НОВИНИ ДНЯ: Хмарно, місцями дощ і туман: якою буде погода в Україні 8 грудня  Пєсков натякнув на "нову можливість" завершення війни: що його вразило у стратегії США  Україна заморозила активи головного придністровського "олігарха", - ЗМІ  Ракети Taurus для України: чому у Німеччині затягують з рішенням  В Україні планують збільшити кількість військових капеланів  Чи будуть морози та сніг в Україні цієї зими — прогноз синоптикині  У Держдепі США засумнівалися у партнерстві з Євросоюзом: за що критикуютьвсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Спочатку стеля має близько п’яти метрів над водою, але вже за 100 метрів від входу – до неї можна дістатися рукою, а далі тунель повністю занурюється під воду і переходить у підруслову ділянку довжиною до 500 метрів

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Киевщина, Київ, автомобили, технологии, митинги, суд, карантин, культура, портрет, мир, искусство, природа, фотография, корабли, выставки, протесты, Россия, город, солдат, Шахтер, дети, живопись, ЗСУ, терроризм, мода, ДСНС, коронавирус, марш, общество, люди, Майдан, туризм, дизайн, учения, история, США, медицина, фотоподборки, военная техника, НАТО, обстрелы, самолеты, Крым, политика, акции, зима, юмор, праздники, фотопроект, стихийные бедствия, архитектура, пандемия, Париж, Новый Год, уикенд, оккупация, ВМС, Карпаты, соревнования, фестивали, фотоконкурсы, столкновения, Киев, джаз, полиция, #Євромайдан, Одесса, Війна, футбол, передовая, Сергей Смоленцев, Україна, война, Львів, выборы, женщины, Александр Зубко, Китай, пляжи, пейзажи, Порошенко, животные, Бахмут, Динамо, традиции, авиация, Дмитрий Дятлов, Нацгвардия, пожары, спорт, Донбасс, ВСУ, Польша, церковь, Зеленский, Путин, Верховная Рада, сборная Украины, музыка, путешествия