<
НОВИНИ ДНЯ: Погода в Україні зміниться: синоптик розказала, до чого готуватись  Мобілізація працівників: кого не призвуть до війська  Мобілізація в Україні: чому за кермо тролейбусів хочуть посадити 18-річних і до чого тут універсальні жінки  До України повертається потепління: чи скрізь погода потішить 17 травня  Мобілізація по-новому 2024: скількох чоловіків призвуть на війну та якими методами  Блінкен зробив гучну заяву про удари по РФ американською зброєю  Російська пропагандистка Симоньян уже “знайшла” причетних до замаху на Фіцовсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Залізобетон того часу міцний, а залізо каркасу збереглося без іржі

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
медицина, Майдан, Львів, Киев, общество, полиция, портрет, уикенд, терроризм, искусство, животные, женщины, парады, мир, церковь, Війна, Порошенко, спорт, путешествия, туризм, Шахтер, обстрелы, фотопроект, акции, Динамо, ДСНС, Дмитрий Дятлов, футбол, фотоподборки, Александр Зубко, сборная Украины, США, оккупация, соревнования, фестивали, #Євромайдан, пожары, праздники, люди, Китай, фотоконкурсы, автомобили, Россия, корабли, показы, дети, город, дизайн, столкновения, Верховная Рада, НАТО, Одесса, Киевщина, культура, ВМС, визиты, война, солдат, самолеты, Нацгвардия, Сергей Смоленцев, марш, экология, ЗСУ, пейзажи, учения, пляжи, митинги, Польша, коронавирус, Крым, стихийные бедствия, живопись, музыка, пандемия, протесты, традиции, ВСУ, история, политика, Новый Год, юмор, мода, передовая, выборы, суд, Донбасс, военная техника, архитектура, выставки, технологии, Зеленский, Карпаты, природа, Бахмут, карантин, авиация, Путин, зима, фотография

Fatal error: Uncaught exception 'ErrorException' with message 'fopen(/var/docker/www/kontrakt/cache/tags): failed to open stream: Permission denied' in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php:36 Stack trace: #0 [internal function]: RLSException::error_handler(2, 'fopen(/var/dock...', '/var/docker/www...', 36, Array) #1 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(36): fopen('/var/docker/www...', 'a') #2 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(47): RLSCache_File->writeTags() #3 [internal function]: RLSCache_File->__destruct() #4 {main} thrown in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php on line 36