НОВИНИ ДНЯ: У Міноборони РФ "знайшли" цинічну причину нічної атаки на Україну  Путін ризикує серйозно зіпсувати відносини з Трампом, - The Independent  Усе пробачать? У МКС заявили, що буде з ордером на арешт Путіна в разі перемир'я  Команда Трампа між Маямі і Москвою. Головне про мирні переговори за тиждень  Без грошей ЄС економічний колапс України є питанням кількох місяців — The Telegraph  Найбільше падіння за п'ять років: інвестиції в економіку Росії обвалилися  "Переговори потім": Сирський назвав єдину умову для діалогу з РФвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Париж, Польша, Одесса, ДСНС, культура, архитектура, зима, политика, акции, церковь, выборы, ЗСУ, столкновения, город, митинги, Україна, медицина, живопись, выставки, история, Сергей Смоленцев, Киевщина, фотоконкурсы, Нацгвардия, дети, общество, оккупация, карантин, Донбасс, военная техника, Карпаты, Порошенко, терроризм, искусство, Динамо, корабли, протесты, спорт, учения, традиции, Китай, передовая, коронавирус, Россия, люди, путешествия, фотоподборки, пейзажи, НАТО, природа, Львів, Зеленский, полиция, авиация, фестивали, туризм, Путин, технологии, фотопроект, обстрелы, война, музыка, стихийные бедствия, пандемия, мода, женщины, пляжи, сборная Украины, солдат, портрет, Александр Зубко, Війна, Дмитрий Дятлов, фотография, самолеты, Новый Год, уикенд, праздники, марш, Шахтер, ВСУ, мир, ВМС, #Євромайдан, животные, Київ, Велика Британія, суд, Бахмут, джаз, Майдан, футбол, США, пожары, автомобили, юмор, Киев, соревнования, дизайн, Верховная Рада