і переважно без дощів  Ліквідація капітана Транковського у Криму: як реагують окупанти — речник ВМС Україн  Створення ядерної бомби в Україні суттєво не змінить ситуацію на фронті, - Подоляквсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
город, фотоконкурсы, зима, путешествия, авиация, терроризм, Китай, праздники, живопись, Майдан, полиция, фестивали, США, уикенд, передовая, мода, Польша, природа, искусство, Париж, Александр Зубко, Одесса, Россия, пожары, церковь, выборы, Україна, Крым, Дмитрий Дятлов, стихийные бедствия, архитектура, дети, туризм, самолеты, пляжи, учения, Зеленский, история, соревнования, оккупация, Нацгвардия, марш, Киевщина, солдат, Киев, война, ЗСУ, Сергей Смоленцев, ВМС, Динамо, футбол, выставки, спорт, портрет, политика, музыка, коронавирус, пандемия, военная техника, корабли, культура, медицина, традиции, общество, протесты, Путин, митинги, юмор, ВСУ, обстрелы, Шахтер, Донбасс, Війна, мир, Київ, экология, суд, ДСНС, сборная Украины, фотопроект, люди, Верховная Рада, Порошенко, фотоподборки, Львів, карантин, Новый Год, технологии, фотография, НАТО, женщины, акции, Карпаты, автомобили, #Євромайдан, столкновения, пейзажи, Бахмут, дизайн, животные