НОВИНИ ДНЯ: Удари ЗСУ вглиб Росії: експерт назвав цілі ракет ATACMS  Бойові дії в Україні можуть припинитися 2025-го: деталі від The Economist  Як приготувати найніжніші та найсоковитіші відбивні: допоможе цей секретний інгредієнт  Коли Андрія Первозванного 2024 року: святкуємо за новим календарем, історія, традиції  Буде "особливість": синоптикиня розповіла, на яку погоду чекати в п'ятницю в Україні  Британська розвідка оцінила "могутність" Чорноморського флоту РФ після 1000 днів війни  Сало по-гуцульськи: стародавній рецепт ароматної закуски на зимувсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
11.03.2021   Київська обл., Україна   vechirniy.kyiv.ua

Янголи-охоронці: фоторепортаж із диспетчерської вишки в аеропорту «Бориспіль»

Окрім пілотів, які безпосередньо керують літаком, насправді авіарейси супроводжує ще велика команда спеціалістів. І це, насамперед, авіадиспетчери, які працюють над тим, щоб літаки успішно піднялись у небо, розминулись з іншими бортами та щасливо приземлились. Щоразу заступаючи на зміну, вони без перебільшення розділяють із екіпажем відповідальність за життя пасажирів, а у кризових ситуаціях — допомагають знайти вихід із ситуації. В Америці їх називають Guardian Angels — Янголи-охоронці.
Авіадиспетчери аеродромної диспетчерської вишки Украероруху аеропорту Борисполя, звідки контролюють усі польоти, працюють у три зміни — ранкову, денну та нічну. Тоді один відсипний, і два вихідних. Такий графік не видуманий будь-ким, а регламентований рекомендаціями всесвітніх організацій. Оскільки робота напружена і відповідальна, то добрий відпочинок — дуже важливий фактор.
У кожній зміні до карантину нараховувались 12 осіб. Але позаяк, кількість польотів через пандемію скоротилась майже втричі — із 350/добу до 120/добу — зараз на зміну заступає лише половина складу. Перед зміною завжди відбувається інструктаж, під час якого розповідають про погодні умови, кількість рейсів, приліт особливих бортів та інші важливі фактори.
Оскільки мова йде про авіаційну безпеку, перед роботою кожен із диспетчерів проходить ретельний медогляд, де їм вимірюють пульс, температуру, а також запитують про загальне самопочуття. І лише після цього видають доступ до праці. Також раз у рік вони повинні отримати сертифікат від нарколога та психолога, а раз у два роки ВЛЕК — медичну сертифікацію авіаційного персоналу. Адже, сідаючи за пульт управління, вони беруть на себе велику відповідальність за життя екіпажу та пасажирів.
Щоб потрапити на диспетчерську вишку, на журналістів видання «Вечірній Київ» чекали ще кілька етапів погодження різних служб. Оскільки об’єкт режимний і мова йде про авіаційну безпеку, погодження візиту зайняло близько тижня. Дані спочатку перевіряла служба безпеки Украероруху. По своїх базах оцінювала журналістів і Служба безпеки України. Врешті, за день до запланованої дати візит на вишку таки погодили. Та це ще не все — на місці чекала ще процедура отримання одноденних перепусток, рамка металодетектора та ретельний обшук.

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
юмор, люди, Динамо, Киевщина, стихийные бедствия, выставки, соревнования, военная техника, фотоконкурсы, пожары, музыка, США, Китай, Александр Зубко, НАТО, город, дизайн, фотография, экология, ВМС, ДСНС, пандемия, протесты, Шахтер, животные, авиация, Київ, визиты, Війна, мир, передовая, Україна, корабли, Польша, женщины, фестивали, автомобили, Зеленский, фотоподборки, технологии, солдат, фотопроект, #Євромайдан, Донбасс, искусство, самолеты, обстрелы, полиция, праздники, культура, история, Киев, война, Львів, общество, Париж, выборы, медицина, оккупация, спорт, суд, природа, марш, сборная Украины, коронавирус, портрет, Сергей Смоленцев, Одесса, столкновения, туризм, Россия, ЗСУ, митинги, Верховная Рада, Путин, Майдан, политика, Бахмут, футбол, Крым, церковь, Новый Год, традиции, пляжи, терроризм, акции, Порошенко, карантин, архитектура, живопись, зима, дети, путешествия, мода, пейзажи, ВСУ, уикенд, учения, Дмитрий Дятлов, Нацгвардия