<
НОВИНИ ДНЯ: Командувача ОТУВ "Харків" змінили на тлі наступу росіян  У вівторок в Україні буде холодно: де очікувати заморозки  Путін перемішав павуків у банці: новий міністр оборони РФ, а Шойгу – тепер начальник Медвєдєва  Навіщо Путін звільнив Шойгу: аналітики назвали причини  У США сказали, за яких умов Україна зможе виграти війну  В Україні 14 травня, подекуди дощитиме, вдень до +16°  У російського "Газпрому" найбільші збитки за 25 років, - британська розвідкавсі новини дня
Фото і Відео
Фоторепортажі
10.05.2017   Київ, Україна   Радіо Свобода

Екскурсія у «Сталінське метро» під Дніпром у Києві

«Сталінське метро» – таку народну назву отримав радянський проект Народного комісаріату шляхів сполучення (НКШС), що мав назву «Будівництво №1» і перебував під грифом «секретно». Він передбачав залізничний рух під Дніпром у Києві. Планувалося, що потяги під водою ходитимуть у двох напрямках, а за необхідності рейки можна буде перекласти в такий спосіб, щоби тунелями могли рухатися автомобілі або навіть танки. У травні 2017 року проект має первинний вигляд, який йому залишили ще з часів Другої світової війни – залишки тунелів, розкиданих по берегах Дніпра.
1938 рік. Будівництво розпочато. На завершальному етапі спорудження КиУР (Київський укріплений район) весь комплекс робіт здійснювався в умовах суворої таємності. Проект передбачав, що два залізничні тунелі в районі Києва – Петрівський (Подільський) і Дарницький продублюють дві підруслові переправи.
Під тиском, не довше 40 хвилин за одне занурення – у таких умовах працювали робітники на об’єкті. Загальна кількість задіяних на будівництві сягала 12 тисяч осіб (за іншими даними – до 20 тисяч осіб). Готові тунелі мали побачити світ 1944 року – будівельно-монтажні роботи тривали до осені 1941 року і були перервані німецьким бомбардуванням та загрозою захоплення Києва нацистськими військами. Після 1943 року розпочали другу хвилю робіт на окремих дільницях, однак за кілька років будівництво підруслової залізниці у Києві визнали недоцільним, а «Будівництво №1» НКШС розформували. Пізніше на його основі створили Управління будівництва метрополітену в Києві («Київметробуд»), що існує дотепер.

Залізобетон того часу міцний, а залізо каркасу збереглося без іржі

Фоторепортажі

всі Фоторепортажі
Популярные теги
медицина, уикенд, спорт, Львів, самолеты, парады, природа, Сергей Смоленцев, дизайн, Війна, полиция, учения, Бахмут, обстрелы, праздники, акции, фотоподборки, война, столкновения, город, оккупация, выставки, стихийные бедствия, Киев, Шахтер, музыка, общество, люди, выборы, животные, автомобили, пляжи, технологии, дети, сборная Украины, ЗСУ, туризм, архитектура, путешествия, экология, Нацгвардия, церковь, пейзажи, Польша, Дмитрий Дятлов, футбол, фотопроект, Майдан, митинги, пандемия, культура, традиции, терроризм, фестивали, США, фотография, Александр Зубко, протесты, суд, визиты, политика, Путин, Киевщина, Верховная Рада, юмор, зима, Россия, #Євромайдан, фотоконкурсы, НАТО, передовая, ДСНС, авиация, корабли, ВМС, Китай, портрет, военная техника, Динамо, солдат, история, Порошенко, показы, карантин, мир, мода, марш, Карпаты, Донбасс, искусство, коронавирус, Зеленский, пожары, Новый Год, соревнования, женщины, Крым, живопись, ВСУ, Одесса

Fatal error: Uncaught exception 'ErrorException' with message 'fopen(/var/docker/www/kontrakt/cache/tags): failed to open stream: Permission denied' in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php:36 Stack trace: #0 [internal function]: RLSException::error_handler(2, 'fopen(/var/dock...', '/var/docker/www...', 36, Array) #1 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(36): fopen('/var/docker/www...', 'a') #2 /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php(47): RLSCache_File->writeTags() #3 [internal function]: RLSCache_File->__destruct() #4 {main} thrown in /var/docker/www/kontrakt/classes/RLSCache/File.php on line 36