НОВИНИ ДНЯ: G7 та три країни готують відповідь на відправку солдатів КНДР на війну проти України  Науковці знайшли докази "помсти ворона": птахи ображаються довше, ніж люди  Масштабна мобілізація в Україні: чи можуть призвати до 500 тисяч людей і де їх шукатимуть  Яблучні млинці: рецепт смачного сніданку  Скарби Середнього царства: археологи відкрили унікальну гробницю поблизу Луксора  Де українці зберігають гроші і в якій валюті: рейтинг банків  У Путіна відреагували на перемогу Санду на виборах в Молдовівсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
11.03.2021   Київська обл., Україна   vechirniy.kyiv.ua

Янголи-охоронці: фоторепортаж із диспетчерської вишки в аеропорту «Бориспіль»

Окрім пілотів, які безпосередньо керують літаком, насправді авіарейси супроводжує ще велика команда спеціалістів. І це, насамперед, авіадиспетчери, які працюють над тим, щоб літаки успішно піднялись у небо, розминулись з іншими бортами та щасливо приземлились. Щоразу заступаючи на зміну, вони без перебільшення розділяють із екіпажем відповідальність за життя пасажирів, а у кризових ситуаціях — допомагають знайти вихід із ситуації. В Америці їх називають Guardian Angels — Янголи-охоронці.
Авіадиспетчери аеродромної диспетчерської вишки Украероруху аеропорту Борисполя, звідки контролюють усі польоти, працюють у три зміни — ранкову, денну та нічну. Тоді один відсипний, і два вихідних. Такий графік не видуманий будь-ким, а регламентований рекомендаціями всесвітніх організацій. Оскільки робота напружена і відповідальна, то добрий відпочинок — дуже важливий фактор.
У кожній зміні до карантину нараховувались 12 осіб. Але позаяк, кількість польотів через пандемію скоротилась майже втричі — із 350/добу до 120/добу — зараз на зміну заступає лише половина складу. Перед зміною завжди відбувається інструктаж, під час якого розповідають про погодні умови, кількість рейсів, приліт особливих бортів та інші важливі фактори.
Оскільки мова йде про авіаційну безпеку, перед роботою кожен із диспетчерів проходить ретельний медогляд, де їм вимірюють пульс, температуру, а також запитують про загальне самопочуття. І лише після цього видають доступ до праці. Також раз у рік вони повинні отримати сертифікат від нарколога та психолога, а раз у два роки ВЛЕК — медичну сертифікацію авіаційного персоналу. Адже, сідаючи за пульт управління, вони беруть на себе велику відповідальність за життя екіпажу та пасажирів.
Щоб потрапити на диспетчерську вишку, на журналістів видання «Вечірній Київ» чекали ще кілька етапів погодження різних служб. Оскільки об’єкт режимний і мова йде про авіаційну безпеку, погодження візиту зайняло близько тижня. Дані спочатку перевіряла служба безпеки Украероруху. По своїх базах оцінювала журналістів і Служба безпеки України. Врешті, за день до запланованої дати візит на вишку таки погодили. Та це ще не все — на місці чекала ще процедура отримання одноденних перепусток, рамка металодетектора та ретельний обшук.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
люди, Верховная Рада, дети, Крым, Війна, туризм, Киев, история, оккупация, мир, пандемия, самолеты, столкновения, протесты, стихийные бедствия, ЗСУ, обстрелы, ДСНС, спорт, природа, Россия, корабли, Порошенко, сборная Украины, #Євромайдан, учения, Новый Год, Динамо, политика, Україна, путешествия, коронавирус, церковь, терроризм, пожары, Зеленский, архитектура, солдат, Донбасс, суд, Сергей Смоленцев, живопись, НАТО, Одесса, марш, Польша, Київ, мода, авиация, Львів, искусство, Париж, ВМС, война, культура, зима, праздники, футбол, Дмитрий Дятлов, экология, дизайн, город, соревнования, Нацгвардия, Киевщина, Шахтер, женщины, США, ВСУ, фотоподборки, фестивали, Путин, выборы, фотоконкурсы, музыка, полиция, визиты, общество, Бахмут, технологии, карантин, фотопроект, фотография, выставки, передовая, акции, медицина, портрет, Майдан, пляжи, военная техника, автомобили, пейзажи, юмор, животные, Китай, традиции, уикенд, митинги, Александр Зубко