НОВИНИ ДНЯ: Зеленський сказав, від чого залежить достойний мир в Україні  Рік Червоного Вогняного Коня 2026 - що чекати від змін і як підготуватися   Навіщо РФ вдарила по Печенізькій дамбі на Харківщині: генерал армії пояснив  Як Трамп ухвалює рішення щодо України: в Politico розповіли про хаос у команді і небезпеку  Український хрін зникає з полів: дефіцит кореня б’є по виробниках  Які фруктові дерева можна вирощувати в кімнаті: садівники назвали 9 варіантів  Штрафи за новорічні ялинки: яку відповідальність передбачено 2025 рокувсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Львів, коронавирус, зима, женщины, пейзажи, Киевщина, уикенд, обстрелы, история, культура, протесты, Україна, соревнования, дети, фотопроект, Путин, церковь, искусство, Донбасс, Александр Зубко, футбол, США, фестивали, сборная Украины, корабли, учения, оккупация, Шахтер, Велика Британія, ЗСУ, #Євромайдан, дизайн, традиции, митинги, ВМС, фотоконкурсы, Зеленский, туризм, животные, война, Нацгвардия, Динамо, карантин, Війна, мода, Дмитрий Дятлов, общество, столкновения, суд, стихийные бедствия, технологии, Париж, Порошенко, Польша, автомобили, портрет, путешествия, Бахмут, политика, военная техника, пляжи, праздники, природа, фотография, Верховная Рада, фотоподборки, передовая, Киев, акции, Одесса, Карпаты, спорт, НАТО, люди, полиция, город, Россия, юмор, Майдан, ВСУ, выборы, самолеты, терроризм, Київ, Сергей Смоленцев, мир, Новый Год, медицина, марш, живопись, пожары, джаз, музыка, выставки, солдат, архитектура, Китай, пандемия, авиация, ДСНС