НОВИНИ ДНЯ: Візит спецпредставника Трампа до України вже готують, дата визначена, - МЗС  Грибна підлива: рецепт смачного додатку до страв  Синоптики розповіли, на яку погоду чекати в Україні 22 грудня  Погода знову вражає: якими будуть вихідні в Україні  Чи потрібні парасольки? Якої погоди чекати українцям на Різдво  На вихідних погода в Україні зіпсується  Вихідні будуть без морозів, але з опадами, вдень до +7°всі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Залізобетон того часу міцний, а залізо каркасу збереглося без іржі

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
ЗСУ, война, природа, учения, Сергей Смоленцев, США, выборы, праздники, Дмитрий Дятлов, живопись, ВСУ, военная техника, корабли, футбол, Киев, соревнования, Польша, Бахмут, Війна, фотоподборки, митинги, Майдан, полиция, Верховная Рада, акции, культура, фестивали, Новый Год, мир, Нацгвардия, Порошенко, политика, пандемия, пляжи, путешествия, пейзажи, Зеленский, традиции, передовая, марш, Одесса, Путин, уикенд, женщины, спорт, Париж, Шахтер, ДСНС, Крым, терроризм, юмор, самолеты, Донбасс, визиты, оккупация, авиация, общество, фотоконкурсы, фотопроект, животные, Львів, Київ, #Євромайдан, стихийные бедствия, коронавирус, Китай, пожары, дети, люди, медицина, протесты, город, зима, Україна, Динамо, искусство, автомобили, Киевщина, история, солдат, музыка, фотография, архитектура, технологии, туризм, ВМС, выставки, НАТО, Александр Зубко, Россия, церковь, дизайн, столкновения, суд, экология, сборная Украины, мода, обстрелы, карантин, портрет