НОВИНИ ДНЯ: На вихідних трохи потеплішає, буде сонячно і переважно без дощів  Ліквідація капітана Транковського у Криму: як реагують окупанти — речник ВМС Україн  Створення ядерної бомби в Україні суттєво не змінить ситуацію на фронті, - Подоляк  До України суне антициклон: як зміниться погода вихідними  Подоляк: угода про мир з Росією неможлива, лише примус її до миру  Лавров образився на "дружні країни": відмовилися заправляти його літак  Маск почав дратувати оточення Трампа. NBC News дізнавсь причинувсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Залізобетон того часу міцний, а залізо каркасу збереглося без іржі

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
Війна, коронавирус, Китай, авиация, животные, технологии, военная техника, футбол, война, суд, Нацгвардия, Майдан, фотопроект, фотоконкурсы, #Євромайдан, фотоподборки, Порошенко, Путин, учения, мир, люди, дизайн, туризм, передовая, ЗСУ, медицина, стихийные бедствия, уикенд, искусство, митинги, пожары, архитектура, мода, дети, Новый Год, спорт, Сергей Смоленцев, США, культура, Київ, Зеленский, политика, Польша, автомобили, путешествия, традиции, выставки, Динамо, природа, Львів, пандемия, самолеты, Верховная Рада, солдат, Україна, портрет, Крым, обстрелы, оккупация, соревнования, музыка, сборная Украины, Дмитрий Дятлов, город, юмор, Александр Зубко, история, фотография, ДСНС, Карпаты, общество, ВМС, Париж, Донбасс, фестивали, Шахтер, живопись, столкновения, корабли, полиция, церковь, терроризм, НАТО, пляжи, карантин, Киев, Бахмут, акции, марш, пейзажи, протесты, женщины, выборы, праздники, зима, ВСУ, визиты, Россия, Одесса, Киевщина